12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Sötnosen!

Fast roligast tycker nästan jag shettisen är.
tuffar efter liksom, och verkar inte bry sig nämnvärt om brallserier osv. :)

Meeen så go hon är! Sjukt gullig fölplutt du har! :love:

Alla: Det är så himla kul att följa alla er små fölungar! :)

Haha, ja hon (shettisen) ville liksom hälsa och ha det överstökat. Men nej det tyckte inte fölis!

lewellyn, Hon är inte mycket för världen när hon endast var 8 dagar. ;) Liten och mager, men med attityd så det räcker och blir över.

Sleepan, Visst är hon go, jag gillar henne mer för var dag som går. Även om jag beställde en hingstunge. ;)

Ja hon var ungefär 80 cm när hon föddes, runt 83 cm när hon kom hem från kliniken. Hon har vuxit nästan 30 cm. :eek: (Hon är 108 cm nu)

Men vikten är inte så svår att dubbla, hon vägde 22 kg vid födseln.

Ja Lancet - som har köpt Flora Linnéa av mig och jobbar hos P.K. i Tyskland - ägde och tävlade Miranda tidigare (som numera är avelssto på heltid och mor till bla Beauty QRE (e.Bocelli) samt Chatzy som visades här innan).

IW: Kan bli väldigt givande för fina fölisen att få ngn att umgås och kanske leka med :)! God idé! Jäkligt söta, skönt att se hur hon lillan börja ta kontakt sen allt eftersom, shettisen verkade helt klart läskig i början när den sprang efter ^^.

Senast ändrad:

Hon är bara för söt :love: Men var hon hela 80 när hon föddes, hon såg ju jätte liten ut på videon och bilderna,men då var hon redan vid födsel större än mina 2 här hemma :o

*kl*

Blev ingen fotografering häromdagen, då vi inte hann med det, ska fläta antingen nu i helgen eller nästa vecka, allting är bra med både sto och fölis annars! :laugh:

Men gud vad rolig hon är ! Hon är verkligen fundersam över vad shettisen är för nånting, men hon ser ju inte direkt rädd ut. Och den stackars shettisen försöker låtsas att den inte blir förnärmad!

Vad STOR hon har blivit ! Det där kommer nog att gå bra !

Takker! Synes også han er riktig fin. :-)

Han fikk 888767 = 8 i helhet på visningen. Han var i vekst og veldig overbygd for dagen, og rørte seg deretter. Typisk når man åker i vei for å vise dem. ;)

Tack så mycket! Det gick helt ok, massor av tokspring och så försökte hon ta sig igenom staketet ett par gånger.
(Jag är glad att jag valde trähagen även om den är liten.) Sen så gick det bra och hon kunde hälsa på shetlandsponnyn.

Däremot så visade hon upp sin gamla spända stela kameltrav. Jag ska banne mig ta med kameran varje dag så att jag
kan fånga den bra traven på film om den kommer tillbaka. :devil:

(Btw. När hon var en vecka gammal så kunde hon springa under den understa slanan om hon duckade. :angel:)

http://www.youtube.com/watch?v=GFN5TYrP5uY&feature=youtu.be

Vad hon har utvecklats, och i rätt riktning!:d
Det är hopplöst det där med traven, min lille Neo visade gång så man rös till han var ungefär en månad, sen- borta! Strutt strutt strutt, kort och spänt .... Men det kommer förhoppningsvis tillbaka!

Här är han, rätt söt får man väl säga?
391575_464173290280906_194176098_n.jpg

Just nu är det bane mig omöjligt att få en något så när bra bild på Tore... det här var det bästa på dryga 50 bilder :angel: - allt annat blev mule, bringa osv...

image.jpg

Till veckan är det dags för honom att få träffa hovis för första gången. Jag är ärligt talat lite nervös, då hovis inte har det bästa tålamodet, men jag hoppas han gör skillnad på vuxna hästar och föl i alla fall.

Jo, det där känner man igen- svårt att fota dem! Jag brukar ha med mig något som de vill titta på, en konstig keps eller en plastpåse eller nåt. Och långpiskan tar jag ofta med, speciellt eftersom jag gärna vill jobba med löslongering när de är äldre och då är det bra att de redan som föl vet att den betyder att de ska röra på sig. De lär sig på nolltid att när pisken läggs ner på marken är det gos- time igen!;)

Jaaa, jag fick sätta en till tråd under för att hon sprang ut. :o

http://www.youtube.com/watch?v=g-UFGKhicvI ;)

Dudenandå:love: Man vill bara bebisprata när man ser henne:D

Tycker hon utvecklats massor och bra, klart man måste sprätta lite när man har en otäck shettis i haserna!:)

Sörjer lite att jag inte får ngr föl nästa år.. Överväger till o från om man skulle köpa sig ett dräktigt sto men då har jag en hel hög att betäcka nästa år..:angel:

-Victovie det är extra spännande att du också har en Verdibebis hemma ska bli spännande att följa henne. Blir kanske inte så många Verdi-bebisar sen.

Tycker som vanligt att dina ungar är ngt alldeles extra, är kär i din SDII son:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 660
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar