2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, 1062 kcal kvar?
Glömde helt bort den sjukt usla frukosten imorse när jag stapplade upp kl 5.30 för första gången på tre veckor. Blev ett knäckebröd med smör och aromat. Inte konstigt att sötsuget drog till rejält nu på eftermiddagen. Till middag blir det panerad torsk, kokt potatis och kall sås! :d Kommer ändå ligga ca 400 kcal minus, men det kanske är helt okej eftersom motionen idag blev noll.

@mandalaki
@MM
@ztsu

Jag stod pall och tog ett mellanmål istället, bestående av lite jordgubbar och två tomat/basilika-smörgåsrån med brie som tydligen legat allt för länge och blivit jätteskarp. Åt sista rånet utan brie...

Nu ångrar jag mitt mellanmålsbeslut. :p

Det är godis från julas som helt enkelt inte hann bli uppätet och som nu ligger och retas varje gång jag öppnar skafferidörren. :cool:
Ge bort den, ta med den till jobb, eller släng skiten!

Tänker att det är lite som rökarna sparar en cigg, ifall att de har en dålig dag. Det blir ju väldigt lättare att trilla dit..
Måste komma ihåg att du med mig lunchen till jobb imorgon! Blev mackor idag igen.. :down:
Lång dag på jobb och väldigt inaktiv. Var en stund i stallet, men kan inte påstå att det är särskilt ansträngande att fylla höpåsar och vatten.

Tänker att det är lite som rökarna sparar en cigg, ifall att de har en dålig dag. Det blir ju väldigt lättare att trilla dit..
Måste komma ihåg att du med mig lunchen till jobb imorgon! Blev mackor idag igen.. :down:
Lång dag på jobb och väldigt inaktiv. Var en stund i stallet, men kan inte påstå att det är särskilt ansträngande att fylla höpåsar och vatten.
Jag tror att det är tvärtom. I alla fall för mig med godis. Mamma hade ett paket cigaretter kvar längre och blev lugnare när det inte kändes så förbjudet".

Jag tror att det är tvärtom. I alla fall för mig med godis. Mamma hade ett paket cigaretter kvar längre och blev lugnare när det inte kändes så förbjudet".
Så kan det såklart också vara.

Jag gillar t.ex. förbud (för det mesta) för det ger mig oftast en chans att strukturera upp saken.

Håller med,jag har en jätte skål med jul choklad och skumtomtar,slänger jag dom kommer jag få värsta kravingen,så dom får stå där för andra att äta.

Här hemma tuffar det på. Jag är en av de som inte kan ha godis hemma eftersom så äter jag upp det typ omedelbart däremot så har jag en del marsipan och mandelmassa kvar som jag skulle använda till julbakning som blivit kvar.

Ett av mina bekymmer är att jag är väldigt morgontrött i perioder och om jag ska hinna med att träna styrketräning på något vettigt sätt så måste jag träna innan jag går till skolan i morgon, vilket inte känns superpeppande direkt (att gå upp tidigare än vad jag önskar, träna innan frukost känns kul).

Jag tror inte på förbud, och det har inte fungerat för mig innan. Min tanke är att försöka undvika just godis/chokladkakor (annan socker är okej, just för att inte gå overkill), så det får helt enkelt ligga kvar i skåpet tills någon annan behagar sig äta upp dom (läs: min sambo eller eventuella gäster).

@mandalaki
@MM
@ztsu

Jag stod pall och tog ett mellanmål istället, bestående av lite jordgubbar och två tomat/basilika-smörgåsrån med brie som tydligen legat allt för länge och blivit jätteskarp. Åt sista rånet utan brie...

Nu ångrar jag mitt mellanmålsbeslut. :p

Det är godis från julas som helt enkelt inte hann bli uppätet och som nu ligger och retas varje gång jag öppnar skafferidörren. :cool:
Julskumtomtar hade jag slängt.

Är inte överviktig enligt BMI men jämfört med vad jag brukar väga så känner jag mig blä. Byxorna trycker och jag känner mig obekväm. Just nu känns det som motivation nog men det är inte vardagarna som är svåra. Kampen kommer till helgen.

Litet minus!:bump: Nu vet jag med mig att jag ligger på en platå. Denna vikt kan jag vara på hur länge som helst, så nu måste jag nog börja göra något mer drastiskt för att få minus även nästa gång!

Dålig vecka hittills.. ätit onyttigt och varit stilla. Idag blir det gymmet, eller kanske badminton, så det är ju bra.

Börjat äta gröt till frukost igen, men satan vad hungrig jag blir efter nån timme!

Okej, kände mig lite trött på de sedvanliga knäckemackorna till dagens frukost, så jag skulle "unna mig" ett par skivor av det nybakta brödet jag köpte igår. :d Tillsammans med härlig lagrad ost och lite äppeljuice.

Kalorier? 765.
Jag upprepar: SJUHUNDRASEXTIOFEM KCAL.

Mer än en vanlig middag. Inte underligt om man lägger på sig, det är ju ändå att anse som en "vanlig" frukost? Ett par brödskivor med pålägg och någon juice. Sambon äter säkert 4 mackor om dagen men han har ju också ett aktivt jobb (även om han också lagt på sig runt 5 kilo).

Dålig vecka hittills.. ätit onyttigt och varit stilla. Idag blir det gymmet, eller kanske badminton, så det är ju bra.

Börjat äta gröt till frukost igen, men satan vad hungrig jag blir efter nån timme!

Jag kan inte äta havregrynsgröt, magen skriker igen efter bara någon timme. :cautious:

Äsch.

Jag gick all in och tog mig ett till glas äppeljuice. SÅ DET SÅ. :cool:

Den här tråden är uppenbarligen demoraliserande för mig. I måndags - efter att ha skött mig exemplariskt i 10 dagar - gick jag in och läste här och resultatet blev att jag sprang till frysen för att tina upp bullar. :p Jag behöver gå ner ca. 5 kg, men jag håller mig nog borta från tråden av ovan nämnda skäl.

Jag kan inte äta havregrynsgröt, magen skriker igen efter bara någon timme. :cautious:

Och här har man hört att gröt ska vara sååå bra, att man står sig länge och bra på det. :cautious: Jo tjena.. Käkade för typ tre timmar sen och är vrålhungrig! Det är så illa att jag funderar på att se om vi har knäckebröd eller nånting hemma, bara för att få i mig nånting och få tyst på magen igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10