Har fuskdag idag! Min mor är här, så vi ska äta lunch på vapiano och sen fajtas till middag. Har räknat löst på det och blir typ 2000 kcal, det känns okej!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fuskdag idag! Min mor är här, så vi ska äta lunch på vapiano och sen fajtas till middag. Har räknat löst på det och blir typ 2000 kcal, det känns okej!
Tack!@Klara Helt otroligt. Grymt jobbat!!
Tack!@Klara wow! Grymt jobbat
Näe det förstår jag att jag inte borde.. å andra sidan har jag ätit den här medicinen många år innan och jag trivdes som bäst vid 61 kg även på medicinen. Så det är fortfarande det jag satsar på . Nä tyvärr mätte jag aldrig något när jag började.@_FiA_ Fast klart det är inte är fett, låter ju självklart att det är vätska! Och inte ska du du stirra dig blind på just vikten i så fall. Tog du tex några kroppsmått när du började väga dig? Som du kan kontrollera?
Hur mycket är det vanligt att växla i vikt mellan kväll och morgon? Jag hoppar ganska mycket, är det vågen som brister eller är en normal dygnsvariation med vätska/mat/toabesök?
Vill gå ned nåt kilo till men vägde ex igår in på 55 på morgonen och sedan 56,7 på kvällen. Har valt en fast invägningstid nu för att få lite ordning.
Kanske är jag ofantligt sen på bollen eftersom jag håller på att läsa ikapp tråden....Jo jag vet att det varit uppe på tapeten, men diabetesläkare avråder bestämt för 1:rna i alla fall. När man redan ligger i riskzonen för hjärt och kärlsjukdomar och det dessutom inte finns tillräcklig forskning för att se långvariga effekter så avråder de, min läkare gör det definitivt. Tyvärr tråkigt fortfarande, fem små mål om dagen, inga snabba kalorier, undvik mättat fett, godis, ät mycket fibrer osv. Medelhavsdieten fungerar tydligen hyfsat, Men vem sjutton äter 5 jordgubbar om dagen? Eller begränsat antal tomater.
Däremot har du Diabetes 2 och behöver gå ner i vikt relativt snabbt så är det ett effektivt redskap under en begränsad period.
Rapport från förra veckan. Promenerade 1.4 mil. Cyklade 2 mil. Simmade 3 km. Red tre gånger.Slutrapport.
Promenerat 16.95 km. Cyklat 9.87 km. Simmat 4 km och ridit tre pass. Absolut nöjd.
Mål för nästa vecka: Promenera minst en mil. Cykla minst en mil. Simma 3 km. Ridningen får vara lite fri, vet inte när sadeln blir klar och jag har tid att hämta ut den.
Jag varierar runt två kilo över dygnet. Givetvis väger jag mest på kvällen.Hur mycket är det vanligt att växla i vikt mellan kväll och morgon? Jag hoppar ganska mycket, är det vågen som brister eller är en normal dygnsvariation med vätska/mat/toabesök?
Vill gå ned nåt kilo till men vägde ex igår in på 55 på morgonen och sedan 56,7 på kvällen. Har valt en fast invägningstid nu för att få lite ordning.
Eller strunta i det och se lite mer långsiktigt på viktkurvan.Det kan diffa något kg från morgon till kväll. Ha som regel att alltid väga dig på morgonen utan kläder före intag av vätska och mat.
Jag varierar runt två kilo över dygnet. Givetvis väger jag mest på kvällen.
Om man vill väga sig varje dag eller inte är ju upp till en själv vissa tycker det är peppande och andra föredrar en gång i veckan tex.Eller strunta i det och se lite mer långsiktigt på viktkurvan.