12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Han är superfin din lille prins!
Men det finns ingen möjlighet att plocka av täcket på skimmeln? Iom att de stegrar och han klättar finns en jättestor risk att han fastnar med ett ben.

Mina två busar är mätta idag.

Bosse är fortfarande pygme, jag fattar det inte, han som var så stor och snygg som föl. Han mäter 155 i mankhöjd och 160 över korset:crazy:

Tusch långskånk mäter 163 och växer jämnt, ser ut som en kalv och jag vette katten om hon hinner bli klar till treårs. Hon är inne i en tillväxtfas nu, märker det då hon ligger ner o sover väldigt mkt just nu.
Det kan bli så att ingen visas om det inte sker ett mirakel till nästa vår.

Senast ändrad:

1000 tack för hjälpen:) Vad roligt att du känner igen honom! Minns att vi hade en disskusion här om just hans teckning och var ifrån den kom:D

Det är verkligen en spännande tid nu med den kommande inridningen. Hade gärna kört in honom också men eftersom han står en bit bort så får jag nog inse att det kanske inte kommer hinnas med nu iallafall. Jag har tankar på att flytta honom närmare bara för någon månad i sommar då jag tänkte rida in honom och sen får han åka tillbaks igen. De har det så himla bra där han står nu:)

Bosse är fortfarande pygme, jag fattar det inte, han som var så stor och snygg som föl. Han mäter 155 i mankhöjd och 160 över korset:crazy:

Jag har ingen mätsticka till ReVolt men har "ögonmätt" honom till ca 155... Befarar också att han blir lite för liten. Min förhppning är att han landar på minst 165 men vi får väl se. har hört att Ampere inte lämnat så stort:( Men än har de lång tid på sig. ReVolt har dessutom gått på lösdrift hela tiden och då har jag förstått att de kan växa lite långsammare (greppar alla halmstrån;) )

Min vän hade sin kille på samma ställe som dig, var 1,57 när hon tog hem honom hösten som 2,5 åring. På treårs i våras var han 160, nu är han 163. Att komma på stall gör mycket för tillväxten.

:up:Låter lovande. Då tog din kompis hem sin strax innan min kom dit då... ReVolt kom dit på våren för ett år sen :)
Min vän hade sin kille på samma ställe som dig, var 1,57 när hon tog hem honom hösten som 2,5 åring. På treårs i våras var han 160, nu är han 163. Att komma på stall gör mycket för tillväxten.

Ja de stod tillsammans :-) inte otippat att filmen inte går att se så teknisk som jag är:) ska be min man om hjälp ikväll. Annars går det kanske att söka på ReVolt och Ampere på Youtube.

nu när jag kan se filmen, känner jag igen din fina kille :D det var så många att hålla reda på i hingstflocken och z stod ju inte där så länge :(

Hollie var ju där ca 6 månader däremot och jag hade haft kvar henne om hennes hovar samt muggen klarat det.

Fenestra haha långskånkar känner vi igen :p

KL.
Testade träns för andra gången idag, och sitt alldeles egna med guldigt blingbling :o

1897780_10151944593111344_228434156_n.jpg

1557515_10151944593611344_426971499_n.jpg

Vad duktig hon är, ser inte ut att tycka det där med träns är det minsta konstigt :)
Fin i guld också!

Fancy, Bessie och Hayley på tur tillsammans
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-02-01 (3).JPG

Izmael spanar i hagen
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-02-01 (5).JPG
Izmael var millimeter ifrån att ta en rejäl tugga av min rygg nu på eftermiddagen när jag skulle fodra. Suck... hingstar.

Meliza (ska tydligen uttalas "Melajsa" ) ser något förvånad ut...hon är mycket sötare när hon ser "normal" ut.
http://stallmalmborg.se/bilder/2014-02-011.JPG

Och jag tycker din tjej är fantastiskt fin! Verkligen trevlig modell. Det är roligt och spännande att följa henne:)

KL

En ny helkropp på fabror Ove :)

f11ae4f48c5311e3b2e0121b6f9dd0b4_8.jpg

27d8f14a5ffc11e3976812ea60f10a0e_8.jpg

2 månader sedan som jämförelse.

Igår modellade jag och Ovesson. Han var dryg ungjävel men några bilder blev bra, väntar på att få dom på sticka nu bara sen ska ni få se några :love:

Det tar sig! Han börjar bli riktigt fin.

*kl*

Jag tömkörde Trubbel idag. Var länge sedan sist. Han skötte sig så himla bra, jag bara gick runt och log. Avslappnad, gick och frustade, stannade och startade på röst kommando och hade inga som helst problem med att stå stilla i halterna trots att jag gick runt och fånade mig. Det var mörkt ute, vi var ensamma och det for lastbilar i skytteltrafik bakom rumpan på honom, inte en reaktion. Fina fina ponny!

victovie kul med bilder på isadora! med sina 162cm är hon ju faktiskt större än Hollie på 160cm... men syns inte på bilderna tycker jag, hon ser inte alls stor ut juh :p otroligt näpen och söt!

Hehe, inte konstigt att hon ser så näpen ut för sina 162cm - hon drunknar i Full-tränsen!
Så vi har fått införskaffa Cob-träns och 10,5cm-bett! :D (Såg att Hollie har samma bett-storlek!)
Och då får jag ändå göra extra hål i remontnosgrimman, för att trots att den är i innersta hålet så är den så vid om nosen att den står på alla håll och stör mer än gör nytta :o

1620635_10151838461490951_385657493_n.jpg

1496744_10151823461345951_1435416761_n.jpg

Här med mormor Forsythia :love:
76269_10151823459620951_1863129463_n.jpg

Hehe, inte konstigt att hon ser så näpen ut för sina 162cm - hon drunknar i Full-tränsen!
Så vi har fått införskaffa Cob-träns och 10,5cm-bett! :D (Såg att Hollie har samma bett-storlek!)
Och då får jag ändå göra extra hål i remontnosgrimman, för att trots att den är i innersta hålet så är den så vid om nosen att den står på alla håll och stör mer än gör nytta :o

1620635_10151838461490951_385657493_n.jpg

1496744_10151823461345951_1435416761_n.jpg

Här med mormor Forsythia :love:
76269_10151823459620951_1863129463_n.jpg

Men vilken galet liten näsa! :D så sööööt!!

Men så välputsad och stilig han är då med fläta och allt, fin fin :)

KL: Victovie: Vilket söt o näpet uttryck hon har :)

supercassie: Roligt och intressant att följa med fullbloden :)

Alla andra: Duktiga unghästar ni alla har

Självklart :) Skimmelgubben är naken numera.

Min lille kille har varit jätteduktig och visat fötterna för hovslagaren samt fått en vaccinationsspruta av veterinären. Nästa månad är det dags för spruta nummer 2 samt att vargänderna ska dras.

Veterinären som gav honom vaccinationen veterinärbesiktade honom för försäkringen och noterade att ena testikeln hade vänt sig 180 grader. I och med att han ändå ska kastreras är det väl ingenting vi behöver bry oss om? Han fick en reservation i och med det hälsade försäkringsbolaget, men den må ju försvinna så fort bollarna åker?

Haha, förstår skräcken ;) Man undrar ju om de kommer växa in i kostymen när de är så taniga!

Och jag tycker din tjej är fantastiskt fin! Verkligen trevlig modell. Det är roligt och spännande att följa henne:)

men så kul att höra! tack!! :o jag håller mig dig ;)

Hon ser ut att bli ädlare än sin mor och bror som var/är av samma köttbulle typ :D Hollie har lite massa också men är långlinjerad, långa ben och lång hals.

Victovie haha ja hon ser verkligen näpen ut som sagt, bedårande, pappan SDS har ett väldigt vackert huvud av vad jag minns? Hur är hon i typen?

Ja Hollie har också 10,5 i bett så liten näsa trots långhuvud :D

Monfia Så fint Ove har lagt på sig! mkt rundare nu :)

Ska bli kul att se bilderna du utlovat sedan!

Hehe han var duschad samma kväll :angel: plus att han är täckad med nu för tiden så blir ingen ingrodd skit ;)

Charlottee: Tack! Tycker att det börjar ta sig sakta men säkert. Även den lilla kantiga stjärten börjar bli rundare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka