12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Hollie och Storm försöker nog tävla om vem som kan vara mest överbyggd. ;)
Vad mörk hon ser ut på bilderna! Var hon mörkare under fölpälsen?

Storm har börjat med nya grejjor. D&H pellets är ju bara sååå gott. :d

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RoItfxdctdM

Förstår inte varför hon ska göra det varje gång hon ska äta ur krubban. :rofl:

Storm kör på utåttåad bak. :p Inte lätt när bakbenen är så långa/frambenen är så korta.
s2-1.jpg

Sådär gjorde min ponny varenda gång hon åt sitt kraftfoder, hon var otroligt glupsk :D
Men jag har sett det på många flera och bland annat gjorde våra åringar så när dom delade box. Hos just dom uppfattade jag det som en stressrelaterad handling.. skyndar sig innan den andra tar maten. Men jag har igentligen ingen aning.

Hollie och Storm försöker nog tävla om vem som kan vara mest överbyggd. ;)
Vad mörk hon ser ut på bilderna! Var hon mörkare under fölpälsen?
QUOTE]

ja hon var mörkare under all fölpäls, mkt rödare ffa! :bump:

... men hon är ju fux så lär väl ändra färg ett par ggr till..

Hade han varit ett sto hade han sått i min hage innan du hunnit blinka :D:love:

Fast jag hoppas jhu på en egen efter våran Magica e Roosvelt -De Niro och Ampere till pappa <3

Mia

Senast ändrad:

Idag har Shammy fått egen box o egen specialmat! D&H foal creep, fint ska det va! Bamora ska snart flytta så lika bra att börja sära på dem. Lillan var skitnöjd, gick ett varv i boxen, dök över maten o såg tillfreds ut. Det gjorde Bamora med tills hon insåg att 80% av hennes mat var borta! Först då märkte hon att hon var ensam i boxen, hon "huhuhuhu:ade" lite, sen var det lugnt.

Fina alla är,trots överbyggnad ;).

*kl*

Här har Belizario flyttat hemifrån och är hos sin nya ägare, han har skött sig helt fantastiskt och äter och dricker bra,han är lika social hos dem som han varit hos oss :laugh: Mamma häst har tagit det bra också.

En bild från idag som jag fick:

1es9cx.jpg

Det var tydligen en lite fundersam kille imorse... Första gången han upplever snö :D

Själv så har jag tre troll:

29423_10151258808211648_326633961_n.jpg

och min vackra svarta behagade trava häromdagen. Visserligen var där ingen annan än jag och fotona jag fick blev inte bra. Men jag såg nog..!
560800_10151258806386648_464976737_n.jpg

564793_10151258808906648_818249085_n.jpg

Vilka ljuvligt troll ! Tripp trapp trull i olika kulörer !

Vilken trav hon verkar ha den svarta !

Undrar oxå lite, vad lite päls din har! Ser ju faktiskt ut som en häst:laugh:
Vilken en annan har svårt med, ull o ull, han inte se nån häst, vinterpälsen åkte på innan fölpälsen släppte (född i juli).

Men min lilla unge stod på fel sida om staketet igår (5 dagar på ny stället). Undrade lätt hur det skulle gå, gick för att hämta grimman och grummlade på back up planer o undrade vart man stäner av elen :confused:
Sen väl framme hos odågan så var det bara sätta på grimman och leda henne runt stallet (var lite protester när vi gick år fel håll i hennes ögon men knappt protester alls för att vara 3½ månad föling - stolt :love:

kl
Här är mitt lilla fluff. Tycker att Orion ser så vuxen ut på foto. Han ser betydligt barnsligare ut i verkligheten. :laugh:

vinter2.jpg

+ busigdemon, Troligtvis för att hon är ute mycket mindre än vad hon borde eftersom att mammahäst fortfarande står på boxvila. :(
Stella blir helt galen om Storm är borta mer än 1,5-2 timmar.

Om du delar upp det så Storm är ute flera ggr går det bättre för Stella då? Så hon är inne en stund mellan. Blir förstås ett väldigt pusslande för dig men...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 666
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar