12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Visst ser hon tjejig ut :love: Jag har mitt bruna gäng här hemma.. "fjollan" Amelia, "grabben" Hälge och "donnan" Nessi så inte blev såld.
Mitt bruna gäng.. jag som inte ville ha bruna hästar :rofl: Sen i vinter kommer Diva hem då om hon inte hinner bli såld.

Så sagt att jag ska leta någonstans ett unghästbete där de kan gå och njuta av livet en tid :) För ingen av de tre bruna vill jag eg sälja idagsläget. Hellre följa dem till 3 års och sen sälja om rätt hem uppstår.

Fina gänget :) Jag kan inte fota mina i rörelse längre :o De står antingen still eller ligger utslagna i gräset :rofl:

Haha, ja, han blir nok "litt" større enn jeg hadde tenkt. Hans mamma har gitt store avkom tidligere (med store hingster), så vi valgte en mindre hingst denne gangen, men dette avkommet ser faktisk større ut enn tidligere føl ... Heldigvis er han veldig trivelig å hantere, så får jeg bare håpe han ikke blir for stor for meg.

Dine to ser veldig fine ut! :-)

Va söt hon är! Underbart långa öron :D. Kan mna hoppas på att det blir vippöron av dom? ;). Jättefint namn med måste jag få säga!
Tack! Inte lätt att fota när dom har en lugn period, jag får inga actionbilder på åringarna heller =P.

Aliah: Sista bilden på halvbrodern är himla fin :d

lewllyn: Ja här är det fortfarande sommar! Vi har riktigt varmt o skönt för tillfället :). Hu låter inte kul! Därför man är glad att man bor i skåne... Kul med Tore, kommer säkert gå bra!

Charlottee: Tack :love:! Ja det är Isadora som är e.SdS! Är fascinerad över henne då hon trots att hon skjutit i höjden och varit matt en tid, likväl inte tappat sina rörelser somföl annars alltid gör. Satan va mkt gång där kan komma var när jag äntligen ska få sitta upp o rida :love:!

Nej det är rätt, den här stostammen (36) är ju så stark med att förärva både gång och bra temperament, så borde inte ju förväntat mig ngt annat ;)
Va kul att det går så bra med din bebis och igångsättningen av mamsen! Måste vara härligt att få rida igen =)?

Tack Ironwill!
Frans kommer ni inte undan heller, han ägs numera av en annan bukefalist ;)!

anestr: Ja han ser verkligen gigantisk ut för sin ålder, men jämnar förhoppningsvis ut sig. Han är fin i kroppen för att ha vuxit så pass :)! Han var ju snygg ifrån början så det kommer han säkerligen bli i slutändan med! Har säkert bättre gång i kroppen med. Håller tummarna att han inte blir för stor! :)

Va söt hon är! Underbart långa öron :D. Kan mna hoppas på att det blir vippöron av dom? ;). Jättefint namn med måste jag få säga!
Tack! Inte lätt att fota när dom har en lugn period, jag får inga actionbilder på åringarna heller =P.

Visst är de charmiga hennes öron :D Får se om hon växer ikapp dem eller om jag får kalla henne åsnan länge till ;)

Jag satt hela dagen här för någon vecka sen i hagen med kameran.. kom hem tomhänt haha.. De antingen tuggar gräs som de aldrig sett gräs eller sover.. Får snart smälla smällare i hagen så man får action :D

Det var også det dommerne kommenterte på visningen, at han vokser mye og rør seg deretter. Sånn er det å vise føl. :) Glemte å svare på hvor gammel han er, han er fire måneder, født 21. april. Litt OT, men hans mamma fikk et avkom tatt ut til å representere Norge i unghest-vm i Zangersheide i år, det er virkelig kul! Så er det jo litt synd at jeg solgte henne i maj, skulle gjerne hatt et stoføl etter henne.

Nej men gud va kul med en avkomma som tagits ut till Unghäst-VM!! Grattis!! :banana:
Ja gud va synd, kanske kan köpa om nya ägarna får fram ett stoföl? :)

Yttik: Attans, ja men väl kämpat med att ha suttit så länge o väntat ;). En dag så kommer det ^^

Fördel är att en av fölen i år (Hälge) gillar kela så man fick kärlek medan man väntade haha ;)

Charlottee- Kul att höra. Jag har nog mesat lite väl med att dela på mina. Idag när jag skulle hämta dem in från hagen för att åka till kliniken och sko så tog jag bara stoet fram till grinden så att han skulle komma efter men han var inte ett dugg intresserad så det slutade med att jag fick lämna henne och gå tillbaks och hämta honom...:cool:

Men det blev inga skor på. Hennes fötter är i för dåligt skick så vi kom fram till att det blir barfota och så ska jag köpa några boots som hovslagaren rekommenderade som jag kan rida med. Har velat köpa boots länge men inte hittat några som passar hennes hovform men de här ska vara riktigt bra så det känns spännande. Kanske gör det underverk med hennes hovar :D

Fördelen att ha ett sto som måste skos på klinik är att fölet nu har blivit riktigt van vid att åka transport. Idag räckte det med att jag gick lite bakom och drev på och min sambo visade vägen så gick han snällt in :banana:

Charlottee: Tack :love:! Ja det är Isadora som är e.SdS! Är fascinerad över henne då hon trots att hon skjutit i höjden och varit matt en tid, likväl inte tappat sina rörelser somföl annars alltid gör. Satan va mkt gång där kan komma var när jag äntligen ska få sitta upp o rida :love:!

Nej det är rätt, den här stostammen (36) är ju så stark med att förärva både gång och bra temperament, så borde inte ju förväntat mig ngt annat ;)
Va kul att det går så bra med din bebis och igångsättningen av mamsen! Måste vara härligt att få rida igen =)?

Tack Ironwill!
Frans kommer ni inte undan heller, han ägs numera av en annan bukefalist ;)!

Men nu blev jag nyfiken! Vem har shoppat Vackra Frans? Grattis till dig för försäljningen och grattis till den nya bukeägaren!:)

Ja det ska bli spännande att få följa er.. tror du har något riktigt bra i Isadora!

Jag rider ju andras hästar men visst, det är speciellt att få sitta upp på sin egna:love:
Vi ska hålla igång lite smått denna höst/vinter och förhoppningsvis lånas hon ut till avel nästa vår.

Stella och Liten kommer troligtvis hem på fredag. Stella går bättre med sina nya beslag, även med minimalt smärtstillande.
Nya plåtar tas imorgon och om dom inte ser värre ut så får dom komma hem.

Fölis har varit dålig i magen sedan vi körde iväg dom till klinik, funderar på om det är stress? Enligt veterinären så är hon varierat
lös i magen/normal. Kanske det kan bero på att Stella medicineras? Hursom så är allmäntillståndet inte påverkat.

Jag skulle snarare tro att det är pga medicineringen än stress.

Skönt att dom får komma hem, håller tummarna för Stella o fölis!

Tur att man har ett litet lager med Diarsanyl hemma i fall att det skulle bli värre.

Det ska både bli skönt och jobbigt att få hem dom. Skönt att ha dom hemma, svårt och jobbigt att lösa situationen.

Jag tror också mer på medicineringen.. eller kanske en kombination av bägge?

Härligt att dom ska få komma hem!! hurra!:bow:

KL.
Hollie och jag tog en liten promenad själva runt på stallplanen och förbi stallet idag. Hon är så stor! När hon reser upp halsen ser jag nästan inte över längre:crazy:
Men hon ser också väldigt tjusig ut!
Blev en bild innan äventyret och efter en borstning med piggborsten.. vilket hon älskar!
386819_10151039024161344_1992384617_n.jpg

Jag har mätt ReVolt igen och nu som 4 månader så är han ca 126... Hur stora är era? Jag vet att det är svårt att säga hur stora de blir sen men jag är lite orolig för att han blir för liten :eek:

Vilken hals hon har fått! Jag måste få hälsa på er någon dag. Måste ändå åka förbi när jag ska hämta fölismat. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 146
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 659
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar