H

Hildaz

Har tidigare postat ett inlägg att jag varit sugen på att avla fram min egna lilla stjärna men har tänkt, att jag bör vänta tills jag är 100 med allt och vad det innebär. Så tänkte att jag jag sparar pengar och köper en 2 åring istället. Undrar vad man ska kolla på, för att veta det skall bli en bra dressyrhäst? (För framtida tävlingar). Och vilken prisklass bör man leta i?

Sv: 2 åring!

Det är jätte svårt att säga hur en 2åring kommer att utvecklas och hur bra den kommer att bli eftersom den inte hunnit prestera något. En häst som rör sig fint när den är 2år utan ryttare kan se helt annorlunda ut med ryttare. Priset varierar väldigt och beror helt på hur bra hästen ska vara. Är det tänkt att du så småningom ska rida medelsvåra klasser? Eller kanske till och med Grand Prix? Man kan få betala från 50 000 och 5 000 000 så det är helt beroende på vad man har för mål och ekonomi.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 009
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar