12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

kl

Nåväl jag får väl också lägga in lite tränsbilder:D

Tusch, första gången med träns och det var blä med skrot i munnen, suddig men lite gullig.
DSC_0979_zpsa71f84b2.jpg

Bosse har gjort det här förut.
Nosgrimman är för stor och ja de delar träns för tillfället iom att det bara används för bettinvänjning.

DSC_0971_zps0099d0c5.jpg

Oj vad det händer grejer med honom, så fin!

kl

Det har hänt massor i tillväxten med alla småttingar, tycker knappt jag känner igen vissa hästar i den här tråden, och borde definitivt inte kalla dem småttingar längre. :)

Alert har börjat odla hjärtrumpa.

20140202-224932.jpg

Blästillverkningen har avstannat för tillfället.
20140202-224955.jpg

duttttiga ungar :D

Tusch ser ut att ha betydligt mer päls än bosse? Men båda sover inne?

JG han är så söt så! Men vad kallas hans tecken, är det en vanlig stjärn?

Hollie har ju skjuten stjärn, men har sedan i höstas fått fuxstrån i mitten av stjärnen O_o

KL.
Rensade bland lite hästbilder idag, hittade denna på liten Hollie haha, det syns att det är hon allt!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1510610_10151947925301344_1120357008_n.jpg

Vad duktiga och stora allas TVÅ_ÅRINGAR börjar bli, kan knappt fatta att dom räknas som tvååringar nu, det är wn spännande tid vi har framför oss nu eller vad säger ni andra. Vad har ni för planer för era under våren?

1557211_10202806915317019_368118940_o.jpg

1553181_10202806899156615_1483779361_o.jpg

1658568_10202806326662303_868453005_o.jpg

1535013_10202806280941160_500257767_n.jpg

Min är bara 1 år och 7 månader :angel: känna konstigt att kalla han två när det är så långt kvar haha!

Planen för Ove är att ta hans bollar innan jag gör något annat. Han är inte så trevlig att arbeta med just nu :grin: men vi tragglar på med att stå still lös i stallet och ska börja lägga på sadel nu samt lägga lite krut på tränset. Efter att han blivit skuren ska han longeras och tömköras innan det är dags för bete :)

Hehe han är så söt din :)

Ja hon är mkt hårigare än Bosse, i motsats till hur det brukar vara för folk:D

Skämt å sido, Bosse har superfin päls och har alltid haft. Båda sover inne och går utan pyjamas ute, nåväl de har haft täcken en gång när det var oväder.
Söt hon är Hollie som ligger med benen i kors :)

-Aliah, vilken liten knorr han fick på svansen på ena bilden :D

I vår ska det röntgas och sen kommer jag väl låta dem vänjas in lite mer på träns och sadel. Kanske vi löshoppar ngn gång här hemma också. Lastträning kommer vi också sysselsätta oss med när det är barmark och lite skönare väder.. jag vill inte behöva stå och vänta när det är kallt *brrrr*
De kan vänta och skickas in i hage och box. Jag kan även skicka dem före mig när jag tar in så jag hamnar bakom med longerlina, lite lightträning inför tömkörning.

Dessa saker gör jag i vardagshanteringen dvs när vi går in och ut så det läggs ingen extra tid på det..

Senast ändrad:

haha menar du den här lilla fröken? :D Alla föl är urgulliga men hon var verkligen söt som socker med sina långa fladdrande öron ala dumbo :love:

1510610_10151947925301344_1120357008_n.jpg

(skulle lagt ut bilden såhär ifrån början, vet inte varför det blev en länk)

haha så söt hon är!!

Det jag längtar mest till under våren är faktiskt att få åka med Gloria till ett ridhus och löshoppa "på riktigt".

Har glömt visa er detta filmklipp från löshoppningen. Hon hoppar hindret åt fel håll men det gick inte att få stopp på henne för hon tyckte det var så kul så hon sprang runt och hoppade varv efter varv ;)

https://www.youtube.com/watch?v=tHjEuI1V9-s

Så söt! :)

Imorgon ska vi åka till ridhuset och löshoppa! Bobbo ska få sällskap i transporten av en 3 årig flicka, hoppas dom kan stå ut med varandra!
(Min häst heter ju egentligen Bachelor och det av en anledning..... :p:D)

Det är både kul och jobbigt med smarta hästar ;) Min andra häst öppnar dörrar, grindar, knutar.. Bara när hon har tråkigt dock så det gäller att hålla henne sysselsatt! :cautious:

*kl*
Idag har vi varit och löshoppat för första gången! Musse var så duktig, fattade snabbt och kom till mig direkt när jag ropade. Taxeringen var det väl lite si och så med men han har bara gått över någon enstaka bom innan så det kommer nog. :) Han tyckte det var väldigt kul iaf och bockade som en tok, ska bli spännande att sitta på den där lilla rodeohästen sen :meh:

... ja kolla bara på Nour El Refai (melodifestivalen) håriga armhåla :D

skrämmande att det kan uppröra så många med lite hår! O_o
Oavsett om det var planerat för att stödja tidigare "incident" så är det verkligen anmärkningsvärt att folk skapar ramaskri av det. snacka om i-landsproblem..

Skjuten stjärn med vita hår på vänster nosrygg står det i passet. Då såg tecknet ut ungefär såhär:
20131024-013957.jpg

20131024-014019.jpg

Så jag vet inte om de skulle beskrivas likadant nu. :)

Monifa: Tänker inte heller kalla min för två än, han är 1 år och 5 månader. Småttingar!

Victovie haha ja hon ser verkligen näpen ut som sagt, bedårande, pappan SDS har ett väldigt vackert huvud av vad jag minns? Hur är hon i typen?

Ja Hollie har också 10,5 i bett så liten näsa trots långhuvud :D

Ja det har han :). Hon är långbent och näpen i kroppen med, så huvudet ser inte oproportiorneligt litet ut.

Haha, men tycker inte hon ser så extremt långsmal ut på bilderna som man hade förväntat sig med den kombinationen ;).

Jag har också lite svårt för att kalla min för 2år även om han börjar sträcka sig mot att vara störst i hagen nu, bara manken som ligger efter, rumpan är redan störst i hagen tsm med 09.ans manke ;) haha Han e så söt så söt, vi ska försöka ta en runda i skogen imorgon om vägarna inte är för hemska :) Han behöver verkligen komma ut, jag förstår inte varit ifrån han får all sin energi!!!

Mina är ju 1 år och 10 månader drygt, så dom är snart två.

Trubbel fick täcke på sig idag, då det var så blött väder här idag. Sist jag provade det, var det jättestort. Idag var det inte stort på något håll. Behöver leta efter töcken i 110-115... Det han har nu är i 105, och det räcker inte länge till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka