18 år och bor hemma...

Sv: 18 år och bor hemma...

Jo men se det positivt, tjänar man "bara" 20 000 skattar man ju mindre än om man tjänar 200 000. Så på ett år kanske det blir mer över till ett par jeans :) till barnen alltså.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Jo men se det positivt, tjänar man "bara" 20 000 skattar man ju mindre än om man tjänar 200 000. Så på ett år kanske det blir mer över till ett par jeans :) till barnen alltså.

:rofl: Du är inte så gammal va?:rofl:
Jag tror du skojar lite med oss :)
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Nej vi är inte samma person, som tur är :smirk: Jag är inte så orealistisk att jag tror att folk kan köpa dyra bilar hur som helst. Alla i sverige har inte råd att köra bmw, merca, lexus utan får kanske nöja sig med en volvo och det är ju bra att man i allafall har en bil :)

hahahaha!
Vet du hur många bmw & merca man kan hitta för 20 000 & hur många volvo man kan hitta för 300 000:angel:
Snälla håll dig till ngt ämne du kan:smirk:
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Jag tycker att jag lever i den riktiga världen, det är kanske du som borde kliva ur din fantasi värld där du tycker att 11000 kr i månaden är bra. Visst jag inser att alla inte kan ha en superlön men har man jobbat hårt i skolan, går på en bra utbildning, tex. handels, chalmers mm så får man hyffsad lön. Min pappa har jobbat hårt för att kunna ge mig det jag behöver och jag kommer göra samma för mina barn.

Hur kommer det sig då att så många akademiker inte får arbete?
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Men alltså hur klarar han sig :confused: Studiebidraget räcker ju inte till något, bara ett par jeans kostar ju 1500. och om han har så långa dagar kan han ju inte heller extrajobba?? :crazy:

Vi handlar mat för 2 vuxna inkl. hygienartiklar och blöjor för 1.500:- i månaden. Äter frukost, lunch, middag och en massa annat gott.


Och varför ska man extrajobba? Man får väl prioritera och spara? Pengarna förintas inte efter 30 dagar ;)
 
Sv: 18 år och bor hemma...

300.000:- för en ny volvo tycker jag låter himla billigt!

De finns väl i alla kategorier, utom miljonklasserna.Iofs skulle jag inte betala det för en volvo, då finns andra märken att hellre lägga pengarna på:angel:
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Du kan få en skottsäker volvo, den kostar över miljonen ;) Men skulle jag ha 1 miljon till en bil, skulle de nog varken bli volvo, bmw eller mercedes. Utan en Aston Martin! Hoppas man kan koppla ur airbagen på passagerarsidan och får ner en barnvagn i skuffen :angel:
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Om jag inte väljer Chrysler så tar jag i såna fall en Bentley continental GT, tack;)

Ok snart blir moderatorn leds så vi kan nog återgå till ursprungsämnet:D
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Jaaa - jeans till barna - det måste dom få, men är inte 1500 billigt för ett par jeans, asså dom går väl iochförsig bara att använda några månader så då asså köper man nya asså, för strassen har ramlat av i kemtvätten asså.

Pust - jag tycker tonåringar är så söta.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Men alltså hur klarar han sig :confused: Studiebidraget räcker ju inte till något, bara ett par jeans kostar ju 1500. och om han har så långa dagar kan han ju inte heller extrajobba?? :crazy:

Kan ju bero på att han inte är ett dugg intresserad av att köpa snordyra kläder och annat bling i parti och minut :smirk:

Han sparar sina pengar och köper grejor till datorn, skotern och moppen när han sparat ihop det han behöver. Vill han käka på stan mellan skolslut och buss hem, så betalar han det själv.
Eftersom han inte än fyllt 17, så får han en hel del av oss, som ex. kläder, skor, 300:-/månad i telefonkort, bensin, olja och dyl.
Mat, hygienartiklar etc. ingår liksom i att han bor hemma.

Han jobbar på somrarna (2 sista åren) och tjänar då runt 10 000:-.
När han fyller år och på jul, så brukar han få en del pengar av farmor/mormor etc. Detta sparas också.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Jag tycker att jag lever i den riktiga världen, det är kanske du som borde kliva ur din fantasi värld där du tycker att 11000 kr i månaden är bra. Visst jag inser att alla inte kan ha en superlön men har man jobbat hårt i skolan, går på en bra utbildning, tex. handels, chalmers mm så får man hyffsad lön. Min pappa har jobbat hårt för att kunna ge mig det jag behöver och jag kommer göra samma för mina barn.

Ja nu är det ju mina tidigare inkomster jag jämför med, jag vet mycket väl att många andra tjänar mer än 11000 efter skatt:smirk:

Jag har prioriterat att finnas till hands för mina barn istället för att jobba jämt.

Jag vet att de uppskattar mer att ha mamma nära, som alltid finns till hands för dem än ett par jeans varje månad för 1500 kr.

Tyvärr skadade jag mej allvarligt på jobbet för några år sedan och är förtidspensionär, det är väl tur att inte alla är akademiker, hur skulle världen se ut då?

Det är ju bra att du har tänkt jobba hårt för att dina barn ska få vad de behöver, men tänk på att materiella saker är inte vad barn behöver, de behöver det som aldrig går att köpas för pengar dvs tid och kärlek och omtanke, din tid, din kärlek och din omtanke.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Men du är verkligen bortskämd eller något vad?

1500 spänn för ett enda par jeans? Man vill inte gå omkring i billigare?

Jag har ett par jeans för hela 30 kr. Som jag faktiskt använder.

Det är inte bara till att köpa saker man vill ha. Det kanske har varit så för dig i din värld, men den verkar vara lite orealistisk.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Jag skulle jubla och vara överlycklig om vi har 20 papp i månaden. Sammanlagt har vi max 11000 i månan. Hyran är på 4800. Mat, kläder till sonen, räkningar och allt.

Hur ska jag ha råd med 1500 till ett par jeans om det nu är så billigt?
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Alla är inte som du. Du kan vara glad att du kan köpa vad du vill, skulle du palla att leva så som jag och många andra föräldrar gör?
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Barnen lider inte av att inte gå omkring i dyra kläder.

Min son har inga dyra kläder. Han har något annat som är mkt viktigare: vår obegränsade kärlek.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

man pratar med barnet om en överföring,så löser det sig! Vi har löste det med att den sista kommer 1000kr att gå till mig från dotterns konto!

Till alla!
Nej,jag köper heller inte 1500kr-jeans till dottern,jag kan lägga till lite,och resten får hon betala!
Men man kan åka till factory outlet i vingåker och köpa billiga märkesjeans!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 649
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 720
Senast: Trott
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp