Jag skriver en notis om att jag måste in i den här tråden. Skärp dig, inverterad.
Komsi, komsi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skriver en notis om att jag måste in i den här tråden. Skärp dig, inverterad.
Smart att väga pastan, blir lätt att jag häller i "efter behag" och även om det alltid blir en eller två matlådor så är det säkert pasta till minst en extra. Kollar du på paketet vad som är en portion eller har du någon magisk siffra att dela med dig av som jag kan lära mig att komma ihåg i framtiden? Är ju perfekt att göra lådor på en gång, både för att de lådorna är rätt beräknade, och för att portionen på tallriken också blir rätt på en gångIdag är jag stolt! Vi lagade en middag jag väldigt lätt överäter. Så nu vägde jag upp pastan så det exakt skulle blir fyra portioner och sedan la jag direkt över två portioner i matlådor. Sen hade jag helt enkelt bara kvar min förutbestämda portion att äta upp. Gick bra!
Utöver det har jag kört 30 min styrketräning och tagit två raska promenader á 45 min vardera. Bra dag!
En portion okokt pasta skulle kunna vara någonstans mellan 50-85g, beroende på hur mycket annat du äter till. Jag tror att paketet brukar ange c:a 70g.Smart att väga pastan, blir lätt att jag häller i "efter behag" och även om det alltid blir en eller två matlådor så är det säkert pasta till minst en extra. Kollar du på paketet vad som är en portion eller har du någon magisk siffra att dela med dig av som jag kan lära mig att komma ihåg i framtiden? Är ju perfekt att göra lådor på en gång, både för att de lådorna är rätt beräknade, och för att portionen på tallriken också blir rätt på en gång
Tillägg, @Entourage : 50 g är en ganska liten portion pasta och är lämplig antingen för någon som ägnar sig åt viktnedgång eller för en måltid då det är gott om tillbehör.En portion okokt pasta skulle kunna vara någonstans mellan 50-85g, beroende på hur mycket annat du äter till. Jag tror att paketet brukar ange c:a 70g.
@Entourage Jag räknar på 80 gram per portion (100 gram till min sambo som tränar mer än mig). Jag hade dock gärna ätit mer pasta än så Överäter väldigt lätt pasta, som tur är äter vi det väldigt sällan, max någon gång i månaden!
Pasta marodörBlanda ut pastan med vitkål och rör om, är mitt tips! Mättar bra!
Pasta marodör
Jag kör 50 gram om det är lunch och 100 om det är middag.Tillägg, @Entourage : 50 g är en ganska liten portion pasta och är lämplig antingen för någon som ägnar sig åt viktnedgång eller för en måltid då det är gott om tillbehör.
Blanda ut pastan med vitkål och rör om, är mitt tips! Mättar bra!
Bra jobbat, ett halvt kilo på en vecka är mycket tycker jagVägde mig idag. 85kg.. Vägde väl 85,4 typ förra veckan. Meen, med tanke på mens, dålig helg och ätit 1700kca/dagl så känns det väl okej. Att byta till 1300kcal känns dock bättre!
Tack! Ja, egentligen är det absolut inte dåligt! Jag är dock van att gå ner 1kg/vecka. För att jag kört 1300kcal när jag gått på diet. Så det är nog ren ovana.Bra jobbat, ett halvt kilo på en vecka är mycket tycker jag
Komsi, komsi!
Kommer så fort jag vågat väga mig.