Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@svea Sån härlig känsla när man börjar komma i sina gamla kläder igen! Bara fortsätta på samma sätt för att fixa de där 6-7 kg!
Eller hur! Och att solen skiner och vårvärmen börjar komma gör ju inte saken sämre. Jag har jättesvårt för vintern och behöver köpa busskort för att motivera mig att åka och göra saker, särskilt såna som inte är schemalagda. Men på sommaren går jag gärna till plugget och jobbet, förrförra sommaren provade jag till och med att löparpendla!
Sådan är jag också. En del kallar det sockerberoende, men jag kallar det jag, helt enkelt.Kör du någon lågkolhydratvariant eller blandad kost? Själv klarar jag inte lågkolhydrat, det går ett par veckor och sen ser jag världen i svart. Samma kalorimängd men högre andel kolhydrater så blir jag mycket gladare!
Sådan är jag också. En del kallar det sockerberoende, men jag kallar det jag, helt enkelt.
Fast det var kanske kakaon i chokladen som gjorde det? Det funkar väl lite som kaffe, och jag har för mig (fråga mig inte varför) att du inte dricker kaffe?Socker gör helt klart intressanta saker med min hjärna - nu när jag tentapluggade gick det oerhört trögt och kändes väldigt omöjligt tills jag åt choklad - då spruttade hjärnan igång.
För att inte bli deprimerad räcker det dock med stärkelserik mat, t ex pasta och bröd.
Fast det var kanske kakaon i chokladen som gjorde det? Det funkar väl lite som kaffe, och jag har för mig (fråga mig inte varför) att du inte dricker kaffe?
När jag hade ett mer seriöst viktminskningsprojekt häromåret, blev jag glad bara av att tänka på pasta!
Jag läste någonstans att du förbränner (normal aktivitet) 30*vikten. Vill du gå ner i vikt lägger du dig bara lite under den summan.Nej jag kör inte någon speciell diet, bara att jag har missbedömt hur mycket jag behöver.
det betyder 3171 kcal/dag för migJag läste någonstans att du förbränner (normal aktivitet) 30*vikten. Vill du gå ner i vikt lägger du dig bara lite under den summan.
Alla kan inte leva på 1500 kcal/dag
Ja (det tar mycket energi att bära på många kilon) och när du går ner i vikt så måste du minska på kcal för att inte gå upp igen.det betyder 3171 kcal/dag för mig
Vägde mig imorse. Vågen visade först en lägre vikt, vilken förvånade mig (dock inte orimlig) så jag vägde mig igen, och då visade den en annan vikt. Ställde mig ett par gånger till, och alla gånger visade den olika.
Så - nu har jag beställt en ny våg. Haha.
En bra denna gången. Köpte en för ett tag sen, men den var värdelös så jag använde min gamla ändå. Lämnade tillbaka den nya, och har kört på den gamla, men den är helt klart rätt kass..