2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades stå mig tills nu, så det blev yoghurt senare med müsli.
Dagens motion har bestått av att mocka till 3 hästar + fixa vatten och detsamma i lösdriften. Sedan var jag ute 1,5 h med barnen på gården.
Väldigt lågintensivt, men man tar en hel del steg ändå. Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att slå på endomondo när jag fixar i stallet och när jag är på gården.

Första dagen på veckan började inte särskilt storslaget, har ätit mackor, mackor och åter mackor.
Käkade tre mackor till frukost (glömde müslin hemma, annars brukar jag äta yoghurt och müsli som standard). Lunchen bestod av tomatsoppa som är så skarp i smaken att jag åt två bullar istället.
Nu har jag precis ätit två rostmackor med ost, gjorda i ugnen.
Har förvisso inte ätit något snask, men det var inte direkt så här jag vill börja vecka 2.

Eftersom jag inte blev jättemätt på mackorna som jag åt nu sist, ska jag strax äta en mindre portion youghurt och müsli. Hade jag hunnit tänka lite längre så hade jag öppnat med det (men jag var jäkligt hungrig och tyckte "jag har inget hemma").

Klev upp 5 idag, så det har varit en lång dag redan.

Alltså, på mig funkar mörk choklad à la Lindt bäst. Gott och mäktigt, man orkar inte så mycket.
Annars så kan jag trycka i mig hur mycket som helst, eller, sällan jag äter en hel chipspåse eller choklad.
Tycker däremot om att blanda mjölkchoklad+ gröna pringles i samma tugga. Eller göra marängswiss... Kan knappt skriva orden utan att triggas till att vilja äta det!

Inatt drömde jag att jag hade blivit smalare över magen och mina magrutor syntes.
Haha! Mitt undermedvetna hänger på förändring, det underlättar såklart.. :rofl:

Börjat registrera maten i Lifesum. Kör planen Strikt LCHF, Förbränning: Intensiv
Igår blev det en glad grön gubbe trots lite överätning protein.
Middagen blev vegetarisk med stekt halloumi, stekta vaxbönor, kokt ocra och två rädisor för lite färg på tallriken (kör lite kyl och frys rensning just nu)
Testade även baka Risentas Fröknäcke Rotfrukter som jag fick med Testagrampaketet.
Nä ingen höjdare enligt min mening, vanliga fröknäcke är godare.

Lite för mycket choklad igår kväll men nya tag idag :)
Har inga förbud (det funkar inte här) men ser det positiva ändå att jag åt inte upp hela chokladkakan utan la faktiskt undan den innan den var slut och tänkte inte att jag lika gärna kunde gå all in, så det ser jag som positivt!
Min svaghet är snarare chips och dipp. Är det något som det är förbud på så är det väl att köpa hem det alltför ofta, så det tänker jag undvika i den mån jag kan, hellre lite choklad.

Pepsin igår - ett större glas bara!
Har bytt ut 24 flaken i kylen mot 1,5 liters flaskor istället. Herregud vilken skillnad på så kort tid!

DET LIGGER EN PÅSE SKUMTOMTAR, EN STOR MARABOU MJÖLKCHOKLAD OCH EN BURK PEPPARKAKOR I SKÅPET OCH JAG VILL ÄTA UPP ALLTING.

NÄMNDE JAG GLASSEN I FRYSEN OCH CHOKLADSÅSEN I KYLSKÅPET??!!

:arghh::arghh::arghh:

Gode gud.

DET LIGGER EN PÅSE SKUMTOMTAR, EN STOR MARABOU MJÖLKCHOKLAD OCH EN BURK PEPPARKAKOR I SKÅPET OCH JAG VILL ÄTA UPP ALLTING.

Gode gud.

Förlåt men :rofl:

Ta fem skumtomtar och en rad choklad. Tortyren i turkiska fängelser är lättare än det där. :meh:

Helt sjukt,400g - på att bara ta bort måltidsdrickan och skippa julkakorna,känns som en helt ok start vecka.
Ja o så var det synden att bekänna också,en semla kom i min väg.........................den var god :o:d

En spännande grej med att lägga om kosten är att nan upptäcker fler livsmedel som man är överkänslig emot. Nästan alla ingredienserna i de senaste dagarnas jättegoda smoothie var tydligen på listan över saker man kan korsreagera på om man är pollenallergisk. :crazy::nailbiting::turd::wtf:

Gode gud.

Men skumtomtar är inte goda, det vet väl alla :idea: :p
Glass är för kallt så här års och således går chokladsåsen bort med.
6 bitar choklad som du låter smälta sakta i munnen låter ju dock inte helt fel :d
Eller kanske en kopp varm choklad senare ikväll?

Gode gud.

Ooh nooo!!
Vem är skyldig till denna tortyr??! Tortera tillbaka!! :rofl:

Jag har en HEMSK dag i min utmattning idag. Har inte orkat göra mina morgonövningar som jag gör varje morgon. Som aspie mår jag enormt dåligt av att frångå mina rutiner men jag kunde bara inte. Och jag lär nog inte orka göra kvällsövningarna heller, vilket kommer resultera i kass sömn inatt :(
Dessutom var jag sååå nära att trycka i mig choklad förut, men TACK OCH LOV hade någon annan redan ätit upp den :rofl::banghead:
Har just ätit bananpannkaka till middag pga blivande maken är på jobbet och jag orkade inte laga något bättre. Men jag har ätit iaf, det får väl vara good enough antar jag.

Tack och lov att det är en ny dag imorgon :bow:

Jag har en HEMSK dag i min utmattning idag. Har inte orkat göra mina morgonövningar som jag gör varje morgon. Som aspie mår jag enormt dåligt av att frångå mina rutiner men jag kunde bara inte. Och jag lär nog inte orka göra kvällsövningarna heller, vilket kommer resultera i kass sömn inatt :(
Dessutom var jag sååå nära att trycka i mig choklad förut, men TACK OCH LOV hade någon annan redan ätit upp den :rofl::banghead:
Har just ätit bananpannkaka till middag pga blivande maken är på jobbet och jag orkade inte laga något bättre. Men jag har ätit iaf, det får väl vara good enough antar jag.

Tack och lov att det är en ny dag imorgon :bow:

Håller tummarna att morgondagen blir bättre!

@mandalaki
@MM
@ztsu

Jag stod pall och tog ett mellanmål istället, bestående av lite jordgubbar och två tomat/basilika-smörgåsrån med brie som tydligen legat allt för länge och blivit jätteskarp. Åt sista rånet utan brie...

Nu ångrar jag mitt mellanmålsbeslut. :p

Det är godis från julas som helt enkelt inte hann bli uppätet och som nu ligger och retas varje gång jag öppnar skafferidörren. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10