Sv: 12rna - del 2
Nu har veterinären varit här igen. Mina hästar träffar ju veterinären minst en gång i månaden... ibland två. Superroligt.
Stella haltar fortfarande, men är pigg och taktar ut ur boxen. Får ta kedja över nosen på henne när jag ska ta ut henne ur
boxen, hon är så het att jag skulle tappa henne annars.
Hon fick ju belastningsfång på den hoven som var frisk för ett tag sedan och fick hovbensrotation på den hoven också. Men min
hovis är så fantastiskt duktig att han nu på en verkning lyckats fixa till den nästan perfekt. Hon ska verkas igen nästa vecka och
då kommer den hoven att vara helt bra igen!
Värre är det med hennes andra fot. Rotationen är bättre och hovbenet pekar inte rakt ner längre. Men sulan är lika jävla tunn
fortfarande.
Bara någon mm från att punktera sulan.
Hon fick klartecken för att få fortsätta leva ett tag till i alla fall. Vet tycker att hennes allmäntillstånd är så bra att han inte vill
ta bort henne då han tror att hon har en god chans att klara sig - OM hennes sula blir tjockare.
Vi ska försöka få till en ny special-specialsko som är tjockare än den hon har för att verkligen försöka få bort så mycket tryck som
möjligt från sulan.
Röntgen igen om 4,5 veckor.
Storm fick sin första vaccinering mot stelkramp och hästinfluensa. Stackarn är så van att bli stucken att hon står helt still även om man
inte håller i henne när man hugger sprutan i halsen på henne.
Storm ska förövrigt ID-kontrolleras den 21... min veterinär är den som ska göra ID kollen och jag sa till honom att det blir ju roligt att teckna
av alla hennes fläckar och prickar.