18 år och bor hemma...

Sv: 18 år och bor hemma...

Har suttit och läst genom inläggen .Måste bara kommentera!!:mad:När jag var mindre(47 nu)var det bara min pappa och jag .Han jobbade jäkligt mycket.På den tiden kostade inte jeans 1500kr men jag hade sannerligen haft honom hemma mer än pengarna han tjänade.Tycker nästan lite synd om "hovkratz" som helt klart missat vad som är väsentligt i livet:confused:.Men inte är det att få dyra kläder iallafall.Men det blir nog så när man pekar , får och inte verkligen behöver kämpa för att få nåt här i livet.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

*KL* och trådkapning light...

Jag tycker att det låter som om "hovkrats" har totalt bristande allmänbildning vad gäller mode, och att h*n därför måste gå efter prislappen för att kompensera sin bristande stilkänsla.

Det är faktiskt helt comme il faut att handla sina kläder i vanliga klädaffärer nu för tiden, om du hade lagt ner lite mindre av dina tonår på att jobba och lite mer tid på att läsa Vogue och Elle så hade du fattat att det är helt stilmässigt accepterat att handla sina kläder på t ex H&M, Topshop och Zara. H&M:s jeanslinje har t ex fått massor av beröm i modetidningarna och de jeansen kostar inte 1500 spänn. Vintage och second hand är också väldigt trendigt.

Men om man inte har någon stil eller fantasi så kan jag förstå att man vill kompensera genom att ha dyra märken på kläderna. Att klä sig snyggt smäller dock i längden högre än att klä sig dyrt - särskilt när vem som helständå har råd att köpa kopiorna...
 
Sv: 18 år och bor hemma...

KL

Jag hade sett det som ett misslyckande om mitt barn tycker att inget annat än 1500:- jeans duger och knappt ens det. Om mina barn blir så märkesstyrda och faller så för kommersialismen så tycker jag de är lurade och att jag har misslyckats. Inte misslyckats i hela min föräldraroll och så men i en av de delar som ingår, bland alla andra. Tycker det är sorgligt när märken och yttre attribut räknas mer än relationer, känslor, närhet och andra för mig viktigare värden.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Håller fullständigt med dig! Skulle barnet som jag väntar komma en dag och säga, "Mamma kan inte du köpa de här märkesjeasen och de kostar över 1000 kr." Då skulle jag bara svara den att sådana jeans kan den köpa när den dag den flyttar hemifrån och har råd med det efter att den betalat allt, men inte förr.
 
Sv: 18 år och bor hemma...

:angel: Hahaha
Jag tjänar då inte 20 000 i månaden. Snarare hälften efter skatter. Hyran är på 7000 kronor. Jag har ca 3000 kr kvar att leva på när hyran är betald. Jag lever ensam med sonen. Några 1500 kr jeans blir det då rakt inte här iaf. Nej, det är möjligt att ni inte tycker att det är kul med billigare jeans, men pengarna ska räcka till mat och kläder, mediciner, busskort mm för TVÅ personer. Det går liksom inte runt. Jag behöver verkligen minst 1000 kr av sonens pengar. Jag skulle såklart låta honom behålla det om jag hade 20 000 efter skatt. (var du nu fått den siffran ifrån....) :angel:
 
Sv: 18 år och bor hemma...

Han får: Studiebidraget 1050. Samt underhålls stöd, som man får istället för underhåll om inte pappan betalar, så länge han studerar. Det är på två tusen någonting. Så jo, han får 2250 kronor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 649
Senast: fejko
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 720
Senast: Trott
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp