2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Räknat lite halvdant idag, vilket gått rätt bra.
4 km på löpband(varierat löpning och gång) och 1 km på crosstrainer.
Inte ätit upp det jag tjänat in.

Avslutade dagen med en wok med massa grönsaker och lövbiff. Nu te med honung & mjölk. :love:

Idag är jag stolt! Vi lagade en middag jag väldigt lätt överäter. Så nu vägde jag upp pastan så det exakt skulle blir fyra portioner och sedan la jag direkt över två portioner i matlådor. Sen hade jag helt enkelt bara kvar min förutbestämda portion att äta upp. Gick bra! :)

Utöver det har jag kört 30 min styrketräning och tagit två raska promenader á 45 min vardera. Bra dag!
Smart att väga pastan, blir lätt att jag häller i "efter behag" och även om det alltid blir en eller två matlådor så är det säkert pasta till minst en extra. Kollar du på paketet vad som är en portion eller har du någon magisk siffra att dela med dig av som jag kan lära mig att komma ihåg i framtiden? Är ju perfekt att göra lådor på en gång, både för att de lådorna är rätt beräknade, och för att portionen på tallriken också blir rätt på en gång :)

Min kompis kom förbi idag med veganska biffar! Hon är lite hälsofreak och tyckte väl jag behövde ngt vettigt krubb! Jag som älskar kött måste medge att de var HIMMELSKT goda! De innehöll bönor, kikärtor, örter och riven parmesan. De var ungefär 50 kcal styck! MUMS. Käkade två stycken och gjorde skivad sötpotatis i ugnen till. Plus sugarsnaps och en tzatsiki på lättcremefraise. Hela måltiden inklusive ett glas rödvin blev 450 kcal!

Smart att väga pastan, blir lätt att jag häller i "efter behag" och även om det alltid blir en eller två matlådor så är det säkert pasta till minst en extra. Kollar du på paketet vad som är en portion eller har du någon magisk siffra att dela med dig av som jag kan lära mig att komma ihåg i framtiden? Är ju perfekt att göra lådor på en gång, både för att de lådorna är rätt beräknade, och för att portionen på tallriken också blir rätt på en gång :)
En portion okokt pasta skulle kunna vara någonstans mellan 50-85g, beroende på hur mycket annat du äter till. Jag tror att paketet brukar ange c:a 70g.

@Entourage Jag räknar på 80 gram per portion (100 gram till min sambo som tränar mer än mig). Jag hade dock gärna ätit mer pasta än så :o Överäter väldigt lätt pasta, som tur är äter vi det väldigt sällan, max någon gång i månaden!

@Entourage Jag räknar på 80 gram per portion (100 gram till min sambo som tränar mer än mig). Jag hade dock gärna ätit mer pasta än så :o Överäter väldigt lätt pasta, som tur är äter vi det väldigt sällan, max någon gång i månaden!

Blanda ut pastan med vitkål och rör om, är mitt tips! Mättar bra!

Jag har lyckats bli av med ett kg till sen nyår. Jag kommer i mina gamla jeans. De sitter dock ganska tight så kanske ett kg till hade varit bra att bli av med. Jag tycker den här viktminskningen har flutit på ganska lätt. Bara tagit bort allt onyttigt i veckorna, på helgerna har jag tillåtit mig äta både godis och kakor, sen tillbaka på spåret igen om söndagarna.

Vägde mig idag. 85kg.. Vägde väl 85,4 typ förra veckan. Meen, med tanke på mens, dålig helg och ätit 1700kca/dagl så känns det väl okej. Att byta till 1300kcal känns dock bättre!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V