12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Det har jag redan valt bort, kom på förslag tidigt men tycker inte det ligger bra i munnen... Men tack ändå!

Trubbel är helt klart ett alternativ, fast med en trassel och en trubbel lär jag få fullt upp... Haha!

Senast ändrad:

Men det känns som att en findus är röd, eller är det bara jag som är knäpp? Haha

Ska det helst börja på t? vad sägs om Tyko? eller Timo? Eller Rassel :p

annars var ju Findus väldigt gulligt!

varför mata med lusern om hon är tjock? Ge henne hö, du har väl jättebra sådant?

Hon ser inte speciellt tjock ut, på bilden står hon ju snett så magen sticker ut, jag kan få mitt spinkiga fullblod å se fet ut i rätt (fel) vinkel ;)
Skapa inte problem som inte finns, du har väl nog trassligt som du har de med skador å hagvistelse osv :p;)

hur går det med Stella? :crazy:

Som jag skrev jag försökte med lucern innan hon blev fet för att få i henne protein, för att få en högre kvot åt henne.
Men när hon vägrade äta det och ändå blev fet så slutade jag försöka med det. Men frågan är om hon får i sig för mycket MJ och för lite protein.

Att fölen ska vara runda vet jag, men feta föl kan väl aldrig vara bra? För fet är hon, ruskigt fet.

Stella går det inte bra med tyvärr.

Men så söta! Speciellt fuxen hade ett fint uttryck! Vad har de för härstamning?

Lilla Trasan ja, han ser så pigg och käck ut! Trubbel (som han lär få heta efter dagens strapatser... ) har ett lite klokare uttryck.

Fast lilla Trassel är faktiskt rödskimmel, om än det inte riktigt syns för närvarande ;)

Dom är båda två efter Johannesbergs Noble RS 451, och vad mammorna heter minns jag faktiskt inte :o Men passen är på g hem (dom hade inte kommit ännu) så jag kan återkomma då.

Jag har redan kikat där, dom står inte med ännu, antar att det är eftersom att passen håller på att tillverkas :)

Passade faktiskt på att fråga förra ägaren, och Trassels mamma, den lilla rödskimmeln, heter Tombo Tuva och Trubbels ( ;) ) mamma heter Lupina. :)

Senast ändrad:

Vad äter hon mer än hö och mammas mjölk?
Troligen gör hon inte av med tillräckligt, tror du att hon kommer vara ute mer snart?

Annars är att begränsa fodret det enda man kan göra, höet kanske är för kraftigt för en liten ponny?

Jag tror faktiskt jag hade vant av Storm helt nu om jag var i ditt läge.

Och ge henne samma mat som nu men mkt utevistelse, i flock och helst med jämnåriga som hon leker med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 671
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18