12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Jag har också ett russföl, hon och mamma häst är dock på lösdrift nu med andra russton och föl. Sist jag mätte fölungen var hon lite drygt runt 100 cm, men det var för 1-2 månader sedan, fölungen är född 27 maj. Mamman är 122 och pappan är 130.

:D haha hoppas det stämmer! Just nu ser jag bara fuxar överallt.. men så står jag med mina hästar i ett stall där alla älskar fuxar :grin: förutom jag. Rätt ironiskt att jag fick två fuxungar med bruna föräldrar.

En bra häst har väl ingen färg men jag hade hoppats att någon av ungarna skulla ha ärvt sin mors fina mörkbruna kulör.

Nää, russ har jag inte, däremot shettisen modell stor. Ffa trubbel är rejält hög bak, växer han bara i baken lär han bli för hög är jag rädd... Kunde dock inte mäta dom idag, och bilderna jag tog får jag inte in ifrån Mobil.

Och så en bild på en sjuklig liten Storm. Idag hade hon inget snor i alla fall!

vivid_by_erehsidne-d5l3mru.jpg

Aldrriiig i livet!

Tror inte Storm har rätt temprament för barnponny heller. :o

Stallägarens dotter är dock 6 år nu. Hon kan ju få rida om Storm är snäller nog.

En av mina vänner är en kort typ, hon kan få rida. Annars får jag bedja på mina bara knän att Victovie kan tänka sig rida in henne. :p

Hon är sååå vacker!!! Liten sagohäst.

... skönt att snoret lugnat sig, någon annan häst som är snorig hos er?

Några av unghästarna har varit lite, lite snoriga på lösdriften, men ingen har haft feber. Rinniga näsor bara.

Storm har haft tjockt gult varliknande snor. :crazy: Men vet var ute och lyssnade på hennes lungor och kollade läget.
Var inget fel på dom utan allt lät normalt. Hon gissade på att det var något virus, men att vi skulle hålla stenkoll och se
om vi behövde ta lite blodprover på henne också. (Och sätta in behandling om det behövs.) Men hon äter, dricker och
bockar lite om hon får chansen, så hon mår nog helt ok ändå.

Missade din bild! Hon ser verkligen stor ut! Hur hög är hon? Har hon fått en ponnygrimma nu? :)

nu får jag skämmas men jag har fortfarande inte mätt henne :o jag misstänker dock att hon är stor.. och rumpan flera cm högre!

Ja nu har hon ponnygrimma, tyvärr är den liten i storleken (ingen jätteskillnad mot förra) så hon har nog snart vuxit ur den :p
.. då får hon ärva storebrors som fått en likadan i cob stl. Han fick ingen rosa dock! :D

njae inte ännu men när ponnygrimman blir för liten. Hon har ganska långsmalt huvud. Zolero har kort och tjockt istället haha.

Storm ser ut att vara väldigt näpen! Hon kommer nog inte ha större än ponny stl som vuxen hon ;)

Jag har tänkt på det, Hollie och Zolero är inte speciellt lika i ansiktet tycker jag!

Säkert med min tur! Då måste man specialbeställa för att få träns som är fina.
Det roliga är att Stella har ju Cob-full i storlek och pappahäst har inte såå näpet huvud ändå, av vad jag kan se på bilderna.

du har rätt dom har väldigt olika utseende, syns att det är olika pappor. Men de har en sak gemensamt då båda två har ärvt Solettes fina uttryck över ögonen, syns vem som är mamma :)

De är även väldigt olika kroppsmässigt.

Det kanske är en girl thing! mor och dotter mer lika än mor och son :)

Jag tycker man ser mkt Stella i Storm också men tror hon blir en något mindre och ädlare Stella :)

Har ju inte så mycket tid att skriva här men läser ikapp lite nu och då. Kul att se alla era fölisar växa och tråkigt att följa de som inte mår bra.

Vore intressant att veta, du har ju russ, min lär väl bli lika stor som dom, fick höra av en ridponny uppfödare häromdagen att hennes
årsföl är runt 130 cm, förväntas bli maxade D-ponnyer. Min med stooor mamma och ridponnypappa som är maxad C-ponny som 4a åring
är 112 cm. Uppfödaren gissade på att min blir B-ponny!

Jag har ju som du en med rätt svårtippad färdigstorlek då mamman är liten c och pappan litet halvblod men höjder mellan 119 och 168 cm i nästa generation bakåt. Han är drygt tre månader och drygt en meter hög men växer hela tiden just nu. Alla häromkring har bara halvblods- eller kallblodsföl att jämföra med så jag har ingen aning om hur han står sig mot andra c- eller d-ponnyföl men det känns som om han håller ungefär jämna steg med din? Storm borde väl vara ungefär 2 månader äldre och det verkar orealistiskt att min skulle växa mer än 10 cm på den tiden... Han är nu bara ca 30 cm lägre än sin mamma så han borde bli större än henne iallafall, tycker jag. Mitt "gamla" föl som köptes som avvand föddes i maj och var 148 cm vid nyår och slutade på 175 cm, hennes föräldrar var 165 (travare) resp 168 (hannoveranare) cm hög.

Jag är jättenyfiken på hur hög Krabat kommer att bli, önskar så att det fanns en "tabell" att jmföra med :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 670
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar