2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
visst är det jobbigt! Särskilt jobbig tycker jag godishyllan är, särskilt om det är kö och man måste stå länge vid kassorna. Men jag brukar distrahera mig med mobilen och låta bli att titta runt så mycket.
Jag håller på att bygga upp ett monumentalt sug efter de här:

16_31_25tunnbr_dchips_2.jpg

Min Ica har ofta en skål med smulor stående för provsmakning av dem i delikatessen, jag brukar ta en liten näve när jag passerar. De är helt galet goda.

Man får i alla fall köpa sparris! :d

Ååh, sparris! Måste genast iväg till mataffären och shoppa loss! Älskar sparris!

Här går det inte alls med vikten. Ligger kvar på ca 67 kg (+/- 0,5 kg ca), stretar på med dieten och motionen. Det är motvind deluxe kan man säga. Det är så illa att jag funderar på att sluta med medicinen bara för att komma ner till en mer bekväm vikt. Men då kommer jag må skit så det är väl bäst att kämpa vidare. Förr eller senare måste det ju släppa och kilona trilla av igen.

Jag håller på att bygga upp ett monumentalt sug efter de här:

16_31_25tunnbr_dchips_2.jpg

Min Ica har ofta en skål med smulor stående för provsmakning av dem i delikatessen, jag brukar ta en liten näve när jag passerar. De är helt galet goda.
åh de där såg ju grymma ut! Bröd generellt är ju högt i kcal, men någon kanske man kan unna sig :angel:

Jag gör just nu ett litet test med antidepp. Det verkar som att jag går ner av dem! Tempot i kroppen känns "högre", kan det faktiskt hänga ihop med högre förbränning?

Obs, jag talar om några hekto på en månad, inget viktras. Med avsikt har jag INTE hållit igen på maten, just för att se hur antideppen funkar.

Mycket låg dos, ungefär halva av läkarens rekommendation.

Jag gör just nu ett litet test med antidepp. Det verkar som att jag går ner av dem! Tempot i kroppen känns "högre", kan det faktiskt hänga ihop med högre förbränning?

Obs, jag talar om några hekto på en månad, inget viktras. Med avsikt har jag INTE hållit igen på maten, just för att se hur antideppen funkar.

Mycket låg dos, ungefär halva av läkarens rekommendation.
Jag åt SSRI för många år sedan och gick också ner, trots att de flesta verkar gå upp. Sedan åt jag tricykliska antidepressiva som smärtbehandlingen, då var det lögn i helvete att gå ner.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg
26/3 66,2 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg

Yey! nu börjar det hända något, fortsätt så!

Samma vikt som förra veckan. Mycket nöjd med det :)
-0,5 cm runt rumpan annars samma mått också. Tog lite nya bilder och det har hänt lite på drygt en månad. Bara att fortsätta träna!

Har läst i smyg här ett tag. ;) kastar mig nu in i tråden.

Har sedan Maj -16 gått ner 34 kg. Har räknat kalorier slaviskt under denna period med lifesum. Fungerat bra.:)

Har haft någon platå på 14 dagar då det gick lååååångsamt neråt. Men nu senaste 14 dagarna har vågen stått still.:mad: Inte gått upp o inte ner.

Bestämde mig idag att börja köra periodisk fasta 3 dgr/ veckan. Få se om de får fart på viktnedgången igen. Hade siktet inställt på att gå ner 6 kg till iaf.:bump:

Har läst i smyg här ett tag. ;) kastar mig nu in i tråden.

Har sedan Maj -16 gått ner 34 kg. Har räknat kalorier slaviskt under denna period med lifesum. Fungerat bra.:)

Har haft någon platå på 14 dagar då det gick lååååångsamt neråt. Men nu senaste 14 dagarna har vågen stått still.:mad: Inte gått upp o inte ner.

Bestämde mig idag att börja köra periodisk fasta 3 dgr/ veckan. Få se om de får fart på viktnedgången igen. Hade siktet inställt på att gå ner 6 kg till iaf.:bump:

Wow, vilken resa. Bra jobbat!

Börjar bli less på min viktplatå, men som jag brukar tjata på @_FiA_ ska man ju titta bakåt och försöka se de långa sambanden, och då har jag ju gått ner tre kilo på lika många veckor vilket är alldeles strålande. :up:

Det som retar mig som fasen, dock, är att jag fortfarande är ett par darrande hekto från att få byta startsiffra på vågen. Det är nästan som att vänta på att någon ska slå en i huvudet med ett magiskt trollspö. Det skulle vara så tillfredställande att väga humpty-something i stället för dumpty-something. Ju! O_o

Börjar bli less på min viktplatå, men som jag brukar tjata på @_FiA_ ska man ju titta bakåt och försöka se de långa sambanden, och då har jag ju gått ner tre kilo på lika många veckor vilket är alldeles strålande. :up:

Det som retar mig som fasen, dock, är att jag fortfarande är ett par darrande hekto från att få byta startsiffra på vågen. Det är nästan som att vänta på att någon ska slå en i huvudet med ett magiskt trollspö. Det skulle vara så tillfredställande att väga humpty-something i stället för dumpty-something. Ju! O_o
Viktplatåerna är frustrerande! Jag har hittils kunna relatera till mensperioderna, men den här gången så är det dock inte så. Däremot lite allmänt stressad typ.

De är som du säger, ibland får man titta bakåt för att sedan se framåt igen! :)

hehe nu förstår jag inte alls vad du menar :angel:....
Viktplatåerna är riktigt jobbiga, och det gäller ju att kunna se helheten för att inte tappa motivationen. Ska försöka (FÖRSÖKA) att inte väga mig varje dag utan varannan åtminstone :D helst skulle det vara ännu mer sällan men det vet jag inte är realistiskt i min hjärna så det är ingen ide att jag lovar det.

Jag håller med dig om att det hade få vara grymt att byta startsiffra, men det kommer! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9