2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver tips!

Vad är gott att äta till spenat?

Blev så sugen igår när jag handlade så köpte hem det men känner att fiskpinnar som jag brukar ha till inte känns så nyttigt :p
Dessutom är det risk att jag överäter fiskpinnarna. Älskar fiskpinnar!
Gärna något som är relativt kalorisnålt då jag tänkt ha det till lunch när resten av familjen är i skola/på jobbet. Jag räknar ju inte kalorier och äter alla middagar med familjen oavsett vad det är för middag så det är bra om jag kan äta lite nyttigare till lunch och styra intaget där för middagen lagar min man så gott som alltid och jag äter det det bjuds :)

Tyvärr kan jag inte äta för mycket potatis för jag är allergisk till och från, det beror på hur pass känslig jag är för lasset affären har inne för tillfället..
Annars hade väl potatismos varit gott till? Och en bit vit fisk? Eller kanske lite lax?

Lax eller torskrygg, pressad potatis och smörslungad (eller bregott mindre för färre kalorier) spenat. Ha lite extra delikatessalt på moset. Mums!

Lax är dock inte bantarmat har jag märkt.

Hrrmm. Allt gick bra fram till 18-snåret idag. Sen kaos med mackor :down: Men det är bara att borsta av sig och köra på igen. Ska börja med att ta en promenad för att få ihop mina steg för dagen och sen siktar jag vidare mot en bättre dag imorgon.

Promenad klar och nu borstar jag tänderna. Ska förbereda mat att ta med imorgon så att jag inte behöver fundera.

Idag har veckopendlarlivet med ruskigt långa dagar börjat infinna sig efter julledigheten. Det är mycket enklare att vara skötsam hemma än i kappsäck.
Idag har jag dessutom inte kunnat träna + stillasittande jobb, så Lifesum tycker att jag endast får äta 1143 kcal. Efter en rågkuse med ost, kaffe, 165 g grönsakspaj, 75 g pasta och 150 g köttfärssås och två äpplen - hisnande 1391 kcal :meh: - så lyckas jag inte hålla mig inom det. Men mindre än så vill jag knappast äta.

Har haft en minimalisthedonistisk dag. Dålighetsliv med skademinimering. Lyckades dock hålla mig från pommes frites på puben, tog en förrätt i stället för hamburgertallrik.

Jag gjorde en grönsakssoppa idag, god och 4SP för en stor portion, bara potatis som räknas. Men, den ser ut som en spya, typ jätteful :o. Tips för att få en lite snyggare och mer aptitlig färg mottages tacksamt... Jag hade förutom potatis i nån champinjon, purjo, gul lök, morot, persilja.
Just det, lite ingefära och chiliflakes också.

Jag kämpar på med att minska portionsstorlekarna och det går väldigt bra faktiskt. Ikväll så tog jag dock en knäckebrödsmacka för mycket och det beror på att jag inte åt tillräckligt på eftermiddagen, typ inget. Nu dricker jag varmt sött fruktté för att lindra aptiten.....imorgon blir det kokta ägg till frukost, finns inget bättre än ägg!

Samma här. Jag mixar t ex aldrig soppor. Det blir ju ålderdomshemsmat. Jag blir inte mätt på sånt man kan äta med sugrör, även om det är samma ingredienser som i en omixad soppa.

Jag mixar gärna för att få en tjockare, slät konsistens utan att reda. Sen lägger jag i grejer att tugga på i stället. Broccoli i bitar, räkor, krutonger eller något sånt.

Jag gjorde en grönsakssoppa idag, god och 4SP för en stor portion, bara potatis som räknas. Men, den ser ut som en spya, typ jätteful :o. Tips för att få en lite snyggare och mer aptitlig färg mottages tacksamt... Jag hade förutom potatis i nån champinjon, purjo, gul lök, morot, persilja.

Broccoli och /eller avokado. Blir snygg färg. (om man gillar knallgrönt) Och gott.

Gurkmeja smakar inte så mycket, men färgar ganska kraftigt gult. Spenat är också användbart, smidigt att köpa i frusna små pellets.

Alltså, idag har jag tagit ut svängarna rejält - på ett positivt sätt.
1. 5 km promenad i rask takt genom skogen
2. Joggade 3 km
3. Testade zumbadans och yoga, en halvtimme av varje

Och bara ätit minikeso + knäckemacka + apelsin till lunch
Middagen blev kycklingsallad med ägg och en dressing på fil, lite lättmajonäs och chilisås. Jag är mätt och ändå ligger jag nästan 1000 kcal under Lifesums rekommendation. Skulle kunna äta 300 gram smågodis, men det tänker jag inte göra ...:)

Känner att jag måste ta i lite så här i början för att få fart på nergången, annars kommer jag att tappa sugen. Så fort jag känner att midjemåttet börjar minska bara lite så blir jag inspirerad av det och faller inte för frestelser alls lika lätt. Jag ver hur jag fungerar. Lättlurad.:o

Idag har veckopendlarlivet med ruskigt långa dagar börjat infinna sig efter julledigheten. Det är mycket enklare att vara skötsam hemma än i kappsäck.
Idag har jag dessutom inte kunnat träna + stillasittande jobb, så Lifesum tycker att jag endast får äta 1143 kcal. Efter en rågkuse med ost, kaffe, 165 g grönsakspaj, 75 g pasta och 150 g köttfärssås och två äpplen - hisnande 1391 kcal :meh: - så lyckas jag inte hålla mig inom det. Men mindre än så vill jag knappast äta.

Men det var VÄLDIGT lite kcal, du! Min Lifesum säger att jag får äta 1600 kcal om jag vill gå ner ett halvkilo i veckan. Vilken takt hade du tänkt dig?

Med det så ska jag gå ned hisnande 1 kg var tjugonde dag. Men det är om jag är helt stillasittande, vilket jag sällan är. Oftast har jag mellan 500-1000 kcal som jag kan lägga på pga att jag springer.
Nu har jag inte räknat kalorier sedan jag var anorektisk, men jag tippar att jag går ner bortåt ett halvt kilo i veckan på sådär 1600 kalorier per dag, och då rider jag bara. Jag tränar absolut inte som du.

Det verkar helt orimligt. Satsar du på en orealistiskt låg målvikt? (Jag menar, det är ju jobbigare både att hålla en väldigt låg vikt och att nå den, om man egentligen gillar att äta.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar