2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för peppen! Jag körde i alla fall styrketräningen idag enligt schema, och varit ute och gått två långpromenader i vårvädret. Imorgon är en ny dag :)

Tyckte din mat häromdagen lät mycket trevlig i sin enkelhet förresten, kul att du delar med dig av tips! Blev inspirerad :)

Det är ju grymt att du rör dig så mycket! :up:

Kan verkligen rekommendera den middagen! Åt samma idag!
Jag skivar ca 100 gr sötpotatis i tunna skivor. Penslar med smält smör (det räcker med typ 5-10 gram). Därefter kryddar jag med vitlökssalt och flingsalt och in i ugnen! Det tar typ 15 minuter på hög värme.
Till det äter jag grillad kyckling ca 100 gram, tillsammans med sugarsnaps vid sidan (är typ inga kalorier). Gör en tsatsiki på lätt cremefraise och pressad vitlök och örtsalt. Strör över större mängder färsk timjan vid servering.
DETTA ÄR SÅÅÅÅ JÄVLA GOTT!!! Och är under 400 kcal!! Jag adderar iofs ett glas rödvin för välbefinnandet ;) :angel:

Kan även rekommendera torsk i ugnen med broccoli!
Jag brukar göra ett täcke av lätt cremefraise och 1-2 matskedar räkost samt finhackad purjolök. Det blir MUMS och typ 350 kcal. Och till det dricker man ett glas vitt vin, typ Chardonnay! ;)

Imorgon ska jag dock ut och äta! Råbiff är sååå jävla gött och om man skippar pommes på sidan om är det riktigt gött OCH kalorisnålt!

Fortsatt förkylt här :arghh: I går kände jag mig helt okej på morgonen och såg fram emot att kunna börja träna igen för att vakna tidigt i morse med rejält halsont och bihålekänningar :meh:

Vikten ligger hyfsat stabilt och jag räknar inte kalorier när jag är sjuk men äter nog hyfsat som vanligt. Om halsen blir värre så får det nog bli proteinmilkshakes och hemgjord bananglass ett tag eftersom jag ofta får problem att svälja och annars lever på kall cola zero.

Vid varje veckohandling tänker jag ofta men hallå, vi äter faktiskt i grunden riktigt bra mat. Vi köper alltid överlägset mest från grönsaksavdelningen. Och så massa baljväxter och nötter. Ibland lite ekologisk fisk, kyckling eller nötfärs. Fällan för oss i veckorna är att vi också äter en hel del feta mejeriprodukter och att portionerna är lite i överkant. Men det värsta är att på fredagar, inför helgens handling, förvandlas vår varukorg till att uteslutande bestå av typ hel- och halvfabrikat i form av tacos, pizza, chips, godis, kex och ostar etc.

Våra grönsakslådor i kylen är alltid överfulla såhär efter söndagshandlingen, och det ligger alltid lite olika typer av baljväxter i blöt redo att kokas och frysas in.

Blir vi bara bättre på helgerna och minskar lite på de gräddiga såserna/rörorna har vi faktiskt bra förutsättningar.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg

Känns väl inte jätte bra att det står still, men jag skall inte väga mig något mer nu under menstider ;) tror den är på gång i alla fall känns som jag är svullen runt magen. Jag sköter kcal i appen i alla fall så det borde gå åt rätt håll om ett par dagar. :)

Nya planen för utvärdering är denna:

- Sänka kaloriintaget till 1450 kcal/dag
- Sluta äta upp träningskalorierna
- Ha som regel att jag får äta vad jag vill efter kl 19 på fredagar eller lördagar

Detta kan funka för mig! Då vet jag att jag kommer få äta mitt godis som jag vill. Men med begränsning om vid vilka tider gör att jag inte kan äta så stora mängder.

50 kcal mindre per dag blir 350 kcal/vecka. Äter jag inte upp kalorierna för de dagliga promenaderna blir det ytterligare ca 700-800 kcal/vecka. Där får jag alltså råd med mitt gott på helgerna, men utan att nitiskt behöva räkna på varje godisbit! :)

Blev bortbjuden på fika. Kände mig tvingad att äta tårta fast jag inte ville. Så nu har jag både ont i magen och är sur över att dagens löptur känns meningslös. :(

Ganska bra dag! Vaknade rätt sent och åt äggröra på tre ägg och en tesked matfett (ca 300 kcal). Kaffe till det. Detta stod jag mig på hela dagen till middagen runt 18. Åt ute och det är ju alltid svårt att avgöra, men jag valde citrongravad laxtartar (alltså rå lax) med grönkål och krasse. Ingick även kokt potatis, men jag åt bara två stycken. Gissar att råbiffen inte väger mer än 150 gram och med tillbehör höftar jag måltiden till max 500 kcal. Drack två glas cava till det (max 200 kcal).

Allt som allt bör jag ha hållit mig inom de 1200 kalorierna idag trots middag ute!

Så då. Då ska jag väl börja skriva in vikt här igen, efter som det gått åt skogen. :p

13/3 - 67,5 (Det där med 60 kg i maj känns plötsligt långt borta...)

Vägdagar på torsdagar.
Trivs inte med min kropp som det är nu, känner mig tung och trött.
Mitt problem är egentligen bara snacks, godis och öl. Typ.
Har stenkoll på vad jag bör äta, och vad jag bör låta bli - men lever inte lika vettigt som jag vet att jag kan :p

Fråga, viktuppgång vid ägglossning, hur mycket kan den ligga på? Jag har ökat i två kg på typ några dagar/en vecka och det känns som att jag har samlat på mig massor av vätska. Har inte ätit så att jag förtjänar en viktnedgång men kanske upp några hekto, inte flera kg :p

Slarvat i helgen då jag varit två kvällar hos särbon (brukar bara vara en kväll och det ska få bli min cheat-kväll) så har inte vägt mig idag. Fick mens igår morse också, så anar att det är vätskan jag tycker mig känt av. Men tränade iaf imorse! Och denna vecka borde mitt kök bli klart så jag kan laga mat igen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17