Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skriker ätstörning för mig. Och är inte så artigt.
@_FiA_ Ätstörda personer ser sig ofta inte som just det i början (eller kanske aldrig). Hade jag funderat på att ta med mig en matvåg till ett påskbord hade jag sett till att ha några dagar utan kaloriräkning. Och tvingat mig själv att äta obehindrat på påskbordet. För mig hade det varit en tydlig signal att det behövdes.
Så läser jag också. Den starka reaktionen är också som en signal.@_FiA_ Alltså jag sa ju ingenting om dig eller din viktnedgång. Som @niphredil skrev kommenterade jag bara din fråga om vågen.
Men: Du går sedan på om att det minsann är okej att gå ner i vikt som normalviktig och vad är det för fel på att vara dedikerad, utan att någon ens kommenterat det hela. Det ger mig vibbar och misstankar om att din inställning kanske inte är så okomplicerad som du tror.
Men du, skriv inte grejer här som du inte vill ha svar på. Du verkar bli så irriterad.@Petruska yada yada, starka reaktion hit och starka reaktion dit.
Mjo visst ni kommenterade vågen, kanske tolkar det fel men hintar om ätstörning fanns ju där och det var väl det jag reagerade på. Ingen vill väl bli misstänkt för ätstörningar om man inte lider av det, ganska naturligt.@_FiA_ Alltså jag sa ju ingenting om dig eller din viktnedgång. Som @niphredil skrev kommenterade jag bara din fråga om vågen.
Men: Du går sedan på om att det minsann är okej att gå ner i vikt som normalviktig och vad är det för fel på att vara dedikerad, utan att någon ens kommenterat det hela. Det ger mig vibbar och misstankar om att din inställning kanske inte är så okomplicerad som du tror.
Nej det var ju jätte dumt så här i efterhand så därför kan vi lämna ämnet nu.Men du, skriv inte grejer här som du inte vill ha svar på. Du verkar bli så irriterad.
Consider it lämnat .Nej det var ju jätte dumt så här i efterhand så därför kan vi lämna ämnet nu.
och jo den är så okoplicerad som jag "tror" (vet)
Ni som fixerar vid "väga & räkna" och helt havererar viktnedgång utan vågen tillhands, lär ni er inte att uppskatta ca-kcal genom att titta på portionsstorlekarna?
Men det där tycker du väl själv att det handlar om någon form av ätstörning? Ett rätt stört förhållande till mat?Jopp, men att jag är säker på mängden jag får i mig gör mig lugn och kontrollerad.
Höftar jag blir jag osäker och så fort jag väl passerat en viss kalorigräns finns det ingen återvändo (ångest och hets).
Men det där tycker du väl själv att det handlar om någon form av ätstörning? Ett rätt stört förhållande till mat?
Får du någon hjälp?
Det låter ju inte bra, men du verkar medveten och du får hjälp. Det är bra. Hoppas du får må bättre snart!Ja jag är ätstörd pga hetsätning som utlöses av att jag är sockerberoende. Kan inte äta "normalt", måste utesluta allt socker för att inte hetsa. Ibland kan jag smyga in nån banan eller en halv dl havregryn men det är en chansning.
Det har alltid varit så mycket annat som har varit värre med mitt mående så maten har inte varit i fokus, använder dock mat/socker som ångestdämpande så det hänger ju ihop. Men ska börja en ny KBT-omgång om 3 veckor och försöka fokusera på både ångest och ätning.