2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag ökat doseringen av min medicin och skulle ljuga om jag sa attjag inte oroar mig för vilka effekter det kan komma att få på min viktnedgång :nailbiting:

Jag har också velat lite ifall jag ska skriva här eller inte, men jag provar :)

Har 3-5 kg jag vill bli av med för att hamna på min matchvikt. Vill även bli av med lite överflödigt fluff för att få mer synliga muskler då jag styrketränar några dagar i veckan. Skulle vilja känna mig bekväm i att gå i shorts och bikiniöverdel här hemma till sommaren.

Jag har börjar använda Lifesum igen och veckan som gått har varit helt okej. Helgen räknar jag inte för den var inte bra :p Men vi var i Göteborg och bodde på hotell mm så det blev lite extra just för att det var en speciell helg.

Idag fyller jag år och det blir nog någon slags tårta ikväll med maken och barnen men ska försöka matcha in det med de andra kalorierna såå det inte överstiger för mycket.

Har tänkt ha torsdagar som väg- och mätdag.

Jag rör mycket på mig. Rider 4-5 dagar i veckan + allt jobb från marken kring hästarna. Promenerar med hunden varje dag. Styrektränar 2-3 dagar i veckan. Så det är maten som är boven för mig. Jag vill inte gå för lågt med kalorierna för då orkar jag inte träna utan jag måste lära mig att göra bättre val som jag håller mig mätt på länge och slipper värsta sötsuget. Dricker mycket kaffe och vatten :p

För mig är det tvärt om. Måste tugga! Lägger alltid frön eller nåt i "slät mat" bara för att ha något att tugga :D
Samma här. Jag mixar t ex aldrig soppor. Det blir ju ålderdomshemsmat. Jag blir inte mätt på sånt man kan äta med sugrör, även om det är samma ingredienser som i en omixad soppa.

Vägde mig idag och vågen står fortfarande stilla på samma siffra, har gjort det ett tag nu. Men jag brukar gå ner lättare under vår och sommar, förhoppningsvis kommer väl viktminskingen igång igen snart.

Skrev tenta i början på förra veckan och åkte sen och hälsade på en kompis över helgen. Inte direkt läge för att sätta igång med någon diet-kur då. Men! Har nu i 2 dagar kört på nästintill noll kolhydrater och så låg fetthalt som möjligt. Åt lite lite ris till lunch både idag och igår men imorgon är tanken att det blir noll.

Är på så fruktansvärt dåligt humör och hungrig/sugen. Jag äter kanske lite mindre än jag brukar och inga kolhydrater -> skitlågt blodsocker. Men försöker stå ut ett par timmar till, ska festa loss på 2 ägg ikväll.

Känns bra att ha startat i alla fall. Nu måste jag bara hålla ut. Försöker tänka att det kommer bli lättare och att livet inte kommer vara såhär för evigt utan att det bara är några dagar och att det går över. Men känner hur jag är helt osammanhängande och seg i huvudet.

Behöver tips!

Vad är gott att äta till spenat?

Blev så sugen igår när jag handlade så köpte hem det men känner att fiskpinnar som jag brukar ha till inte känns så nyttigt :p
Dessutom är det risk att jag överäter fiskpinnarna. Älskar fiskpinnar!
Gärna något som är relativt kalorisnålt då jag tänkt ha det till lunch när resten av familjen är i skola/på jobbet. Jag räknar ju inte kalorier och äter alla middagar med familjen oavsett vad det är för middag så det är bra om jag kan äta lite nyttigare till lunch och styra intaget där för middagen lagar min man så gott som alltid och jag äter det det bjuds :)

Tyvärr kan jag inte äta för mycket potatis för jag är allergisk till och från, det beror på hur pass känslig jag är för lasset affären har inne för tillfället..
Annars hade väl potatismos varit gott till? Och en bit vit fisk? Eller kanske lite lax?

Behöver tips!

Blev så sugen igår när jag handlade så köpte hem det men känner att fiskpinnar som jag brukar ha till inte känns så nyttigt :p
Gärna något som är relativt kalorisnålt då jag tänkt ha det till lunch när resten av familjen är i skola/på jobbet. Jag räknar ju inte kalorier och äter alla middagar med familjen oavsett vad det är för middag så det är bra om jag kan äta lite nyttigare till lunch och styra intaget där för middagen lagar min man så gott som alltid och jag äter det det bjuds :)

Tyvärr kan jag inte äta för mycket potatis för jag är allergisk till och från, det beror på hur pass känslig jag är för lasset affären har inne för tillfället..
Annars hade väl potatismos varit gott till? Och en bit vit fisk? Eller kanske lite lax?
Spenatsoppa :d

Angående mediciner så tar jag dagligen 6 st och några av dom kan påverka vikten och även hungern och jag vet att efter att en sattes in så började jag äta mer men ibland får den psykiska hälsan gå före den fysiska. Jag har faktiskt en medicin som ska motverka just hunger och som jag har fått i syfte för att reglera matintaget och som ofta ger anorexia som biverkning. Nu är min läkares intention inte att ge mig anorexi utan att stoppa den onda spiralen jag hamnade i. Samtidigt hjälper den i ett annat syfte med. Vill inte säga för mycket. Tycker det blir dumt att outa en medicin med en sån egenskap när man inte vet vem som läser.
Det är svårt det här med mediciner och sjukdomar och vikt. Men än så länge så verkar det som att jag även kan gå ner trots att jag tar dom om jag sköter kosten.

Hrrmm. Allt gick bra fram till 18-snåret idag. Sen kaos med mackor :down: Men det är bara att borsta av sig och köra på igen. Ska börja med att ta en promenad för att få ihop mina steg för dagen och sen siktar jag vidare mot en bättre dag imorgon.

Behöver tips!

Jag tycker att fisk över lag är gott med spenat. Och prinskorv. :d Jag älskar spenat. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter