12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

haha nej men halsen har faktiskt börjat komma nu, men när hon står och hänger i hagen så ser den bred ut. Kanske inte så ovanligt på föl iofs ;-)

Ja hon är jätte luddig!:D

Du måste ta nya bilder på din sötnos när de har fått komma hem!

*kl*

Nya bilder av vår "Jack" 3 mån och i alldeles förskräcklig växtfas men snygg ändå!
3111_10151185161646648_1065418295_n.jpg

305176_411168882276363_280909059_n.jpg

michis, jealle och charlottee - tack, jag är så himla nöjd med honom och kul att fler ser det vackra huvudet :)

charlottee - haha härlig resning när hon ser något spännande!

bright sara: ja inte är de fina i kroppen alltid, men oj vilken läcker färg :love:

Men du är orolig åt andra hållet va, att din blir för liten ;)? Precis, är ju inget att haka upp sig på, går liksom inte att göra så mycket åt saken i vilket fall!

bright_sarah: Vad häftig den var! Men vad är det för ras?

Charlottee: Hon ser verkligen fin ut! Du har förstås nämnt det men vad var det för stam? Visst har du inte visat henne?

Jag fick en chock när jag såg min fölunge idag! (Har inte sett dom på en vecka.)

Hon har vuxit en del och dessutom blivit jätte, jättetjock. :crazy:

s2.jpg

s-4.jpg

s3.jpg

Klart man går upp i vikt när man är van att fara runt som en gummiboll ;)

Tycker det är riktigt tråkigt med Stella, fick tårar i ögonen när du skrev hennes "dom".
Hoppas att det går åt rätt håll och att du får fortsätta ha henne hos dig!

Haha, det är säkert så! Finns väl inget annat att göra än att växa på höjden och bredden när man står inne.

Det är jättetråkigt och jag funderar hela tiden på vad jag skulle gjort annorlunda. :(

Någon som är positivt är att Stella knappt är halt!

Dom lär bli vana att åka i alla fall, om fyra veckor ska vi tillbaka. Men dom är snälla! Tog någon minut att lasta dom idag. :)
Står som små ljus i transporten också och vi har en bit att åka.

Charlottee: Hon ser verkligen fin ut! Du har förstås nämnt det men vad var det för stam? Visst har du inte visat henne?

tack!:)

Highcruiser-Sack-Flamingo

Vi var på fölvisning men jag avbröt bedömningen då fölungen var oren på plats. Det är nu ett par veckor sedan och hon rör sig helt rent, så växtfas i kombination med att åka trailer för första gången blev antagligen för mkt för henne och därav stel.
Är ändå glad att vi åkte, fick mammahäst stamboksförd och klass 1.

IW skriver här också, jätteskönt att dina prinsessor är hemma igen!!!:banana: håller med dig om att fölis ser en aningen rund ut:D

KL. Hollies pass har kommit IDAG!:eek: snabbt jobbat! Way to go ASVH! (skickade in för ca 2 veckor sedan)

Vad hon har vuxit på sig !
Jag tror inte alls att hon kommer att bli mini ! Hon ser ut att vara i storlek med min ungefär. Också Holländsk maxad D-ponnymamma med okänd stam

Här två dygn gammal:
28209_399970353322_7415348_n.jpg

Som ser ut såhär som tvååring (ca 135 cm hög):

393885_10151058575678323_1021483360_n.jpg

Hennes pappa var B-ponny va? Jättefin. :love:

Fölis pappa är ju maxad C-ponny och hans mamma är maxad D-ponny och hans pappa är runt 143 cm hög.
Stella är supermaxad, säkert runt 150 cm när hon är välmusklad. Vore roligt om man får en B-ponny ur den kombon. ;)

Tack! Ja det är skönt att ha dom hemma igen. Men visst är hon tjock som en boll. :o
Inte kan jag göra något åt saken heller.

Ja precis, boxvila i fyra veckor och sedan återbesök. Men min veterinär ville att fölet skulle få komma ut och röra på sig, så jag ska försöka lösa
det på något sätt. För i samma mening så sa veterinären att Stella inte får "hoppa runt/snurra runt i boxen" vilket hon kommer att göra om man
tar ut fölet...

BTW, Fölis pappa blev precis trea i första omgången på bundes! 0.5 poäng från tvåan. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 659
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar