12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Men hjälp Emor vilka söta fluffbollar! Ser ut som två riktiga rackarungar :D

Glimma är nu ungefär 77 cm hög och har sedan födseln vuxit 15 cm, är idag 1 månad gammal. Känns som att hon kommer bli övervuxen om hon fortsätter i denna takten :eek:

Just nu är hon lite brun i pälsen, hoppas att det får bli kvar när hon fäller fölpälsen. Pappa är ju mörkbrunskäck och har tidigare lämnat avkommor med brunt så jag hoppas :) Någon som vågar spekulera i om det får bli kvar?

63860_4660473665903_57815107_n.jpg

532238_4660474185916_515650562_n.jpg

526328_4660475065938_707386816_n.jpg

I ansiktet fäller hon nu och har tappat pälsen runt ögon och mule, ser ut som att hon har en mask på sig

230004_4660476705979_134667919_n.jpg

Dom lever upp till sina namn... (trubbel och trassel) men är ju för goa ändå!

Och din lilla då, vilken plutt, så söt! Påtalar om överväxt... Bytte ut trubbels grimma idag, de i stallet har råkat byta småttingarna emellan nu två ggr och det blir inte bra alls. Hursomhelst, jag var tvungen att ta grimman i strl ponny till trubbel! Herrejisses. Förvisso inspänd på innersta i nacken, den gick bara att ställa där, men ändå... Jag undrar hur stor han tänker bli eg.

Tack så mycket för dina fina ord och för att du håller tummarna för Stellan.

Urkella, Åh, jag förstår att du längtar!

Det är vara den ena av dom som har stort huvud, men jag vart riktigt förvånad själv, hade tagit ut en ställbar nylon fölgrimma men icke, den gick inte ens på...

Skickar en stor kram
Tårarna rinner fast att jag aldrig träffat din fina häst, jag gissar att jag inte är ensam om det.
Jag har hållit tummarna allt jag kunnat.

Hoppas nu att Storm tar det hela så bra som möjligt och växer upp till en stor, vacker och stolt tjej, i sin mammas fotspår

Tack så mycket.

Hon fick kolik. Hon la sig ner och låg med sitt huvud i min famn. Det var då jag kände att det var dags att säga farväl.

Hon fick gå ut och äta betfor på en gräsplätt utanför stallet och hon dog i mina armar.

Åh nej! Jag är så ledsen för din skull! Att förlora en vän är aldrig lätt.

Men, mitt i allt så låter det ändå som om ni fick ett bra avslut.

Du har gjort allt och lite till, ibland är det bara inte meningen att det ska gå. Kram!

Verkligen ledsamt att höra, har också hållt tummarna för er:cry::cry:

Tur ändå att hon hann ge dig fina Storm, då lever Stella ändå kvar i henne.

Men Emma jag är så ledsen för din skull :cry:

många styrkekramar till dig

Himlen har fått en sagohäst till ängel!

Vila i frid Stella.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 668
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar