12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Lassemannen har också vuxit på sig under sommaren. Han växer så jämnt och fint. Tänk va stora de kommer vara nästa sommar :d

526337_575564792490185_1982589862_n.jpg

Han ser såå fin ut, trots alla omständigheter!
Luisas avkommor växer alltid jämt och länge (mkt bra!)! Jag hoppas hennes dotter kommer nedärva det också framöver.

När jag har gjort stående hemma så släppte jag tillbaka hästen i hagen direkt, men de hade flera hektar hingstbete så han rörde sig massor.

Nu blir det liggande som sagt. Han får stå inne på box i ett dygn och sedan får han komma ut i en liten, liten hage, ensam. Han får inte springa, busa och hoppa runt. Promeneras vid hand 2x20 min dagligen den första veckan. Tänkte vara på den säkra sidan och inte släppa in honom med de andra förrens tre veckor efter kastrering.

Han drog iväg lite i juli men kom inte ens i närheten av så ojämn Ubbe blir när han drar iväg. Men Ubbe är byggd som en redig dragracer till skillnad från Lasse.

Usch, det är tungt nu men Lasse fortsätter att vara på glatt humör, jag smälter varje gång jag möts av hans livsglädje.

Kul med en till Welsh Cob i tråden! :) Är vi 3 härinne som har det nu?

Musse har växt ordentligt på betet och är nog närmare 140 nu (ska mäta honom imorgon). Han flyttade till ett annat bete förra helgen och visade återigen vilket fantastiskt temperament han har när han direkt klev på transporten och stod lugnt trots att unghästen som skulle åka med och skulle gå in efter honom bråkade i 15 minuter innan den gick in. Han är riktigt trevlig i allt man tar sig för med honom och blir inte uppskrämd av något egentligen sålänge jag är med.:love:

Ja jag ska diskutera med vet i veckan och se vad dom säger, har aldrig kastrerat häst förut. Hur brukar man göra med konvalecens och liknande? Jag har ju då två som kastreras samtidigt.

Det är nog smart att vänta tills det blir kallare. Mindre bakterietillväxt och inga flugor då.

Jag kastrerar min 11.a på tisdag på kilnik.. Nervöst, vi har bara gjort stående kastrering tidigare på 12.an osv och alla gånger har det gått super bra :) Dessutom är han klapphingst så de lär säkert bli dyyyyyyrt att buköppna honom å hålla på x( Men jag hoppas det går bra iaf

charlottee: Jag tycker Hollie är spå otroligt fin ändå! även om hon växer ojämnt :) Cash har ju innan alltid varit ca 5cm högre bak än fram, det är först nu som han börjat växa jämnt såååå han ser lite bättre ut nu :D

Jo, det känns som att i oktober iaf blir nog bättre, om inte t om november. Men jag ska höra med vet!

Har ju tänkt försöka sälja den ena, så då underlättar det ju om han är kastrerad.

Så fin! Han ser ut att växa väldigt jämnt också?

Här längtas det och förberedelserna är i full gång. Snart ska det mysas och fotas massor. :) Han är född i mitten av september så han fyller snart ett år och är mao ganska liten ännu. Jag har valt att behålla honom som hingst tills han är 1,5 pga det så han får växa på sig lite till innan. :)

I perioder har han varit rätt ful, växt ojämnt och kantigt, men nu de senaste 2-3 månaderna är det som att allt vuxit ikapp så han har varit riktigt fin.:) Uppfödaren tycker att jag ska visa honom i Lerum i november så ser han fortfarande fin ut då så gör jag nog det!

Härligt att gå och längta efter nya pållen :d Har du hittat någon bra lösdrift ännu?

Va roligt! Då ska jag komma och kika. :) Bor ni i närheten?

Det går lite sådär med lösdriftsplats. De som kan ta emot hingst har fullt och de som har plats har ston eller inget ledigt förän senare i vinter. Men jag har varit och kollat på lite olika stall under veckan och har två ställen kvar att kika på som jag hoppas på. Det har ju sina fördelar med den dagliga hanteringen och med bra hagar och långa utevistelser med kompisar så blir det nog jättebra. :)

Läääääängtar! Idag har han fått ett smeknamn; Alert! Jag har redan börjat tänja på det och säger Alertis. Fniss.

Alert 11 månader:
20130908-210434.jpg

Senast ändrad:

Är det hans mamma på bilden? Det får min hjärna att spinna isf, för skäck är väl inte en godkänd färg inom Welsh cob? Eller är min hjärna ute och cyklar?? x)

Inte hans mamma och ingen Welsh Cob. Du har helt rätt, de får inte vara skäck. Det är en beteskompis. :)

Hoho, min hjärna cyklade alltså helt rätt väg ;D Väldigt söt dock, båda två och gillar verkligen hans ovanliga stjärn! :D

Tack! Skönt att cykla på rätt väg. :D

Jag blir inte riktigt klok på hans stjärn, på ett positivt sätt alltså. Har fått ta del av lite fölbilder och det är jättehäftigt att se hur den sett ut, ska bli spännande att se hur den utvecklas. :)

Fina bilder allihopa :)

KL: igår blev det söndagspromenad med Lillprinsessan, hunden, pappa, baby och Jag. Meciliah var sjukt duktig och hur cool som hellst. Brydde sig inte alls om fastän kompisarna lämnade kvar i hagen, bilar o traktorer var inte heller några problem :)

1235983_10201734859516294_483069859_n.jpg

1184798_10201734859356290_2014617651_n.jpg

Orättvist med en icke bilrädd häst, min plutt bryr sig inte om något med motor så länge det inte är en vanlig bil x)
Men det har blivit lite bättre, dock så tänker jag inte "träna" det, jag ska inte ut med honom på stor väg än på ett tag, så han får vara lite fjantig med bilar ett tag till, det kanske växer bort (A)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 998
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka