2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vikt ligger verkligen finfint och pendlar omkring 73.5 kg. Blir nästan att revidera planen nästa vecka men HUR står ni som äter lite kalorier ut? Visst om man visste att man kunde rasa snabbt på det och att det bara gällde en kort period, men om jag måste äta 1200 kcal för att ens gå ner ett halvt kilo i veckan är det ju en EVIGHET som mitt liv behöver bestå av ren tristess (i form av matintag) :arghh:

Började förövrigt dagen med ett styrketräningspass! Gillar verkligen appen Nike+ Training, tips till de som vill ha pedagogisk och lättillgängligt träning hemma :)

Jag går på 1200 kalorier och äter ganska blandat, hemligheten är att äta lagom stora portioner och kombinera maträtterna på ett bra sätt. Till frukost äter jag yoghurt och flingor (2 dl standardyoghurt och 30 gram flingor). Till lunch har jag t ex ätit knäckemackor med ägg och kaviar, sallad med ägg och tonfisk, pasta med tomatsås och pasta med köttfärssås. Till middag t ex sushi, veggieburgare med sallad, pasta med köttfärssås, soppa med räkor. Jag har även haft plats för mellanmål, t ex kvarg och/eller clementin. Blir jag sugen på att äta mer är det bara att sticka ut och springa - en runda på en halvmil bränner ungefär 400 kcal.

Jag har "fritt fram" på lördagar efter kl 18, men glufsar inte helt ohämmat då heller, helst vill jag har en 30-gramspåse med lite lyxigare chips och så lite fin choklad efter maten.

Min vikt ligger verkligen finfint och pendlar omkring 73.5 kg. Blir nästan att revidera planen nästa vecka men HUR står ni som äter lite kalorier ut? Visst om man visste att man kunde rasa snabbt på det och att det bara gällde en kort period, men om jag måste äta 1200 kcal för att ens gå ner ett halvt kilo i veckan är det ju en EVIGHET som mitt liv behöver bestå av ren tristess (i form av matintag) :arghh:

Började förövrigt dagen med ett styrketräningspass! Gillar verkligen appen Nike+ Training, tips till de som vill ha pedagogisk och lättillgängligt träning hemma :)
Jag står ut på det viset att jag noggrant loggar mina 1300 kcal varje dag och sedan fortsätter jag äta utan att logga.

Behöver göra något åt det. :meh:

Jag skulle aldrig överleva mitt aktiva liv med styrketräning, löpning, ridning, barn, jobb, gård, vovvepromenader mm på under 1500 kalorier. Då väger jag hellre ett par kilo för mycket :p Så jag undrar detsamma haha!
Där hade du svaret.
Du väger hellre ett par kilo mer än att minska på kcal.
Det handlar om val.
Alltid.

Jag går på 1200 kalorier och äter ganska blandat, hemligheten är att äta lagom stora portioner och kombinera maträtterna på ett bra sätt. Till frukost äter jag yoghurt och flingor (2 dl standardyoghurt och 30 gram flingor). Till lunch har jag t ex ätit knäckemackor med ägg och kaviar, sallad med ägg och tonfisk, pasta med tomatsås och pasta med köttfärssås. Till middag t ex sushi, veggieburgare med sallad, pasta med köttfärssås, soppa med räkor. Jag har även haft plats för mellanmål, t ex kvarg och/eller clementin. Blir jag sugen på att äta mer är det bara att sticka ut och springa - en runda på en halvmil bränner ungefär 400 kcal.

Jag har "fritt fram" på lördagar efter kl 18, men glufsar inte helt ohämmat då heller, helst vill jag har en 30-gramspåse med lite lyxigare chips och så lite fin choklad efter maten.

Ja, jag äter egentligen helt okej mat men för stora portioner som du säger. Blir så hungrig bara! Försöker fylla ut med matiga grönsaker som broccoli etc men får bli ännu bättre med det. Från och med idag börjar jag äta på våra assietter också (som är förhållandevis stora ändå!) för att lura ögat lite.

Bröt ihop idag när sambon kom hem. Hade lågt blodsocker och tappar både humör och ork då. Grät och beklagade mig över de uteblivna resultaten, att det är så tråkigt och kämpigt när man inte får nåt för sitt slit! Jag är så trött på att vara så ledsen, sur och lättirriterad hela tiden också (vilket jag blir när jag inte äter ordentligt)

Sambon var i alla fall jättefin och stöttande. Kändes lite bättre då. Sen fick jag i mig en bra och kalorisnål middag (tacogratäng med grönsaker) och då kändes allt ännu bättre. Vad lite mat kan göra för humöret ;)

Nu ska jag ut på rask kvällspromenad....

Bröt ihop idag när sambon kom hem. Hade lågt blodsocker och tappar både humör och ork då. Grät och beklagade mig över de uteblivna resultaten, att det är så tråkigt och kämpigt när man inte får nåt för sitt slit! Jag är så trött på att vara så ledsen, sur och lättirriterad hela tiden också (vilket jag blir när jag inte äter ordentligt)

Sambon var i alla fall jättefin och stöttande. Kändes lite bättre då. Sen fick jag i mig en bra och kalorisnål middag (tacogratäng med grönsaker) och då kändes allt ännu bättre. Vad lite mat kan göra för humöret ;)

Nu ska jag ut på rask kvällspromenad....
Alltså, jag fattar att det säkert inte är såhär enkelt och att du säkert redan tänkt på det, men du har tidigare i tråden nämnt att du hetsäter, kan det vara boven i att du inte går ner? Och kan en för strikt diet vara boven bakom hetsätningen(eller åtminstone ha en del i det?)?

Alltså, jag fattar att det säkert inte är såhär enkelt och att du säkert redan tänkt på det, men du har tidigare i tråden nämnt att du hetsäter, kan det vara boven i att du inte går ner? Och kan en för strikt diet vara boven bakom hetsätningen(eller åtminstone ha en del i det?)?

Fint att du svarar och klurar! Jag hetsäter inte alls såhär när jag kaloriräknar (eller jo, en helg för ett tag sen proppade jag i mig lite för mycket). Jag har inte en hetsätningsstörning på det sättet - skrev mer om mina hetsätningstendenser/överätande som en del i varför jag gått upp i vikt (och hela tiden faller tillbaka när jag väl gått ner!).

Hade såklart varit väldigt logiskt att jag stod stilla om jag fortfarande åt alldeles för mycket. Just nu är jag nitiskt och väger även oljan jag steker maten i ;) Jag registrerar maten även de gånger jag slarvat lite, men det blir väldigt få extra kalorier på en vecka. Jag behöver helt enkelt äta färre kalorier än 1450 kcal/dag (som jag äter nu), har lite svårt med omställningen bara då min ämnesomsättning störtdykt på bara några år.

Jag vet att jag gnäller mycket kring det här! Denna tråd har verkligen blivit ett ställe där jag spyr galla. Men det är skönt att få ur sig det, kunna vara lite ledsen ett tag och sen fortsätta.

Suck. Hela veckan har vågen visat ett riktigt bra resultat på ett kilo ner. Tills idag när jag har invägning. Och ägglossning. :meh:

Men -0.1 och jag vet att jag haft en bra vecka. Nu sticker jag ut och cyklar.

-1 kg ner sedan förra lördagen. Dock har jag hunnit ha mens också så det mer realistiska är nog -0.5.

Ska ge 5:2 en månad och se hur det har gått. Blir mycket nu framöver med utbildningar och skola och träning men jag ska verkligen försöka hänga i.

Kan du öka träningen (ut-kontot) något? (Dock tycker jag personligen att det har varit jättesvårt att få till bra träning när jag legat på kraftig kcal-restriktion, då blir ju verkligen ingenting roligt.)

Jag står inte ut med ständig kalorirestriktion. Jag blir bara ledsen och tycker livet suger och sen släpper jag det och börjar äta ostkrokar varje dag. Nu har jag kört första veckan 5:2 och tycker det har funkat jättebra! De dagar jag fastat har jag inte ätit någon frukost, druckit massa te på fm, ätit en microrätt från VV till lunch och sen en soppa på kvällen, totalt ca 450 kcal. Visst har det varit lite segt fastedagarna men ändå lätt att stå ut eftersom det bara handlar om en dag. Sen känner jag mig duktig nästa dag och vill inte "sabba" lidandet från tidigare med att äta för dåligt men har inte räknat kalorier.

Jag tänker att håller jag mig bara från att äta massa plus de andra dagarna så kommer jag ligga typ -3000 kcal per vecka. Jag tror inte det passar för någon som har ätstörningstendenser men då jag i övrigt har ett okomplicerat förhållande till mat tror jag det kommer gå fint.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg

Ja vad ska man säga. Räknade inte kcal så noga i 2 dagar. För övrigt har jag haft koll i appen och skött mig. Hur är det ens möjligt? Suuuuuck. Har ändrat i Lifesum till 1400 kcal/dag nu istället för 1700. Har inte en chans att nå mitt mål till sommaren annars. Det som har hänt fom senaste 3 dagarna är tyvärr att jag börjat äta den där medicinen igen, så det är möjligt att jag dragit på mig vätska.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
22/3 65,1 kg
25/3 66,7 kg

Ja vad ska man säga. Räknade inte kcal så noga i 2 dagar. För övrigt har jag haft koll i appen och skött mig. Hur är det ens möjligt? Suuuuuck. Har ändrat i Lifesum till 1400 kcal/dag nu istället för 1700. Har inte en chans att nå mitt mål till sommaren annars. Det som har hänt fom senaste 3 dagarna är tyvärr att jag börjat äta den där medicinen igen, så det är möjligt att jag dragit på mig vätska.

Tror du själv på att du har gått upp1,5 kilo i kroppsfett på tre dagar, fröken Kort Perspektiv?

;)

Tror du själv på att du har gått upp1,5 kilo i kroppsfett på tre dagar, fröken Kort Perspektiv?

;)
Jag vägde samma igår, så helt klart möjligt :D
Nejdå men det kan ju vara medicinen, men jag kommer få äta den här medicinen för all överskådlig framtid så det betyder ju ändå att jag har den vikt jag har och den är mitt utgångsläge att gå ner. Om du förstår hur jag menar. Lägger mig iaf på 1400 kcal nu och ser hur det går, går det plötsligt fort neråt så kan jag höja lite bara :)

@_FiA_ Fast klart det är inte är fett, låter ju självklart att det är vätska! Och inte ska du du stirra dig blind på just vikten i så fall. Tog du tex några kroppsmått när du började väga dig? Som du kan kontrollera?

@Wysiwyg Ja, jag skulle kunna börja träna mer högintensiv träning. Så snart de sopat vägarna ska jag köra lite inlines! MEN imorse när jag vägde mig stod vågen plötsligt på -0.8 kg så hoppas den siffran håller i sig. Fick tillbaka lite kämparglöd i alla fall :D

Vad duktig du är som håller i fastan så bra! Har du märkt något resultat än så länge? På humör, vikt, kroppsmått eller vad som :)

@Wysiwyg Ja, jag skulle kunna börja träna mer högintensiv träning. Så snart de sopat vägarna ska jag köra lite inlines! MEN imorse när jag vägde mig stod vågen plötsligt på -0.8 kg så hoppas den siffran håller i sig. Fick tillbaka lite kämparglöd i alla fall :D

Vad duktig du är som håller i fastan så bra! Har du märkt något resultat än så länge? På humör, vikt, kroppsmått eller vad som :)

Åh vad skönt med lite utdelning ändå! Heja!

Hehe, ja nu har jag ju bara hållit i det här en vecka. Humöret på fastedagarna har ju varit.. sådär. Märker av att huvudet blir segt också men ja, det är ju bara för en kort tid. Jag tycker att jag blivit mindre och har gått ner 1 kg sedan förra helgen men då har jag som sagt haft mens också så det kan ha bidragit. :D

Jag blir ändå lite sporrad över att det går framåt! För mig känns det enklare att räkna kcal och "plåga mig" 2 dagar i veckan än att göra det 7 dagar i veckan. Men vi får väl se om det håller i sig, smekmånaden brukar ju vara enkel. ;)

Åh vad skönt med lite utdelning ändå! Heja!

Hehe, ja nu har jag ju bara hållit i det här en vecka. Humöret på fastedagarna har ju varit.. sådär. Märker av att huvudet blir segt också men ja, det är ju bara för en kort tid. Jag tycker att jag blivit mindre och har gått ner 1 kg sedan förra helgen men då har jag som sagt haft mens också så det kan ha bidragit. :D

Jag blir ändå lite sporrad över att det går framåt! För mig känns det enklare att räkna kcal och "plåga mig" 2 dagar i veckan än att göra det 7 dagar i veckan. Men vi får väl se om det håller i sig, smekmånaden brukar ju vara enkel. ;)

Haha! Kan tänka mig det. Man får planera in att inte göra något jätteviktigt de där fastedagarna kanske ;) Skönt att det går framåt, som du säger är det så mycket enklare att fortsätta när man direkt märker resultat! Kan hålla med dig om att plåga sig själv i två dagar istället för sju låter väldigt tilltalande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar