12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Trassel år väldigt jämn och fin exteriört, det är bara fällningen som gick åt skogen och gör att han ser ruggig ut.trubbel, tja, hoppas han blir trevlig iaf ;)

Speedy: dom beräknas väl bli runt metern, iaf är alla i leden bakåt mellan 99cm - 103 cm. Men hur stora dom är vet jag inte, har aldrig mätt dom... :o

*kl*

Hoppar in i tråden! Har hela fyra ettåringar hemma så hoppas jag är välkommen! :)

Hemma finns Yolista P, PRE-sto som fyllde ett år för två veckor sedan. Hon är min egna som ska bli min rid- och körhäst som vuxen. I dagslägen klickertränas hon med allt från vardagsmoment som skickas in i transporten till att vi precis börjat med lite hästagility. Hon ska snart börja tömköras med grimma och sele, samt visningstränas mot utställningarna nästa år. :)

Vi har även Fiffiluras Felicity, Welsh Cob-sto på 1år och 1 månad. Det är min låtsaspappas häst men hon hanteras av min mamma och mig. Hon tränar mest vardagsmoment som promenader och lastning, men ska nog börja tömköras med.

Sedan har vi mina och min mammas "projekt", två Welsh Cob-pojkar som varit helt ohanterade fram tills för två veckor sedan och följdaktligen var de aldrig ledda, borstade eller verkade. Under dessa två veckor har vi kommit ganska långt, de är lättledda och går att kratsa hovarna på, men något svåra att fånga i hagen. Vi jobbar vidare! :)

:D har hon dödat sin boll? Tyckte mig se ett lik i hagen :eek:

Vad roligt de ser ut att ha ihop! Hollies lille vän är en tant och leker väl inte direkt.. men idag när jag kom till hagen fick jag se detta!

Lilla Lisa motionerar Hollie helt på eget bevåg :love:

http://www.youtube.com/watch?v=PDz6UhE53cY

... tror Hollie kommer till er i månadsskiftet maj-juni, pratade med T förut om att vänta lite pga betet och snoret som hon verkar blivit av med nu, men måste vara symptomfri ett par veckor :)

Emor trots skabbig fällning och överväxt, är dom hur söta som helst!
(du skulle se hur överväxt min kamel är)

Jozelle Välkommen! Men du, det är obligatoriskt med presentationsbilder på dina ungar :d

Agony: Vad skönt att det börjar lugna sig, man vill ju att allt ska gå bra :)
Jo, nog borde det bli stort alltid, både Briar och Chirlon är ju runt 170 cm. Dock verkar Chicago bestämt sig att bli ytterligare något större... Som sagt, tur att man är lång själv!

nemesis: Skönt att det hjälpte! Men vad fin hon är; verkligen snyggt huvud, gillar hennes uttryck skarpt! :)

Jozelle: Välkommen! :) Och som Charlottee redan skrivit; bilder! ;)

I onsdags åkte Chicago iväg dit hingstbetet ska vara; de kan inte gå där än, finns inte tillräckligt med bete men de får vara där i en annan hage och bekanta sig. Just nu har han två kompisar men i varje fall ytterligare en tillkommer :)
Han var jätte duktig med lastning och allt; följde med mig utan några större bekymmer! Tror han kommer ha roligt där ute med fler i samma ålder :D

chicago_fire-1maj_004_5187344d9606ee0907d677d3.jpg

chicago_fire-1maj_087_5187346d9606ee09714fbac7.jpg

chicago_fire-1maj_121_5187348e9606ee090cb6c1db.jpg

Senast ändrad:

Tack allihop som svarat angående transport! Uppskattas massor :)

Har börjat forma en plan som ser ut någotsåhär: Kommer inte att öva något på att åka, men vad jag vet så kliver hon snällt på, ska försöka hyra en liten lastbil, hon får åka utan skydd, i lädergrimma. Det är 14-15 mil till uppfödaren, så tänkte nog stanna till någon gång eller tre och kolla till henne, beroende på hur hon verkar ta det.

Idag veterinärbesiktas hon, är lite nervös, även om hon såg ut att må prima. Om det inte skulle vara något helt oförutsett så hämtar jag hem henne om lite drygt en vecka bara, då kan det hända att ni får stå ut med ett par bilder :p

Trassel år väldigt jämn och fin exteriört, det är bara fällningen som gick åt skogen och gör att han ser ruggig ut.trubbel, tja, hoppas han blir trevlig iaf ;)

Speedy: dom beräknas väl bli runt metern, iaf är alla i leden bakåt mellan 99cm - 103 cm. Men hur stora dom är vet jag inte, har aldrig mätt dom... :o

Ungefär som Glimma då. Ganska behändig storlek :D Både mamman och pappan är runt metern och tror även helsystern ligger däromkring.

Din ena, (är det Trubbel?) är en bit högre än den andra va?

Kl

Vi var ute på lite skogspromenad igår tillsammans med mammaponny. De tycker det är så roligt att komma ut en liten runda i skogen och hon lyfter bra på fötterna över pinnar och stenar. Ibland blir hon visserligen lite pigg och vill dra iväg lite, inte mycket men hon ligger på en aning. När man tar lite i grimskaftet och säger till henne lugnar hon sig dock och trippar snällt bredvid :)

Idag ska jag bygga ut Glimma och morsans hage så de får lite större yta att röra sig på. Tanken var att de skulle släppas ihop med min valack nu när hagarna torkat upp men broddarna sitter som berget på farbror och det är flera veckor kvar till skoning :banghead:

Lite eftermiddagsvila i solen

En MYCKET intressant gul "orm" i hagen (tog givetvis bort den efter hon fått hälsa :D)

Promenad

Så här ser hon ut i pälsen just nu

Sån fin en! Grattis :)
Vad söt han var på första föl filmen, ser inte ut som att benen hör ihop med resten av kroppen :D Typ "vafan ska jag göra av dom här, sprattel sprattel"

Agony: Vad skönt att det börjar lugna sig, man vill ju att allt ska gå bra :)
Jo, nog borde det bli stort alltid, både Briar och Chirlon är ju runt 170 cm. Dock verkar Chicago bestämt sig att bli ytterligare något större... Som sagt, tur att man är lång själv!

nemesis: Skönt att det hjälpte! Men vad fin hon är; verkligen snyggt huvud, gillar hennes uttryck skarpt! :)

Jozelle: Välkommen! :) Och som Charlottee redan skrivit; bilder! ;)

I onsdags åkte Chicago iväg dit hingstbetet ska vara; de kan inte gå där än, finns inte tillräckligt med bete men de får vara där i en annan hage och bekanta sig. Just nu har han två kompisar men i varje fall ytterligare en tillkommer :)
Han var jätte duktig med lastning och allt; följde med mig utan några större bekymmer! Tror han kommer ha roligt där ute med fler i samma ålder :D

chicago_fire-1maj_004_5187344d9606ee0907d677d3.jpg

chicago_fire-1maj_087_5187346d9606ee09714fbac7.jpg

chicago_fire-1maj_121_5187348e9606ee090cb6c1db.jpg

Härliga bilder och fin kille, jättesnygg!
Vilket otroligt sug jag fick efter sommar och sommarbete nu :D

Jo trubvem är större, tror han lär bli maxad, men det är bara gissningar. Jag vill ju helst ha dom stora, så jag hoppas trassel växer ikapp.ä! Ska försöka mäta dom i veckan.

Jo, det klart. Visst hade du planer på att köra dem sen?

Väntar med spänning på att höra hur stora de är, lite kul när de är samma ras som Glimmis och man kan jämföra lite trots att dina är äldre :) Dina borde snart vara året gamla eller?

Tjoho, ja jag lovade ju bilder till er! Såå här kommer dem, han är inte världens vackraste i kroppen, men han ser bra mycket bättre ut än för en månad sedan xD Så det är ju bra, han börjar få lite bättre med hull med så han ser ju inte lika ranglig ut :)

Blir de en svan av den fula ankungen tror ni? ;)
DSC_0035_zps1947c0c4.jpg

DSC_0031_zps5fdc578b.jpg

Tittut leken alltid lika rolig <3
DSC_0040_zpsce445f23.jpg

DSC_0045_zps9a56739a.jpg

Jag ska mäta dom i veckan! Jo, dom är födda i slutet på april, så dom är över året nu, stora grabbarna!

hahaha först bah "vadå det här är för ett åringarna?!" sen gick hissen hela vägen upp ;)

söta :)

Alltid lika fina hästar, och kort! Hale Bopp ser väldigt klok ut, gillar verkligen uttrycket.

Härliga bilder på alla hästar! :D

*kl*

Belizario " Prinsen ", har fått komma ut på gräs nu också tillsammans med hans kompisar (15-årigt avelssto + 10-årig ridhäst), det kommer en 3-årig valack som han kan leka lite mer med om någon vecka. O_o

Ska försöka fixa bilder snart :)

Jo, det klart. Visst hade du planer på att köra dem sen?

Väntar med spänning på att höra hur stora de är, lite kul när de är samma ras som Glimmis och man kan jämföra lite trots att dina är äldre :) Dina borde snart vara året gamla eller?

Mätte trassel nu lite snabbt, han var 90 fram och 92 bak. Brorsan hans är ju större, meb honom glömde jag mäta. Får ta det på torsdag!

knapp

:banana: :banana: :banana:
Nu är båten bokad och jag kan åka med! Han kommer på lördag :D Är sååååååååååå glad nu, sitter och lipar haha!

b2bfd5ccb7cc11e2a50222000a1fb870_7.jpg

kan inte fatta det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat