2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del säger att det skitsvårt att gå ner på dem.
Mjo det stämmer, jag äter dessutom mirtazapin som är känd för att orsaka viktbekymmer. Men jag har som sagt ätit medicinen i 7 års tid och jag har kunnat gå ner i vikt förra sommaren utan problem, så den påverkar kanske lite men eftersom det tidigare har gått bra så kan jag inte skylla på den. :)

Mjo det stämmer, jag äter dessutom mirtazapin som är känd för att orsaka viktbekymmer. Men jag har som sagt ätit medicinen i 7 års tid och jag har kunnat gå ner i vikt förra sommaren utan problem, så den påverkar kanske lite men eftersom det tidigare har gått bra så kan jag inte skylla på den. :)
Aha. Ja, har det funkat tidigare borde det väl funka nu också.

Dumma viktplatå, man börjar undra om det är kalorier i luften. Jag har i alla fall bytt batteri i vågen, konstaterade att det inge gjorts sedan vågen var ny för minst 15 år sedan. Inte för att jag tror att det spelar någon roll för vikten, men det var nog bra för vågen, batteriet hade börjat oxidera. Eller törs man hoppas på BMI 22,5 redan i morgon? :p

Nä, dags att ta tjuren vid hornen och hoppa in här. Fick bli ett anonymt nick för ändamålet.
Har de senaste tre månaderna mått dåligt psykiskt på grund av en situation på jobbet. Det har blivit mycket tröstätande och jag skulle tro att jag har gått upp fem, sex kilo på dessa månader. Någon vecka åt jag godis (mycket...) varenda dag till kvällen och jag har vuxit ur mina jeans. Nu börjar det lugna sig på jobbet och jag mår bättre, men kilona sitter ju kvar. Efter att ha vägt ungefär samma i tio års tid känner jag mig inte det minsta bekväm med de extra kilona, även om jag fortfarande är normalviktig. Har ingen våg, men har beställt än, så jag börjar på torsdag har jag tänkt.

Utgångsvikt: 62,5 kg (uppskattningsvis).
Målvikt: 57,5 kg.

Tänker väl att det får ta lika lång tid att gå ner som det tog att gå upp. En tio veckor räknar jag med iaf. Ingen särskild diet, bara mindre sött. Träna mer än jag gör hinner jag inte, lägger redan minst sex timmar i veckan på löpning och gym.

Nä, dags att ta tjuren vid hornen och hoppa in här. Fick bli ett anonymt nick för ändamålet.
Har de senaste tre månaderna mått dåligt psykiskt på grund av en situation på jobbet. Det har blivit mycket tröstätande och jag skulle tro att jag har gått upp fem, sex kilo på dessa månader. Någon vecka åt jag godis (mycket...) varenda dag till kvällen och jag har vuxit ur mina jeans. Nu börjar det lugna sig på jobbet och jag mår bättre, men kilona sitter ju kvar. Efter att ha vägt ungefär samma i tio års tid känner jag mig inte det minsta bekväm med de extra kilona, även om jag fortfarande är normalviktig. Har ingen våg, men har beställt än, så jag börjar på torsdag har jag tänkt.

Utgångsvikt: 62,5 kg (uppskattningsvis).
Målvikt: 57,5 kg.

Tänker väl att det får ta lika lång tid att gå ner som det tog att gå upp. En tio veckor räknar jag med iaf. Ingen särskild diet, bara mindre sött. Träna mer än jag gör hinner jag inte, lägger redan minst sex timmar i veckan på löpning och gym.
Varför anonymt nick? För fem-sex kilos övervikt? Det är väl inget att skämmas för.

Dumma viktplatå, man börjar undra om det är kalorier i luften. Jag har i alla fall bytt batteri i vågen, konstaterade att det inge gjorts sedan vågen var ny för minst 15 år sedan. Inte för att jag tror att det spelar någon roll för vikten, men det var nog bra för vågen, batteriet hade börjat oxidera. Eller törs man hoppas på BMI 22,5 redan i morgon? :p

Hur gick det med BMI:t? Viktplatåer är ett jäkla meck! :wtf:

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg

Dock har jag inte varit på toa och gjort nummer 2 sedan igår tidig morgon. Känns lite bättre idag än igår i förrgår i alla fall, idag står gym på schemat igen. Är faktiskt ganska pepp på det för tillfället, så det kan nog gå bra! Jag är så grymt sugen på pannkakor med nutella idag.. har allting hemma för att kunna laga det.. men kcal lär ju vara rätt högt i den maträtten minst sagt :D. Om jag lagar det till lunch så blir det en snål middag sen, men det kan det ju vara värt:angel:

@mandalaki Hur går det med skärpandet? Vi kan skärpa oss tillsammans, har fallit ur lite denna vecka!

Här har det inte skärpts iaf!
Ny, mer pålitlig (?) våg är införskaffad, så jag känner mig iaf lite mer peppad.
Inget godis ska inhandlas resten av veckan, men jag har sagt att om jag blir bjuden på fika eller så (ska hem till mamma sön-tis...), så är det inte helt noll tolerans. :p

Vill ha nya jeans, men har bestämt att jag inte får köpa dem förrän jag väger 64, haha. Ca 2-2,5 kilo dit.

-0,5 kg denna vecka. Varit sjuk så det känns som att det är all min kraft som runnit av mig. :p Bara att komma igång med motionen igen nu.

Startvikt 1/3-17 68.6kg

8/3 69.2kg
15/3 68.5kg
22/3 67.8kg
29/3 68.0kg
5/4 67.7kg

Målvikt 53.4kg

Rätt håll. Har definitivt smalnat av under tuttarna och ner till under naveln typ. Det är bra :)

@mandalaki Hur går det med skärpandet? Vi kan skärpa oss tillsammans, har fallit ur lite denna vecka!
Tackar som frågar! :D Det går bättre om än inte helt hundra. Men det är bara onsdag än så det gäller att hänga i.

Jag är just nu fascinerad över hur deprimerande det är att handla när man inte får köpa en enda av alla läckerheter som bombarderar en i affären :crazy:

Tackar som frågar! :D Det går bättre om än inte helt hundra. Men det är bara onsdag än så det gäller att hänga i.

Jag är just nu fascinerad över hur deprimerande det är att handla när man inte får köpa en enda av alla läckerheter som bombarderar en i affären :crazy:
visst är det jobbigt! Särskilt jobbig tycker jag godishyllan är, särskilt om det är kö och man måste stå länge vid kassorna. Men jag brukar distrahera mig med mobilen och låta bli att titta runt så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar