12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Hollie blev glad när kompisen kom tillbaka. :D

stewt_by_erehsidne-d6ljdup.jpg

:D:D:D

aaakta Storms fina man!! :o
Ska bli kul att se vad dom tycker om den nya åringen!

MattiZ Tack! jag tycker också hon är fin men hennes växtfaser är inte så söta :nailbiting: haha

Äsch, växtfaser är sällan söta (A) Men jag tror hon kommer som vuxen vara vacker som en tavla, med tanke på hur vuxen hon redan ser ut att vara :'D inte de där super gulliga fölis utseendet längre, mer vacker :)

1186267_704050036275675_318384183_n.jpg

1185355_704050409608971_1362681721_n.jpg

1237680_704050712942274_172255663_n.jpg

999614_704051349608877_596522729_n.jpg

Mitt welsh cob sto Linner Welsh Maid på sin första utställning! Och min med för den delen.
Hon skötte sig superbra och fick fina (98888) 41 poäng guld av domaren och kom även med i bäst in show ringen!:)
Jag är så himla stolt och nöjd med henne.
Nu ska hon bara få ta det lugnt och vila med sin bästa kompis!

Wow, gratulerar! Det är verkligen bra för första utställningen, jag har sett de som sabbat en bra häst med dålig visning flera gånger.

håller med om att Hollie ser vuxen ut nu, vad hände med mitt söta föl???
Storm står för det sockersöta i våran hage nu :D

Kul att du tycker hon är vacker dock, jag hoppas hon är i fas för att visas på treårstestet, det skulle vara intressant att höra vad domarna tycker om henne :) Highcruisers ungar har ju visat framfötterna där... och jag tror inte att denna fröken är sämre.

mira2013 men så kul och gratulerar!!!! Hon ser verkligen flott ut!

Haha ja precis, det gick fort när lilla Hollie gick från söt flicka till vacker donna, eller ska man säga vacker tonåring? ;)
Ja men det får vi hoppas på, hon har ju redan visat en väldigt fin trav av det lilla jag hunnit se iaf ^^

Nu när man läser om alla treårstest osv, samt tidigare(har ju en 09.a med) så tycker jag nästan det är lite synd att jag köpte en utan papper (A) Meeeen det är ingen fara, vi ska visa våra framfötter senare på tävlingsbanorna ist ;)

OCH sååå vad dagen inne, imorgon hämtar jag Cash's nya lekkompis som jag redan kärat ner mig i på ett kort möte, snällare häst får man leta efter! Cash är snäll, men han har den där lilla rävglimten i ögat, pigg och vaken vilket jag också gillar självklart. Men de kommer nog vara två väldigt skilda individer som jag ser det! HÄRLIGT iaf, nu kan mr.odräglig äntligen få leka av sig :D

OCH grattis! Super fin är hon! mira2013

min 11:a har också en räv bakom örat... så jag förstår helt och hållet vad du menar! ;)

Kul med en till häst! lycka till imorgon!

Treårstest i all ära men bara om hästen är redo för det :) kommer iaf att ha det som en målstolpe.

Vi bor utanför Falkenberg så det är inte så långt upp! Kul om du kommer och kollar, du får ställa dig och ropa efter Smulan från Bukefalos så jag vet vem du är ;)
Ja det där med att hitta lösdrifter till hingstar alltså.. Jag har ju tänkt att spara Musse åtminstone till premieringen som 3-åring men det är inte lätt att hitta något som inte är alltför långt bort. Samma med stallplats egentligen, tycker många är oresonligt rädda för ordet hingst. Ok att det finns väldigt många ouppfostrade hingstar/okunniga ägare men har man en plan bakom varför man sparar och hästen är ordentligt hanterad och bra i huvudet..
Jag är själv stoägare också så jag förstår givetvis den sidan med men finns förutsättningarna för att hålla hingst på ett säkert sätt för övriga hästar och personer i stallet så tycker jag inte man behöver blåsa det ur proportion.

För övrigt visade det sig att min kära lilla häst redan var uppe i 142 över manken (rumpan var högre men mätte den inte)!:o Är det någon som har koll på hur länge 90%-regeln gällde?

Jaaa det är jätteskönt att hon inte bryr sig om bilar, nu håller dom på att bygga manege utanför hennes hage också så jag verkar få lastbils och grävmaskinsträning helt gratis :)

Haha ja så klart om hästen är redo för det! :)

Allt har inte gått som planerat, psykiskt jobbigt, hästen mår helt okej och får komma hem imorgon. Ny operation ska bokas in i Helsingborg denna gången om 2 veckor.. Vilket jäkla krångel, hoppas bara att det löser sig nu. Veterinären var för övrigt en av de bästa och mest schyssta jag mött, han fixade ihop ett bra sammanlagt pris för båda operationerna och allt, även om det inte är billigt så är de bra pris så att säga. Men mina nerver har fått spel idag, det tog 3timmar längre tid än vad det borde och hästar kom och gick, avlivades undertiden(super hemskt för dem men jag blev tok orolig) en så fin häst att ha å göra med och så ska allt bara bli fel :/

Superkul, I'll be there!

Det är precis som du säger det här med hingst. Nu har jag dock fått tag i en lösdrift till rimligt pris men för tillfället är det inga fler där. Haha.
Så frågan är om jag ska försöka jaga rätt på fler hästar till lösdriften eller helt enkelt stalla upp honom.

Det finns en plan C också och det är en plats i en lösdrift med bara valacker, perfekt och väldigt fint men oj, superdyrt! Jag har lite att fundera på. :)

Alltså .. Hon är en gudinna i gul kostym :love:
Gud så vacker hon är! Hon kommer få mycket tagel den där flickan!

KL

Trött som snus just nu men ska skriva en sammanfattning om gårdagen.

Veterinärerna vet inte vad det är för hälta som sitter i bakdelen, för två veckor sen var det V.B och nu igår H.B. Vissa dagar märker jag inte av någon hälta alls.

Hältan V.F som sitter där den sitter har lokaliserats till en skelettförändring i bogleden. De röntgade både höger och vänster och de ser olika ut. Vi ska på återbesök 20 september (8dagar) för att röntga bogleden igen samt ultraljuda. Han behandlas som att det är en bogled/bogfraktur med strikt boxvila.

Världens bästa Lasse
1236880_10202067497031747_1743157083_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 998
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
820
· Visningar
46 215
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023