2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust, första stora utmaningen på jobbet idag. Inte mindre än fem kollegor hade bakat såhär inför påskhelgen och vi två (av cirka tjugo) som tackade nej till fika fick näst intill aggressiva kommentarer om att folk faktiskt hade ansträngt sig. Eftersom den kollega som också tackade nej väger nästan dubbelt så mycket som jag kom jag lite extra i skottlinjen som den smala tjejen som tackar nej till socker. "Jag ger verkligen inte mycket för pinniga brudar" som en manlig kollega så trevligt kommenterade :meh:. Men jag stod emot och kunde äta en rejäl lunch bestående av lax, potatis och romsås i stället. Ingen vägning förrän på måndag (tänkte hålla mig till att väga mig varje måndag), men inga "avsteg" från planen såhär långt :).

Glömde väga mig igår. Så jag hoppar över den här veckan. Vägde mig visserligen hos barnmorskan idag men det var med kläder och den vågen och min visar inte samma...

Har inte vägt mig idag på morgonen, men vägde mig nu med kläder och upptäcker att min våg visar olika vikt i badrummet beroende på var jag ställer den...:cautious:

Så från och med nu skall jag väga mig i ett väl utvalt rum där golvet är plant.

Hur som helst så är mensen på G nu. Svullen runt magen och pluffsig känner jag mig. :banghead:

Ska på påskbord imorgon hos päronen vilket kommer bli svårt att veta exakt, men jag tänkte ta med min lilla våg så jag kan väga sakerna, är det pinsamt eller Okej? :D:rofl::o

Har inte vägt mig idag på morgonen, men vägde mig nu med kläder och upptäcker att min våg visar olika vikt i badrummet beroende på var jag ställer den...:cautious:

Hur som helst så är mensen på G nu. Svullen runt magen och pluffsig känner jag mig. :banghead:

Ska på påskbord imorgon hos päronen vilket kommer bli svårt att veta exakt, men jag tänkte ta med min lilla våg så jag kan väga sakerna, är det pinsamt eller Okej? :D:rofl::o

Att fundera på att ta med sig våg på påskbord får varningsklockor att ringa, tycker jag. Slappna av och njut av måltiden i stället.

*Hoppar helt fräckt in i tråden för att svara på din fråga*

Pinsamt vet jag inte men definitivt lite udda och uppseendeväckande. Viktigare tror jag är att det kanske är något som skulle kunna ge upphov till oro hos ditt sällskap, speciellt med tanke på att du väl är alldeles normalviktig? Tro mig, jag förstår precis hur viktigt det kan kännas och vilken lättnad det kan innebära att ha kontroll över varenda kalori man stoppar i sig, men en sådan tvångsmässighet är ett varningstecken, speciellt om man inte kan släppa den ens för ett särskilt tillfälle.

Det skriker ätstörning för mig. Och är inte så artigt.

Att fundera på att ta med sig våg på påskbord får varningsklockor att ringa, tycker jag. Slappna av och njut av måltiden i stället.

Håller med!
Ät smart under dagen och hushåll med kalorierna @_FiA_ istället!

Själv ska jag snart åka en vecka med mamma till Mallis :nailbiting: Kommer inte ta med ngn våg om vi säger så men ska försöka att undvika total katastrof

Jag svär över en dm snö. Hade planerat en 10 km promenad idag. Men jag vete sjutton. Vägde mig imorse, och om jag kan hålla i det idag får jag ett bra resultat imorgon. Men jag har svårt att hålla mig från att småäta när jag bara går hemma. :wtf:

Dom skulle aldrig oroa sig för det eftersom dom känner mig och vet att det ligger väldigt långt ifrån mig, behöver inte gå in på varför men att jag skulle vilja bli underviktig ligger väldigt långt bort, jag vill inte vara för smal eller väga för lite det är varken fint eller hälsosamt. Jag äter lunch och middag ute vissa dagar i veckan och väger knappast saker då utan höftar bara. Men ni har rätt jag hoppar över vågen idag och höftar lite det blir nog bra.

Gillar inte riktigt fördomar om att man inte får gå ner ett par kg bara för att man är normalviktig. det handlar ju om 5 kg och jag är fortfarande normalviktig när jag är där.

Mensen har fortfarande inte kickat igång riktigt antar att det blir imorgon.
flyttade vågen till ett annat rum nu och kommer köra där istället golvet verkar plant.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg

14/4 65,2 kg

Jag hade uppfattat det som mycket ätstört och svårt att hantera och som att du VILLE visa upp din ätstörning. (Ska jag låtsas att jag inte ser det?)

Oj här drar vi i med stora växlarna, nu har jag tydligen ätstörning här också. Diagnostiserat av buke :D:bow::banghead:

Kan väl tillägga att "påskbord" innebar mina föräldrar och min mormor.

Fast det här handlar ju verkligen inte om det. Och det går ypperligt att ha en ätstörning oavsett vikt.
Ja? och? Självklart kan du ha en ätstörning oavsett vikt. Vad är problemet att gå ner 5 kg som normalviktig?

Måste bara fråga, betyder det alltså om man är dedikerad att gå ner ett par kg till sommaren, och är duktig och håller sig till schemat man har bestämt för att lyckas. = ätstörning? Så om man misslyckas och jojobantar upp och ner och inte lyckas nå sitt mål då är allt helt okej, men så fort man lyckas eller helt enkelt är en person som bestämmer sig för en sak och håller sig till det då har man en ätstörning? Lustigt ibland hur inställningen är bland folk. Jag har varit nära folk med ätstörningar och vet vad det innebär osv.

Ja? och? Självklart kan du ha en ätstörning oavsett vikt. Vad är problemet att gå ner 5 kg som normalviktig?

Måste bara fråga, betyder det alltså om man är dedikerad att gå ner ett par kg till sommaren, och är duktig och håller sig till schemat man har bestämt för att lyckas. = ätstörning? Så om man misslyckas och jojobantar upp och ner och inte lyckas nå sitt mål då är allt helt okej, men så fort man lyckas eller helt enkelt är en person som bestämmer sig för en sak och håller sig till det då har man en ätstörning? Lustigt ibland hur inställningen är bland folk. Jag har varit nära folk med ätstörningar och vet vad det innebär osv.
Din fråga gällde att medföra våg till påskbordet. Det signalerar ätstörning oavsett vad du väger just nu.

Att säga att något signalerar ätstörning är inte att ställa diagnos.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar