12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Tänkte också ta med Gloria som handhäst idag men plogbilen körde fram och tillbaka hela tiden så ville inte riskera något... Fick bli lite tömkörning istället och det gick väldigt bra trots att vi höll på att blåsa iväg ;)

2014-01-29_140211_52e9517e2a6b2235a97dcaca.jpg

2014-01-29_135510_52e95175e087c302df5693f5.jpg

2014-01-29_135451_52e9516ae087c36542278c7b.jpg

2014-01-29_135435_52e951559606ee35fa0bfd83.jpg

Härligt, fin fina Gloria! :) Ja det har blåst väldigt mkt och snöat de senaste dagarna, vi har tyvärr ingen plogbil som kommer ut i år verkar det som, tur vi har egen traktor med plogblad ;) haha Vi har ca 30cm snö nu och ingen plogbil i sikte.. Konstigt, men så är det väl när kommunen snålar och vi bor mitt i ödemarken..

Fina Glori, tycker hon är grymt vacker! bilderna påminner mig om att även jag borde komma igång med tömkörningen så småningom :)

duktiga fröken! hur många ggr har ni tömkört? hur svarar hon?

KL.
Vi tömkörde också idag, för andra gången. Hollie tömkördes upp och ner till ridbanan (som ligger ovanför stallplan) och lite skritt på banan.
Hon är verkligen lyhörd och känslig, följer fint, och hela tiden med ett härligt driv framåt, söker sig ner i form automatiskt i sin grimma, trots att ingen begär det.

Hela tiden med långa öron som pekar spikrakt framåt och arbetsvillig till 110% :D

Mkt beröm över min häst idag,sorry, men jag är verkligen så stolt över henne :love: och som grädde på moset är hon väldigt trevlig att ha o göra med.

1620853_10151937471346344_1169008065_n.jpg

Vad har hon för storlek i grimma Hollie? Kanske bilden som är missvisande men jag tycker hon fått större huvud? Då hon på tidigare bild ser väldigt liten och nätt ut i huvudet kan det vara bildernas fel ;) haha Hon verkar verkligen vara härlig att ha å göra med! Jag ska rida igen med Cash som handhäst på söndag tror jag! :) sedan är jag borta en hel vecka nästan, huuaaa vad tråkigt..

haha hon har cob, bilden är nog lite missvisande även om hon har ett ganska långt huvud precis som sin far ;)

1526603_10151912629701344_1184612962_n.jpg

Aaa, ja det är nog det som gör de missvisande ^^ Hon är så söt så! Men vi får ju se vart den där höjden hon äger slutar på, de ska bli intressant tycker jag ;) Eftersom min egen flutt inte är mycket mindre. Fast alla växer ju så olika, Cash kanske slutar tidigare eller senare, det vet man ju inte :)

alltså hon har aldrig haft ett litet nätt huvud, det var brorsan, men ändå ädelt mer som lång smalt :)

ja höjden skrämmer mig lite... men ska nog gå bra, klarade ju av hennes stora mor haha!
En väääldigt hackig video (hänt lite med mobilen sedan ett par år) men jag och frökens mamma back in the days! kan tänka mig att Hollie blir minst lika stor åtminstonde.
https://www.facebook.com/photo.php?v=44529416343&l=9221010394732086031

Hur stor är cash? han är väl jämnare i växten än min?

Åååå gud vilken härlig häst, hon ser ju super trevlig ut och er ridning ser verkligen harmonisk ut. Glädjer en ungryttare att se (A) något att sträva efter helt enkelt. Jag själv är inte så duktig ryttare ÄN! :D haha

Ja men om Hollie blir så stor så tror jag ändå inte du har något problem med na! :) Och ja Zolero hade ett gudomligt vackert huvud tycker jag. Hela han var väldigt väldigt vacker. Vilket jag tror Hollie också blir, men just nu är hon mer söt tycker jag :D

Cash är 157 fram, sist jag mätte honom, men tror inte han växer jätte mycket nu. Han är jämnare nu än förut, förr skiljde det ju 5cm mellan fram och bak, som max 8cm vilket kanske inte är så vackert. Nu är det bara 1,5cm ungefär så han är runt 158cm bak lite mer :) Så han är ju några cm efter Hollie om hon är 160 fram?

Senast ändrad:

Gloria hälsar och tackar så mycket MattiZ & Aliah :D

Charlottee: Det här var hennes 4:e gång. Tycker hon utvecklas för varje gång och nu är det inga problem med styrningen eller att stanna/gå fram :) Hon går med sänkt avslappnat huvud och känns väldigt trygg, det ända som kan vara lite svårt är att få fram henne så hon går på i ett mer friskt tempo men det jobbar vi på :)

KL

Ove är 160 fram och 162 bak nu, det tar sig :)
Och nu är fadern hans kastrerad, lite tråkigt kan tyckas men nog ett klokt beslut.

Snart lusfri är han med, ska behandla andra gången idag (såg igår ett par stycken små kräk i manen) sen jäklar! Dööö :devil: :devil:

En fråga till er övriga här i 12:an. Ove är till och från väldigt lös i magen och vart sedan han fick kolik tror jag mig bestämt. Kan man ge dom nått för att hjälpa magen lite på traven? (Han äter 25 kg hösilage och 5 dl lusern. Har sänkt lusernet när jag märkte att han blev lite fastare i magen när han fick mindre)

Kl

Här lär vi nog inte vara så aktiva. Har insett att jag har inte tid för ponnyerna, och kommer inte ha de närmaste åren eg, så nu ligger Trubbel ute på annons. Har iofs inte räknat med att han ska vara lättsåld, och blir han inte såld får han väl gå här och skrota, men det vore roligare om han kunde hitta ett hem där han kan användas lite iaf, så jag ger det ett försök.

Åååh så fin mamma häst! :love: Hon ser så lätt ut även fast hon är stor, jag tror nog dottern följer i samma spår. Men hon ser lite rolig ut nu Hollie. :D Kul att det går bra med tömkörningen!

*kl*

Nu hoppar jag in med bilder på min lille 12:a som kom sent igår kväll till kalla Jämtland. Underbara lilla gulleprutt säger jag bara! Så himla cool och snäll, lång resa och massa knas till trots :love:

Imorse var det full rulle ut till hagen, så det blir kanske prio ett att träna på. Han var som ett litet lokomotiv :D

jd7.jpg

jd10.jpg

WOHO idag firar jag och Cash 1år tillsammans! Galet! :love:

Det var en tanig väldigt femenin och söt hingst unge jag fick hem denna dag för ett år sedan, med sina 140 fram och 146 bak såg han inte klok ut! :D haha tänk vad tiden går! Han har växt hela 17,5cm sedan dagen han kom ^^

1989_10151402928648094_1396306798_n.jpg

644250_10151402928873094_1154116406_n.jpg

31474_10151443473678094_1065359307_n.jpg

DSC_0085_zpsffb1428a.jpg

DSC_0086_zps83399440.jpg

1622093_10152180234678094_1049594478_n.jpg

Ursäktar bildbomben!

tack snälla vilka fina ord! Ja mammahäst är underbar, men inte alls lätt alla ggr kan jag meddela :D

Hollie har faktiskt en bättre typ än storebror, men han hade utstrålningen.

fina bilder på din lilleman! hänt lite på ett år ;)

du ser rätt, mammahäst var aldrig tungriden trots sina 170cm, men ett tryck i steget som krävde en bra hållning hos ryttaren för att inte studsa ut sadeln :D

kul att du gillar henne!

Angående Hollie, hon är som sagt i växtfas, hoppas snyggHollie kommer tillbaka snart! :o:p

En fråga till er övriga här i 12:an. Ove är till och från väldigt lös i magen och vart sedan han fick kolik tror jag mig bestämt. Kan man ge dom nått för att hjälpa magen lite på traven? (Han äter 25 kg hösilage och 5 dl lusern. Har sänkt lusernet när jag märkte att han blev lite fastare i magen när han fick mindre)

Hollie har också varit lite lös (hösilaget) jag ger probimin dagligen, hon är mkt bättre :)

Välkommen, vad roligt med en till 12:a.
Är det en welsh cob?
Vad har han för stam? Vad har du för planer med honom?

Maiden går mest i hagen och leker med sin lilla kompis. Vi går på lite skogspromenader och fortsätter träna lite ledarskaps övningar. Hon är tuff och måste hållas ganska kort.
Trodde att jag köpt mig en lugn cool häst, men det var fel. Cool kan hon vara, men mycket humör!
Jag är grymt förtjust i henne i alla fall.:love:

Maiden 3mån, foto från uppfödaren.
maidenfoumll6_zps02a1039f.jpg

Haha Hollie är säkert en bättre typ, men jag tror jag blir lite extra knäsvag för just hans utstrålning och färgen såklart! :love: Svettfux eller mörkfux som det heter lär för alltid ligga mig varmast om hjärtat!.

Ne men hon ser verkligen inte tung ut! Ser jätte härligt, men kan tänka mig att hon var/är svår på så sätt. Jag kan ju knappt sitta ner på min egna ridhäst när jag väl försöker.. Får hoppas Cash blir lättare och att jag lärt mig fram tills jag kan rida honom ;)

Ja det är mycket som händer med de små liven! 159 bak idag, misstänker en växtfas.... -.- hahaha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka