2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
det betyder 3171 kcal/dag för mig

Inte helt korrekt, det är många fler faktorer man måste ta hänsyn till än bara talet 30.
Din längd, vikt, kön och hur aktiv du är under dagen. Ett tips är att googla energibehov kalkylator, det finns färdiga mallar som man bara behöver fylla i :)
Sen som du kanske vet så får du dra av kcal från det värdet som du får för att gå ner i vikt då värdet visar vad din kropp behöver för att vara viktstabil på den vikten du är på nu.

Har fortfarande inga batteri i vågen, så vet inte vad jag väger, och måttbandet litar jag inte på med min problemmage. Kan diffa på 10cm beroende på hur magen mår. Känner mig smalare men fick knappt på mig jeansen, så just nu är det mycket oklart.

Kan dock trösta mig med att jag inte ätit en enda godisbit på över 3 veckor! Det är nog den största bedriften för mig!

Haha, känner igen det där att man vill dubbelkolla om den där trevliga vikten verkligen stämde :D Konstigt egentligen, för jag tror inte jag gör likadant om vågen visar dåligt.

Haha, nä. Så dumt egentligen. Men jag tyckte det var det bra för att va sant. Och uppenbarligen :p
Men nu har jag beställt hem en ny våg, som ska va bra och konsekvent. Så jag hoppas på det :p

Jag har varit med i budgivning senaste dygnet, det är så emotionellt påfrestande och ångestfyllt att min matlust varit totalt obefintlig. Således mycket enkelt att hålla kaloribudgeten senaste dagarna :D Nu är dock budgivningen över och vi förlorade, tur att jag inte är mycket av en tröstätare...

Inte helt korrekt, det är många fler faktorer man måste ta hänsyn till än bara talet 30.
Din längd, vikt, kön och hur aktiv du är under dagen. Ett tips är att googla energibehov kalkylator, det finns färdiga mallar som man bara behöver fylla i :)
Sen som du kanske vet så får du dra av kcal från det värdet som du får för att gå ner i vikt då värdet visar vad din kropp behöver för att vara viktstabil på den vikten du är på nu.
där får jag ca 2600 kcal/dag betydligt mer än jag trodde

Idag var jag tvungen att käka på restaurang. Valde biff med bambuskott och mätte till det upp ca 1 dl ris med ögonmått. Jag försökte söka i lifesum och googla och enligt alla så är det rätt lite kcal i just biff med bambuskott. Hur fn kan det stämma? Är ju ändå nån slags sås? Fattar att man inte kan veta exakt men tänkte dra in nåt slags median-värde och avrunda lite uppåt.
Enligt får fram att en portion är i snitt runt 300 kcal. Antar att ris då inte är inkluderat. Tycker ändå det låter sjukt lågt?!

Har äntligen fått logga en ny lägstavikt och det är försvinnande lite kvar innan jag får byta startsiffra på vågen. Dessutom ska jag ju på fest nästa fredag. Extremt peppande för en måttlig och hälsosam helg. Däremot är jag noll peppad att springa idag, det är minusgrader och dimmigt. Jag kanske går till och från plugget igen. Kanske...

Efter att bara gått ner något enstaka hekto förra veckan blev det -1,1 kg denna veckan :) nu har jag bara 7 hg kvar till mitt första delmål att komma ner till övre gränsen för normalt BMI. Har nu gått ner 6 kg på 2 månader med 5:2.

Nä, urk nu har jag fallit ur lite! Åt en falafeltallrik igår och har inte hållt igång med promenader och styrka senaste dagarna. Energin går ur mig när det blir såhär rått och kallt igen. Längtar efter vårvädret igen!

Ska ta ny tag med träningen i helgen. Åkte i alla fall inlines häromdan - så kul :)

Jag verkar köra varannan vecka-grejen. Tror inte jag gått ner ngt denna vecka (vägdag imorgon och tjuvvägde mig idag :angel: ). Men det bör ju innebära typ 1,5 kilo ner nästa vecka om min konstiga kropp får bestämma :p

Jag verkar köra varannan vecka-grejen. Tror inte jag gått ner ngt denna vecka (vägdag imorgon och tjuvvägde mig idag :angel: ). Men det bör ju innebära typ 1,5 kilo ner nästa vecka om min konstiga kropp får bestämma :p

Ha ha, samma här. Men förra veckans resultat var å andra sidan orimligt för mig.

69,9 kg idag! :bump: Äntligen tillbaka på rätt sida 70-strecket.
2 kg till vill jag ha bort för att känna mig nöjd.

Har inte varit under 70 strecket sen jag fick barn för snart 5 år sen :p Har legat som lägst på 70 kg sen dess och nu ligger jag på 71 kg. Kommer jag under det magiska strecket i år så kommer jag bli lite extra glad faktiskt :D

Heja dig!

Det går sakta, men det går i alla fall :)

viktbild_zpso1a6qavh.jpg

Ja hörrni.. börja fundera om det kan vara något fel på min våg.
Undrar om jag skall ställa den i ett annat rum när jag väger mig.
Jag har följt lifesum appen på pricken 1400 kcal. och trots detta så har jag tydligen ökat i vikt. Min kropp borde behöva liiiiite mer än 1400 kcal för att ta sig runt om man säger så, jag måste ju ligga på minus. :confused::crazy::p

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg

31/3 65,8 kg

Ätit riktig lunch för första gången på länge. Bönpasta med tonfisksås och svartkål. 300 kcal. Herregud vad mätt jag är! Skulle behöva ta en stödvila, men icke, nu börjar nästa lektion!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar