12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Pontevecchio, även om hon är en liten ponny så är hon ett föl med ett behov av ett hö med en hög kvot!
Hon äter bara mammas mjölk, grovfoder och lite mjölkpellets för att vara van.

Wrangler, Jag har också funderat på det. Tyvärr så går det inte att lösa det här på hemmaplan utan jag måste
hitta något nytt ställe till henne om hon ska vänjas av nu, vilket inte är det lättaste.

Men som det ser ut nu så avvaktar jag ett litet tag till. Stella har gått från att vara helt ok till att idag vara väldigt dålig, troligtvis så
kommer jag att ta bort henne. Ska ringa kliniken imorgon, min veterinär är på semester utomlands, och höra om de kan komma ut och
kolla på henne och avgöra hur vi ska göra. Röntgenbilderna vi tog för 10 dagar sedan visar på förbättring med nu är hon halt igen.

Ska jag ta bort Stella så ska hon få ha sitt föl hos sig den sista tiden och det börjar kännas som att det är
dags att ta farväl av henne. Min älskade vän. :cry:

Åh vad sorgligt att höra :cry: finaste Stella har en stor fan club här som håller tummarna som du vet. Jag vet att det är en klen tröst men hon har ju iaf gett dig Storm och alla minnen.

Klart hon ska ha hög kvot men kanske inte så höga värden tänkte jag mer.

Vad tråkigt att höra om Stella, jag beklagar.

Åh nej :( Hoppas det är nått tillfälligt!! Jag vet att vi brukar skicka våra hingstar till ett ställe uppåt Norrtälje som har stora lösdrifter, ska jag kolla om dom tar emot ston också?

Vilka godingar! :love:

KL.
Hollie är nu 5 ½ månad och vi bjuder på en nytagen bild, dock ingen sidobild då hon är i en mindre smickrande fas nu;) haha

29821_10151136995811344_911360770_n.jpg

Tack alla som skrivit. Har haft veterinär ute idag och har en del att fundera över tills imorgon.

Nu har Storm fått feber och gult snor också. Ska vår otur aldrig ta slut?

Åh jag håller alla tummar och tår för att super-Stella ska kunna repa sig. Jag tycker dock att du är otroligt stark som kan se på situationen som du gör och inte blir blind av vad du själv vill/önskar (för det tror jag många skulle göra i din sits) :bow:

Som sagt hoppas jag att allt löser sig på bästa möjliga sätt för dig och dina fina hästar. Alla hästägare borde vara mer som du :bow:

Tack så mycket båda. Jag har tyvärr bara två val, testa för cushings igen och prova att medicinera för det eller att ta
bort henne, då hon fått ett nytt fång anfall på båda hovarna trots boxvila i djup spånbädd. Någon gång får det vara nog
och Stella ska inte lida för att jag vill att hon skall leva i all evighet.

Ett långskott, se till att få livmodern kollad så att hon inte står med en tyst livmoderinflammation, det om något kan utlösa fång. För minns jag inte helt fel så geggade hon väl efter fölningen och blev sköljd en gång då ? Det skulle ju faktiskt kunna förklara alltihop och gå att åtgärda enkelt så väl värt att kolla upp en extra gång.

Tack så hemskt mycket gylle!

Hon hade liiite flytningar efter fölningen, men när dom på Ultuna såg det så sköljde dom direkt och då så var vätskan helt klar.
Men det är helt klart värt att kollas upp. Ska prata med vet imorgon hur som helst.

MissFideli, Ja jag vet inte vad jag har gjort för fel. :(

Kan inte heller ta bort Stella om Storm är sjuk, så Stella får hur som helst finnas kvar ett tag till.

Du har nog inte gjort nått fel alls! Kan ju vara sjukdomsutlöst på något vis, för hon går inte på kortison nu va?

Stackars Stella, har hon fått en ny fångattack? :confused:

Kan hon gå överhuvud taget? Jag förstår om det låter knepigt, men om hon är frisk nog att gå så är det guld värt om du kan gå promenader med henne på mjukt underlag (givetvis ska hon klara av att gå utan att ha ont då) så hon får igång blodcirkulationen.

Om det är någon tröst så har jag själv en häst som fick akut fång för några år sedan och var riktigt dålig men han klarade sig ur det och mår idag jättebra och rids regelbunder :) 21 år gammal.

Håller tummarna för Stella!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 671
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18