2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg

27/3 65,2 kg

Idag ska jag iväg till gymmet, vi får se hur hård träning det blir. Jag brukar köra ganska lätt styrketräning bara, men jag brukar alltid värma upp på crosstrainern och jag kanske kör lite extra länge på den idag.

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)
27/3 - 63,2 kg

Väntat i och med att det gick så fort i början, men ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite besviken :p Ska hålla i nu och inte ändra på något... står det still även nästa vecka så ska jag kolla lite på mina helgrutiner och begränsa snacksen till fredag-lördag istället för fredag-söndag. Nu blir det en promenad i solen! :love:

Du kanske inte gått på toa och gjort nummer 2 innan? :p:D:angel:
Faktum är jag fick ner förra veckans vikt väsentligt på det sättet :angel:

Men nu var det tyvärr inte aktuellt.

Förra veckan åt jag salmiakchokladmandlar, smördegskuk och toppade sedan med att falla hårt för ett kraftigt brödsug. Jag köpte ett fint surdegsbröd och tröck i mig på två dagar. Så jag är inte förvånad. :meh:

Idag har jag gått på rask 7 km-promenad och ätit ca 1400 kcal. Ska försöka få till ett styrketräningspass nu efter maten, sen är jag nöjd! Vågen stod fortfarande på 72-siffran i morse. Härligt :)

Faktum är jag fick ner förra veckans vikt väsentligt på det sättet :angel:

Men nu var det tyvärr inte aktuellt.

Förra veckan åt jag salmiakchokladmandlar, smördegskuk och toppade sedan med att falla hårt för ett kraftigt brödsug. Jag köpte ett fint surdegsbröd och tröck i mig på två dagar. Så jag är inte förvånad. :meh:
Ajdå!:angel: Då äre bara på´t igen!! *peppa*

Första passet på träningsprogrammet avklarat. :up: Har däremot haft en skitdag matmässigt, har levt på knäckemackor och pasta. :o Men men, bara att ta nya tag imorgon.

Ingen ridning idag tyvärr. Tonåringens utvecklingssamtal drog ut på tiden så vi hann helt enkelt inte.

Fick en hel tallrik baklava i present idag. För att inte totalt föräta mig på sirap, nötter, och filodeg så ställde jag i hemlighet ut den i lunchrummet. Kom tillbaka 40 min senare och typ hela tallriken var tömd. Min onda plan att sprida diabetes i kollegiet är igång!

Nästa vecka är det påskfest, ska hålla mig till tabbouleh och fatoush. Kakorna verkligen kickstartar mitt sockerberoende.

Håller på och går igenom garderoben, och känner mig jättepeppad när jag ser alla plagg som kommer att passa om ett par kilo. Två par ridbyxor skulle jag kunna använda nu, även om det inte skulle vara superbekvämt, men ett par kilo till så funkar de prima. Och jag hittade ett par jättefina jeansshorts och en jeanskjol som jag gärna vill använda i sommar, och några jättefina toppar. Det finns ännu mer sommarkläder som jag längtar efter i källaren, men en del av det kommer jag nog inte att komma i i år utan i bästa fall efter nyår, om allt går väl...

Har ätit ganska bra i helgen, det blev en liten påse chips, fem chokladpraliner, lite öl och vin och så åt vi ute i lördags. Igår gick jag drygt 17 kilometer. Idag har jag köpt nya gympadojor att ha i stallet. Jag har använt ett par rea-skor som är lite för små, så jag har fått ont i fötterna och dragit mig för att gå långpromenader med Tristan. Idag blev jag less och kastade dem i soptunnan och åkte och köpte nya.

Nu är jag jättepeppad att göra ett ordentligt ryck för att bli av med 6-7 kilo. Jag vill så himla gärna ha mina fina kläder som är så mycket JAG och det kommer att kännas skillnad när jag springer och rider också. Och så kommer jag ner på normalvikts-BMI - vilket i mitt fall verkar stämma bra med verklig normalvikt.

Det går nästan lite "för lätt"! Känner mig inte hungrig och har inte svårt att få ihop dagarna på 1200 kcal. Idag hade jag till och med kvar 200 kcal men tog en banan och lite yoghurt bara för att nå upp till dagens kcalnivå. Känns dumt att äta så mkt under 1200 kcal.
I lördags var det ju pizzamiddag ute så då räknade jag inte (vilket också var planerat). I övrigt nemas problemas!

dags att öka kaloriintaget. jag ha blivit deppig på mina 1500 till 1700 kal / 24 h.
inte bra. får äta mer gå mer

Kör du någon lågkolhydratvariant eller blandad kost? Själv klarar jag inte lågkolhydrat, det går ett par veckor och sen ser jag världen i svart. Samma kalorimängd men högre andel kolhydrater så blir jag mycket gladare!

Kör du någon lågkolhydratvariant eller blandad kost? Själv klarar jag inte lågkolhydrat, det går ett par veckor och sen ser jag världen i svart. Samma kalorimängd men högre andel kolhydrater så blir jag mycket gladare!
Nej jag kör inte någon speciell diet, bara att jag har missbedömt hur mycket jag behöver.

Nu har jag kollat igenom mina uppgifter i lifesum ordentligt. Verkar som jag äter för lite protein om dagarna. Kanske bäst att se över det.

Lär bli mycket pasta igen i veckan, ska på utbildning igen och enda vegetariska alternativ verkar vara pasta.. inte bra

-0,2 kg sen förra tisdagen. Då har jag ändå hunnit med mens och att trycka i mig fem våfflor i fredags och en påse popcorn i lördags, så jag är glad att det märks mer. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar