12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Så ledsamt, men det var ju ändå ganska väntat kanske dock inte så snabbt. Inte mindre sorgligt för det.
Skönt att du iaf har hunnit förbereda Storm lite på ensamlivet.
Hoppas att det går bra att släppa henne med det snälla dräktiga stoet.

Ledsamt också för dig, men inte oväntat och alldeles rätt beslut även om det är tungt.
Hoppas att lilla H också kommer att reda sig utaqn sin mamma

Ånej, nej, nej :cry: Fina Stella! Fy vad hemskt att det blev så ändå. Lider verkligen med dig, hon var en häst man fastnar för trots att man inte träffat henne.

Många kramar till dig IW, jag hoppas att det går bra med Storm!

Ja, du har ju gjort det bästa möjliga för ditt sto. Jättejobbigt beslut, men du gör ju det rätta. Ta hand om dig och Hälge nu!

Ja tror Hälge kommer ta det bra. Sista veckan har de ätit skilt och han äter foder utan problem. Funkar fint i flocken.
Är tacksam att han varit alltid självständig och inte haft problem gå ifrån mamma. Kommer underlätta en hel del.

Och tack alla för ert stöd.

beklagar! Tycker det är starkt av både dig och IW att vara så osjälviska och ta det svåra beslutet! :bow:

Hoppas verkligen att alla vi slipper fler pissveckor... 3 avlivade i min närhet varav en som stod mig väldigt nära... sen Stella.. å nu Yttiks sto... å en kompis hade 2 st i sitt stall som fick tas bort...

Att man själv ens har överlevt å att hästen står upp är ett under...

Säger som flera andra: ge era hästar en extra klapp å morot i kväll :cry:

Så hemskt! Du har ju också gjort vad du kunnat, det är inte lätt när man ska försöka rätta till misstagen som en annan människa gjort, det är ju djuret som får lida och jag tycker att du resonerar klokt. Kram!

Hittills har hon inte haft ont eller haltat. Varit tunn men ändå gett bra mjölk, ätit bra och varit pigg. Men nu sväller hon upp så fort hon står still och haltar. Då kan man inte låta henne gå så. Det fungerar inte. Var bara veckor sen hon sprang runt i hagen och var pigg men tunn. Men mådde bra.. nu är hon knappt närvarande i blicken med. Hon har själv slocknat :(

Då är det dags! Hoppas dom kan komma ut snabbt så hon slipper lida.

*kl*

Stallägaren har fixat småttingarnas krubbor idag, så nu hänger två stycken krubbor i boxen i shettishöjd, ser supersött ut!

KL

I Onsdags så åkte Uno till sitt nya hem :) Lastningen gick oerhört bra så är stolt över han! Intressant och se om han kan bli någon bra travare i framtiden, så himla spännande verkligen! :laugh:

552349_10151128088942688_1370821890_n.jpg

styrkekram till dig o IW. Beklagar! :(. *kl* Här kommer en liten rapport om min kille. Han sköter sig jätte bra hos sin köpare! :) får beröm över hur trevlig o lätthanterad han är,känns skönt och blir stolt! :). Hans pass har kommit nu,så ska åka upp snart o träffa både köparen + lillen igen, mamma häst mår bra o verkar fortfarande vara dräktig,kollas med blodprov nästa v. :)

Fy att behöva ta det svåra beslutet för att nån annan gjort något egoistiskt mot djuret. Tur hon kom till dig i alla fall så hon fick slippa mer, förra ägaren verkar inte vara lika djurvänlig.

Så tråkigt, beklagar verkligen. Fina fina Stella. Men säger som övriga, du har verkligen gjort vad du kunnat och tagit rätt beslut i tid, starkt!

Nej men fy så tragiskt :cry::cry:
En stor tröstekram och hoppas lilla Storm blev godkänd av stoet så hon får lite trygghet utan mamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar