2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg

Vet att jag inte skulle väga mig något mer innan mens, men jag kunde inte låta bli idag. Att jag väger lika som den 8:onde känns ju lite depp :p. Men min mens har smygit igång idag så det är med största sannolikhet därför och jag kommer förhoppningsvis få bort lite vätska om ett par dagar. Om jag inte minskar om ett par dagar så får jag nog tänka igenom vad anledningen är, jag har nämligen följt kcal i appen slaviskt. 1700 kcal/dag låter det aningen mycket för att minska i vikt tycker ni? är 171 cm lång.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg

Vet att jag inte skulle väga mig något mer innan mens, men jag kunde inte låta bli idag. Att jag väger lika som den 8:onde känns ju lite depp :p. Men min mens har smygit igång idag så det är med största sannolikhet därför och jag kommer förhoppningsvis få bort lite vätska om ett par dagar. Om jag inte minskar om ett par dagar så får jag nog tänka igenom vad anledningen är, jag har nämligen följt kcal i appen slaviskt. 1700 kcal/dag låter det aningen mycket för att minska i vikt tycker ni? är 171 cm lång.

Jag ber om ursäkt på förhand om jag trampar på ömma tår - men varför vill du gå ner i vikt? 66 kg till 171 cm är redan "normalvikt".

Om du inte rör dig så mycket lär du gå ner ganska långsamt på 1700 kcal, då kan ju normalbehovet ligga på 1800 - 2000 kcal. Men det är fortfarande lite för kort tid för att dra några slutsatser.

Jag ber om ursäkt på förhand om jag trampar på ömma tår - men varför vill du gå ner i vikt? 66 kg till 171 cm är redan "normalvikt".

därför att jag trivs bättre med mig själv vid 61 kg, jag ser bättre ut dessutom och mår bättre och det är fortfarande normalvikt. så ingen fara på taket. en annan aspekt är helt enkelt att alla mina sommarkläder är i mindre storlek och jag har ingen lust att köpa nya heller bara för att jag väger ett par kg mer nu, då kan jag lika gärna gå ner och slå två flugor i en smäll.

Om du inte rör dig så mycket lär du gå ner ganska långsamt på 1700 kcal, då kan ju normalbehovet ligga på 1800 - 2000 kcal. Men det är fortfarande lite för kort tid för att dra några slutsatser.
Ja det är sant.. undrar varför lifesum räknade ut att det är 1700 jag skall äta? Appen menar att jag kommer gått ner till 61 till slutet av juni om jag fortsätter.

Finns det någon tråd för oss med faktisk övervikt?
Jag hittar bara den här och U's beachtråd.

Finns det någon tråd för oss med faktisk övervikt?
Jag hittar bara den här och U's beachtråd.

Vad menar du? I den här tråden finns allt från folk som vill gå upp ett antal kilo till de som kämpar med stor övervikt, alla är välkomna. Det finns också en tråd speciellt för dem som har stor övervikt, men den är inte särskilt aktiv.

Ja det är sant.. undrar varför lifesum räknade ut att det är 1700 jag skall äta? Appen menar att jag kommer gått ner till 61 till slutet av juni om jag fortsätter.

Fast det är ju ganska långt till mitten av juni. Då behöver du gå ner ca 300 gram i veckan för att nå målet. Och det verkar du ju göra.

den här tråden är väl till för alla som vill gå ner i vikt oavsett om du har 30 kg att gå ner eller 5?

Vad menar du? I den här tråden finns allt från folk som vill gå upp ett antal kilo till de som kämpar med stor övervikt, alla är välkomna. Det finns också en tråd speciellt för dem som har stor övervikt, men den är inte särskilt aktiv.

Det är därför jag frågar om det finns fler. :)
Det är för min egen skull eftersom jag tror att jag skulle få ut mer av en tråd för de i samma situation.

Stryp mig långsamt :banghead: Kollegan äter sin lunch inne på vårat kontorsrum avsett för 2 pers, trots att personalmatsalen ligger inte ens 10 m härifrån. Jag som är på diet känner mig nästan kapabel att ta hennes mat framför näsan på henne och gå och kasta. Idag har hon dessutom valt en hyfsat rejält doftande maträtt vilket inte gör saken bättre :grin:

Normalviktsspannet är ganska brett. Vissa tycker om att ligga lite lägre helt enkelt, beroende på på kroppsbyggnad, muskelmassa och en massa olika anledningar. Jag tycker att jag är snyggare och kroppen känns lättare och smidigare om jag väger tex 52 istället för som nu 59.

Normalviktsspannet är ganska brett. Vissa tycker om att ligga lite lägre helt enkelt, beroende på på kroppsbyggnad, muskelmassa och en massa olika anledningar. Jag tycker att jag är snyggare och kroppen känns lättare och smidigare om jag väger tex 52 istället för som nu 59.

Visst är det så. Det blev bara en påminnelse för min del att inte alla i tråden kämpar mot övervikt. Det är därför jag frågade efter alternativa trådar.

Hoppar in i tråden för att få lite träningspepp! Fick barn för fem veckor sedan och nu vill jag komma i form igen!
Gick egentligen inte upp så mycket i vikt under graviditeten, tror det blev typ 13-14 kg totalt men alla mina muskler är borta! :mad:
Var hyfsat vältränad innan,har två hästar som ska ridas,brukar springa några gånger i veckan och springer lite olika lopp på sommaren, kör styrka och ibland nåt pass på gymmet.
Kommer inte ändra maten alltför mycket. Börjar med att skippa godis och sötsaker, jag tänker att nyttig mat i kombination med amning borde räcka.
Har börjat skritta hästarna igen, går långa promenader med barnvagn och hund, kör mammamage övningar för att få tillbaka bålstabilitet och i helgen tänker jag ge mig på ett pass på gymmet :banana: (man får ta med sig bebis till gymmet under förmiddagen)
Mitt mål är att komma i mina vanliga jeans utan att få en muffintopp samt att kunna jogga mig runt 5km på blodomloppet i början av juni.
Någon som har bra tips på hur man ska träna efter en graviditet? Vet ju att jag ska vara försiktig med situps och liknande. Vill ju såklart inte få delade magmuskler men man använder ju magmusklerna vid typ all träning så det måste ju finnas en massa saker man kan göra redan nu kan att riskera magmusklerna..

@inverterad Håller med, bara slita av plåstret och ställa dig på vågen! Jag drog mig också för det. Men när väl gjort det kändes det skönt. Eller ja, inte vikten i sig ;), men att jag gjort det!

@mandalaki och @cherie, jag tycker ni kan sluta upp med att ha så rätt hela tiden. :mad: Jag SKA. Imorgon bitti. Jag lovar. Och @svea, jag är en sån som behöver se siffror på vågen, tyvärr, annars tycker jag aldrig att jag behöver ta tag i saken förrän jag behöver köpa nya byxor. Och så kan vi inte ha det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar