2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte haft en bra vecka. :p
Vågen lite upp sen förra veckan, men helgen som kommer blir nästan bara jobb, så alkoholen går bort - vilket är en jävligt bra grej :p
Ska dock bjuda på tårta på jobbet, och förmodligen äta thai på lördagkväll, men annars så :)

Idag har jag ätit en smördegskuk igen. :meh: Anledning: jag hade precis fått mina 35 botoxinjektioner och nästan alla hade gjort ONT.

Och igår åt jag salmiakchokladmandlar av oro och frustration över att en av familjekretsens yngsta fått åka in med ambulans tolv timmars flygresa hemifrån.

Hörde jag något om känsloätande? :meh:

Så himla trevligt att ha en man som också springer, hade aldrig kommit ut i kväll annars. Har också blivit bjuden på disputationsfest. Om jag når nästa viktmål till dess kanske jag kan få köpa mig en ny klänning?

Köpt ett träningsarmband att ha på jobbet. Kul leksak!
Gått ca 11000 steg om dagen enligt klockan, kan nog stämma. Jag traskar mycket i jobbet (kabelutsättare). Roligt är det i varje fall och motiverar att gå lite extra omvägar ibland.

Hostar och hostar, antar att det borde göra någonting eftersom jag får effektiv träning av coremuskulaturen samtidigt som jag inte har någon matlust.:up:

Köpt ett träningsarmband att ha på jobbet. Kul leksak!
Gått ca 11000 steg om dagen enligt klockan, kan nog stämma. Jag traskar mycket i jobbet (kabelutsättare). Roligt är det i varje fall och motiverar att gå lite extra omvägar ibland.

Alltså! Känner så med dig - rör på dig så mycket och äter så lite mat. Och att vikten ändå ska stå stilla för dig, fy!

Min vikt ligger verkligen finfint och pendlar omkring 73.5 kg. Blir nästan att revidera planen nästa vecka men HUR står ni som äter lite kalorier ut? Visst om man visste att man kunde rasa snabbt på det och att det bara gällde en kort period, men om jag måste äta 1200 kcal för att ens gå ner ett halvt kilo i veckan är det ju en EVIGHET som mitt liv behöver bestå av ren tristess (i form av matintag) :arghh:

Började förövrigt dagen med ett styrketräningspass! Gillar verkligen appen Nike+ Training, tips till de som vill ha pedagogisk och lättillgängligt träning hemma :)

Min vikt ligger verkligen finfint och pendlar omkring 73.5 kg. Blir nästan att revidera planen nästa vecka men HUR står ni som äter lite kalorier ut? Visst om man visste att man kunde rasa snabbt på det och att det bara gällde en kort period, men om jag måste äta 1200 kcal för att ens gå ner ett halvt kilo i veckan är det ju en EVIGHET som mitt liv behöver bestå av ren tristess (i form av matintag) :arghh:

Började förövrigt dagen med ett styrketräningspass! Gillar verkligen appen Nike+ Training, tips till de som vill ha pedagogisk och lättillgängligt träning hemma :)

Jag skulle aldrig överleva mitt aktiva liv med styrketräning, löpning, ridning, barn, jobb, gård, vovvepromenader mm på under 1500 kalorier. Då väger jag hellre ett par kilo för mycket :p Så jag undrar detsamma haha!

cherie skrev:
om jag måste äta 1200 kcal för att ens gå ner ett halvt kilo i veckan är det ju en EVIGHET som mitt liv behöver bestå av ren tristess (i form av matintag) :arghh:
Varför just 1200 kcal, hur har du kommit fram till just den siffran?

Hur mycket man behöver för att hålla igång kroppen + vad som behövs för att kompensera för den energiförlust som blir av diverse aktiviteter, så att den inte blir för låg är ju väldigt individuellt även när man ska gå ner i vikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar