Det räknas in i de 1200 dagliga kalorierna och även om det sägs att alkohol hämmar viktnedgång ngt främst i samband med träning bör det inte vara orsaken
Jag tror det är vinet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det räknas in i de 1200 dagliga kalorierna och även om det sägs att alkohol hämmar viktnedgång ngt främst i samband med träning bör det inte vara orsaken
Jag tror det är vinet
Hihi, du skulle sett min far innan han blev nykter! Tror han gick ner 25 kilo efteråtNääääääääääj! Vin är nyttigt
Alkisar brukar ju vara rätt smala
Googla på kalorisnåla recept så kan du få fram massor med goda nyttigheter! Med rätt recept kommer man långt på 560kcal! Lycka till!bara 564 kcal kvar på dagen
Ta en rask promenad på en timme så har du bortåt en 300 till.bara 564 kcal kvar på dagen
brukar ha 1000 till 800 efter lunch! så det känns tunntGoogla på kalorisnåla recept så kan du få fram massor med goda nyttigheter! Med rätt recept kommer man långt på 560kcal! Lycka till!
Hihi, du skulle sett min far innan han blev nykter! Tror han gick ner 25 kilo efteråt
Skämt åsido, självklart håller jag med dig, retas bara lite med vinet Jag gick ner på att svälta mig och äta godis, funkade! Sen kom depressionen som ett brev på posten också. Jag har varit kroppsbyggare (en kort period) och därmed hälsofreak, så jag visste också bättre..Jag har mer sett motsatsen (dock främst äldre som referensram).
Rent krasst spelar det ju ingen större roll vad du äter (eller dricker) bara du kontrollerar det sammanlagda intaget.
Jag gick ner 25 kilo genom att käka cheeseburgare på Mc Donalds. Åt typ 3 st per dag Ingen metod jag rekommenderar hälsomässigt dock
Min kompis käkade bara godis och drack cola och vägde tillslut runt 30 kg och blev inlagd. Idag är hon nutritionist och hälsofreak och vill helst glömma den perioden.
Skämt åsido, självklart håller jag med dig, retas bara lite med vinet Jag gick ner på att svälta mig och äta godis, funkade! Sen kom depressionen som ett brev på posten också. Jag har varit kroppsbyggare (en kort period) och därmed hälsofreak, så jag visste också bättre..
Nu tror jag att lagom är bäst istället (iaf för mig som gärna blir lite manisk när jag intresserar mig för något)
Jag är inne och smygläser lite, bara för att jag är intresserad, och ville inflika här att skillnaden ligger i kvaliteten på kalorierna. Om en näringsfattig Japp full av raffinerat socker och diverse kemikalier jämförs med en bar gjord på nötter, havregryn och honung/lönnsirap/dadlar/annan frukt och naturligt socker, så blir skillnaden rätt stor trots att antalet kalorier säkert är snarlikt. En bra och naturlig energibar ger dig mer näring både i form av vitaminer och mineraler, och i den form att du håller dig mätt längre på feta nötter och fiberrik frukt än på rent socker och kemikalier. Det naturliga sockret är även lite mindre farligt när man ser till inflammationer och sjukdomar i kroppen.Nu när jag blivit lite intresserad av det här med kost och vikt och sånt undrar jag över existensen av sådana där "energibars" och liknande produkter. Tidigare har jag aldrig sett dem på hyllorna eftersom de inte har varit aktuella, men nu ser jag dem överallt. Men allvarligt - de innehåller ju typ lika mycket energi som en Japp eller nåt??? Bara mycket dyrare och lite fibrer, typ lite havregryn i. Rena lurendrejeriet ju. Och i så fall, att baka egna måste ju vara hur enkelt som helst?
Men, men, men! Vad jobbar du med nu alltså? Sist vi hängde i samma trådar (dvs innan jag fullständigt sögs in i Hund) jobbade du på hotell! är du ens kvar i Skottland?Jag är inne och smygläser lite, bara för att jag är intresserad, och ville inflika här att skillnaden ligger i kvaliteten på kalorierna. Om en näringsfattig Japp full av raffinerat socker och diverse kemikalier jämförs med en bar gjord på nötter, havregryn och honung/lönnsirap/dadlar/annan frukt och naturligt socker, så blir skillnaden rätt stor trots att antalet kalorier säkert är snarlikt. En bra och naturlig energibar ger dig mer näring både i form av vitaminer och mineraler, och i den form att du håller dig mätt längre på feta nötter och fiberrik frukt än på rent socker och kemikalier. Det naturliga sockret är även lite mindre farligt när man ser till inflammationer och sjukdomar i kroppen.
Det gäller dock att man väljer rätt sorts bar med en så kort ingredienslista som möjligt, för det finns utan tvekan en rad energibarer som inte är mycket bättre än en Japp och som definitivt är ute efter att lura den mindre noggranna konsumenten. Belvita är ett lysande exempel på en produkt som är fullständigt packad med fel sorts socker (i genomsnitt 21% socker, och då inte från t.ex. frukt) och inte många snäpp bättre än Ballerinakex, men som har lyckats sälja in sig som ett "nyttigt" alternativ med sina löften om fullkorn och 4 timmars varaktig energi. Folk lockas av energilöftet och marknadsföringen av kexet som en frukostprodukt, utan att inse att de mest köper hem rent socker. Det samma gäller för många frukostflingor, där alternativ såsom Special K och All Bran marknadsförs som nyttiga, men i själva verket innehåller runt 20% socker.
Det kräver alltså lite jobb att hitta rätt; man får verkligen vara noga med att läsa innehållsförteckningen innan man köper produkten och alla dess löften. Är det en lång ingredienslista, där en del låter som rena grekiskan, så är det förmodligen inget bra alternativ. Likaså har företagen blivit extremt skickliga på att gömma rent socker bakom ord såsom glukossirap och karamelliserad sirap, bland annat.
Nu har jag inte så bra koll vad som finns att välja på i Sverige, men i Storbritannien blir det mer och mer vanligt med bars som faktiskt är bra (bättre) och naturliga, även om de dåliga exemplen naturligtvis finns kvar. I Sverige kan jag tänka mig att t.ex. Kung Markatta och Ica Gott Liv har bra alternativ att välja på, medan t.ex. Nutrilett eller Corny vore sämre val.
Och ja, att göra egna är busenkelt! Sök recept på t.ex. granola bars och energy balls så får du upp en massa bra idéer
Tillägg: Jösses vad långt det blev, jag skyller på att jag jobbar med att skriva om sådant här! Jag hoppas att jag inte framstår som dumförklarande - mycket av det här kanske är "common sense" för många - men efter att ha pratat mycket om ämnet med mina föräldrar har jag insett att inte alla har koll på sådant här. Och jag älskar att prata om det!
Hotellbranschen lämnade jag i samma stund som jag tog examen, men jag är kvar i Skottland! Jag jobbar nu på ett företag som sysslar med marknadsanalyser av matmarknaden, antingen för våra egna rapporter som ges ut en gång i månaden, eller på konsultuppdrag från andra företag i industrin.Men, men, men! Vad jobbar du med nu alltså? Sist vi hängde i samma trådar (dvs innan jag fullständigt sögs in i Hund) jobbade du på hotell! är du ens kvar i Skottland?