2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah. Själv är jag en sån som kan behöva komma igång för att våga väga mig. Då kan jag i alla fall tänka att jag har börjat göra något åt saken, när jag ser siffran i vitögat!

Samma vikt idag som innan helgen. Skönt att den inte gått upp, men lite surt att den står still. Jag är så otålig och vill se resultat snabbt!

Fast det är ju ganska långt till mitten av juni. Då behöver du gå ner ca 300 gram i veckan för att nå målet. Och det verkar du ju göra.
Ja det är ju sant det är ju ett bra tag kvar och om det bara är 300 gram i veckan så kanske det funkar att fortsätta så här.finns ingen anledning att gå ner för fort

Finns det någon tråd för oss med faktisk övervikt?
Jag hittar bara den här och U's beachtråd.

Fast nog finns de människor här som har en faktiskt övervikt? Jag vet i och för sig inte din definition av övervikt men jag har (hade - har ju faktiskt gått ner litegrann) 10 kg ner till ett normalt BMI. Och jag har typ inte ett gram muskler på kroppen, så mitt höga BMI handlar om rent och skärt fett! Jag har typ 12-15 kg till min målvikt.

Har sökt en tjänst på en friskola idag! En tjänst jag är himla sugen på. Men den är av det lite "snoffsigare" stuket, så lär ha något fint på mig om jag skulle bli kallad till intervju. Ringde mamma som har en jättesnygg blazer som jag skulle kunna ha! Men måste gå ner lite innan den teoretiska intervjun för sist jag hade på mig den var den liiite tajt! (och OM jag skulle få tjänsten måste jag skaffa en ny garderob :nailbiting:)

Har varit en snurrig dag rent jobb och livsmässigt. Men trots det har jag hunnit med en timmes rask promenad och ett danspass på en timme. Det är jag nöjd med. :) Till middag blev det bred tagiatelle med persilja och vitlök (god!) uppblandad med morot (se ovan). Till det broccolibuketter & kasslerbitar i en sås gjord på mjölk, lite turkyoghurt, mögelost och chili. Blandade ihop allting och det blev faktiskt väldigt gott och väldigt mättsamt. Och totalt 500 kcal/portion. :)

Fast nog finns de människor här som har en faktiskt övervikt? Jag vet i och för sig inte din definition av övervikt men jag har (hade - har ju faktiskt gått ner litegrann) 10 kg ner till ett normalt BMI. Och jag har typ inte ett gram muskler på kroppen, så mitt höga BMI handlar om rent och skärt fett! Jag har typ 12-15 kg till min målvikt.

Jag tänker att det spelar väl ingen direkt roll vad man väger och hur mkt man vill gå ner, huvudsaken vi håller en trevlig ton och peppar varandra! :)

Ja? Jag ser inte riktigt att jag påstått något annat? :confused: Men för min egen del känns det inte så upplyftande att läsa inlägg från redan normalviktiga personer som försöker gå ner i vikt när jag själv sitter med +15 kg innan normalvikt. Vi har ju även haft användare som satsat på undervikt. Det var därför jag frågade om det fanns fler trådar, t ex en för bara oss tjockisar. :) Det blir lättare psykiskt för mig.

Ja? Jag ser inte riktigt att jag påstått något annat? :confused: Men för min egen del känns det inte så upplyftande att läsa inlägg från redan normalviktiga personer som försöker gå ner i vikt när jag själv sitter med +15 kg innan normalvikt. Vi har ju även haft användare som satsat på undervikt. Det var därför jag frågade om det fanns fler trådar, t ex en för bara oss tjockisar. :) Det blir lättare psykiskt för mig.

Jag har faktiskt illa vid mig, känner mig inte välkommen här längre. Känns som du har riktigt stora issues med din övervikt om du måste hoppa på andra bara för att du har betydligt mer att gå ner. Vi sitter ju ändå alla i samma båt :Vi vill ha en viktförändring. Du får det att låta som att det trycker ner dig att en normalviktig person vill gå ner några kg?

Okej, då var det jag som tolkade dig fel när du frågade om "det fanns en tråd för oss med faktiskt övervikt". För mig lät det som att du menade att alla i denna tråd låg inom normalspannet och bara ville gå ner ett par kilo (vilket jag ville förtydliga inte stämmer).

Jag läste nog in för mycket i ditt påstående. Men jag förstår att du blir mer peppad av att läsa om folk som gör samma resa som du, inget konstigt alls.

Är det fortfarande Lifesum folk använder för att logga kalorier i mat och träning?

Jag bytte från Lifesum till MyFitnessPal för typ 5 år sedan. Jag gillar den senare bättre för att den är lite enklare och dessutom går det snabbt att kopiera en måltid från dagen innan till lunch dagen efter etc. Du kan ju kika lite på den iaf, men inte alla som gillar den mer :)

Vad jag spammar tråden såhär på morgonen. Men ville bara konstatera att imorgon är det vägdag! :nailbiting: Har alltid så höga förväntningar, dumt! Särskilt när jag överåt något enorm i helgen.

Jag tänker att det är BRA att folk vill gå ner 3-5 kg. Dom gör alltså en förändring INNAN dom behöver gå ner 15-20kg
Jag har fyra-fem kg att gå ner, inom normalspannet. Dom kg gick jag upp under hösten och jag kan lova, gör jag inget åt det nu kommer jag fortsätta gå upp istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar