2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@svea Sån härlig känsla när man börjar komma i sina gamla kläder igen! Bara fortsätta på samma sätt för att fixa de där 6-7 kg! :bump:

Eller hur! Och att solen skiner och vårvärmen börjar komma gör ju inte saken sämre. Jag har jättesvårt för vintern och behöver köpa busskort för att motivera mig att åka och göra saker, särskilt såna som inte är schemalagda. Men på sommaren går jag gärna till plugget och jobbet, förrförra sommaren provade jag till och med att löparpendla!

Eller hur! Och att solen skiner och vårvärmen börjar komma gör ju inte saken sämre. Jag har jättesvårt för vintern och behöver köpa busskort för att motivera mig att åka och göra saker, särskilt såna som inte är schemalagda. Men på sommaren går jag gärna till plugget och jobbet, förrförra sommaren provade jag till och med att löparpendla!

Håller helt med! ALLT blir enklare på våren/sommaren - både att få in bra motion men även att äta bättre mat tycker jag! Så skönt att den tiden är här nu :)

Jag är jättepepp på vädret idag och tänkte inviga inlinesen! Alla vägar är inte helt sopade men hoppas det funkar!

Kör du någon lågkolhydratvariant eller blandad kost? Själv klarar jag inte lågkolhydrat, det går ett par veckor och sen ser jag världen i svart. Samma kalorimängd men högre andel kolhydrater så blir jag mycket gladare!
Sådan är jag också. En del kallar det sockerberoende, men jag kallar det jag, helt enkelt.

Sådan är jag också. En del kallar det sockerberoende, men jag kallar det jag, helt enkelt.

Socker gör helt klart intressanta saker med min hjärna - nu när jag tentapluggade gick det oerhört trögt och kändes väldigt omöjligt tills jag åt choklad - då spruttade hjärnan igång.

För att inte bli deprimerad räcker det dock med stärkelserik mat, t ex pasta och bröd.

Socker gör helt klart intressanta saker med min hjärna - nu när jag tentapluggade gick det oerhört trögt och kändes väldigt omöjligt tills jag åt choklad - då spruttade hjärnan igång.

För att inte bli deprimerad räcker det dock med stärkelserik mat, t ex pasta och bröd.
Fast det var kanske kakaon i chokladen som gjorde det? Det funkar väl lite som kaffe, och jag har för mig (fråga mig inte varför) att du inte dricker kaffe?

När jag hade ett mer seriöst viktminskningsprojekt häromåret, blev jag glad bara av att tänka på pasta!

Fast det var kanske kakaon i chokladen som gjorde det? Det funkar väl lite som kaffe, och jag har för mig (fråga mig inte varför) att du inte dricker kaffe?

När jag hade ett mer seriöst viktminskningsprojekt häromåret, blev jag glad bara av att tänka på pasta!

Jag dricker kaffe! Är övertygad om att det huvudsakligen är sockret som kickar igång hjärnan, men socker och teobromin kanske är en gyllene kombination? Mörk choklad duger hur som helst inte.

Jag äter pasta nästan varje dag - men reglerade portioner.

Nej jag kör inte någon speciell diet, bara att jag har missbedömt hur mycket jag behöver.
Jag läste någonstans att du förbränner (normal aktivitet) 30*vikten. Vill du gå ner i vikt lägger du dig bara lite under den summan.
Alla kan inte leva på 1500 kcal/dag :)

Blir ingen fasta i veckan. Har skola 8-17 och sen jobbkurser mellan 18-22 alla kvällar utom en. Den enda "lediga" kvällen kommer jag tokplugga och förbereda mig för en examination.

Har dock på känn att jag kommer gå ner ändå, känns som att jag helt tappat matlusten och hamnat inne i en lite halvnegativ mat-spiral. Ska ta tag i det här till helgen.

Vägde mig imorse. Vågen visade först en lägre vikt, vilken förvånade mig (dock inte orimlig) så jag vägde mig igen, och då visade den en annan vikt. Ställde mig ett par gånger till, och alla gånger visade den olika.
Så - nu har jag beställt en ny våg. Haha.
En bra denna gången. Köpte en för ett tag sen, men den var värdelös så jag använde min gamla ändå. Lämnade tillbaka den nya, och har kört på den gamla, men den är helt klart rätt kass.. :p

Hej och hå vad duktiga alla är! :banana:
Det går bra här! Jag är sjukt förutsägbar och käkar typ samma middag varje dag.
Thaisoppa med räkor och broccoli och ett glas vitt vin till det :p
Smygvägde mig idag och står på samma vikt som i fredags som var vägdag. Men jag käkade ju pizza i lördags så det känns väl inte helt orimligt. Dessutom verkar det ju som att jag tappar vikt högst ojämt. Första veckan var det typ ngn gram ner, veckan efter 1.6 kilo ner. Så jag tar det hela med lugn.

Vägde mig imorse. Vågen visade först en lägre vikt, vilken förvånade mig (dock inte orimlig) så jag vägde mig igen, och då visade den en annan vikt. Ställde mig ett par gånger till, och alla gånger visade den olika.
Så - nu har jag beställt en ny våg. Haha.
En bra denna gången. Köpte en för ett tag sen, men den var värdelös så jag använde min gamla ändå. Lämnade tillbaka den nya, och har kört på den gamla, men den är helt klart rätt kass.. :p

Haha, känner igen det där att man vill dubbelkolla om den där trevliga vikten verkligen stämde :D Konstigt egentligen, för jag tror inte jag gör likadant om vågen visar dåligt.

Efter en jättesvacka då jag gick upp två kilo på typ en vecka börjar det kännas bättre igen, har dock bara gått ner 1kg av det jag gick upp.. jag vill verkligen ner 1,2kg innan 12/4, borde inte vara några större problem :D

+0.2 kg. :grin: Låg jättebra till innan helgen men som vanligt åt jag åt helsike för mycket. Fattar inte att det ska vara så svårt att låta bli att överäta. Bara att streta vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17