2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga, viktuppgång vid ägglossning, hur mycket kan den ligga på? Jag har ökat i två kg på typ några dagar/en vecka och det känns som att jag har samlat på mig massor av vätska. Har inte ätit så att jag förtjänar en viktnedgång men kanske upp några hekto, inte flera kg :p

Vi är ett par stycken i tråden som ökar nåt kilo vid äl. Tråkigt men bara att acceptera..

Absolut, jag har inte hållit koll så noga på vikten så två kilo som jag äntligen kämpat ner upp på bara några dagar kändes mycket :p

Ja jag förstår det. det känns lika skit varje gång.. Jag har dessutom svårt att gå ner de där kilona igen efteråt så ligger still på 66-67 kg trots diet och aktiv fritid och jobb.

Fråga, viktuppgång vid ägglossning, hur mycket kan den ligga på? Jag har ökat i två kg på typ några dagar/en vecka och det känns som att jag har samlat på mig massor av vätska. Har inte ätit så att jag förtjänar en viktnedgång men kanske upp några hekto, inte flera kg :p
Jag brukar gå upp ett kilo, från en dag Till nästa. Brukar sedan tappa det igen över en period på 4-5 dagar.

Efter att ha haft en vecka med mycket fuskande (fick mens igår så har varit hopplöst sugen på allt sött) ska jag från idag ta nya tag. Dags att komma igång ordentligt med träningen också. Har som mål att gå minst en mil den här veckan, simma 4 km, cykla någon mil och rida minst fyra pass.

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)

Det mesta är säkert vätska som försvunnit, men jag gillar en stark start :p Helgerna är det svåra för mig, så det är därför jag har valt att rapportera vikten på måndagar. Jag och killen äter mycket godsaker på helgerna och det vill jag inte sluta med, men jag tror att det hjälper mig från att ta dom där onödiga sakerna som man egentligen knappt vill ha. Nu i veckan så är det St Paddys och en vän kommer över från Sverige för att fira, så det ska bli intressant att se hur det går. Mitt mål är att äta/dricka det som är "värt" och sluta i tid, skippa det onödiga helt enkelt :idea:

Jag litar inte på min våg. -1,1? Trots det massiva ätandet förra veckan? Men det var kanske förra vägningen med +0,7 som var ett felvärde.

Jag tackar och tar emot. Det går inte fort, -3,1 på nio veckor. Men det går. :D

Gött!

Själv test-vägde jag mig efter 4 dagar på 1200 kcal. Hade inte hänt ett skit! :rofl:
Brukar tappa snabbt när jag lägger om kosten men... intalar mig att det är trots allt bara 4 dagar

Du kan förmodligen ha tagit ett skutt neråt redan i morgon. Vägningar ÄR nyckfulla, det visade inte minst min i morse.

Tänker att jag måste chilla minst en vecka!
Senast jag gick ner var jag typ 25 inte 35, men kropp kanske inte svarar lika snabbt pga ålderdom tänker jag? :p

Nej, nu får det vara sluttramsat för min del. Min första vecka på 1700kcal får gå som mjukstart, nu lägger jag om till 1300kcal. Dock tänker jag fortsätta äta upp mina tränade kalorier - även fast jag tycker appen verkar räkna träningen högt. Jag vill ju, faktiskt, gå ner i vikt. Hälsan är prio 1, men vill bli smalare så att kläderna sitter ordentligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila