12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Men visst är Zolero ädlare än vad Hollie är? Eller inbillar jag mig det? Tycker hon är lite grövre på något vis!

svårt att säga ännu, både jag och nej tror jag. Zolero var ganska rejäl i kroppen som fölunge också och han har ett riktigt arsle:love:
Det stämmer att Hollie är större men har samtidigt tunnare ledgångar än vad storebror hade och längre ben. Det syns att hon kommer bli en 170 + häst.

Ingen av dom är superädel direkt men du har ju sett solette;)

:D
ja det var ju lite lustigt, och två bruna fick ni dessutom! Var det ni som snodde den fina bruna färgen från mina fuxföl??:rofl:

ZW åringen ser ut att likna Zolero i huvudet!

Jag kan inte lägga upp bilder, för att jag vet uppenbarligen inte hur man gör, så jag provar med att länka till en film och se om det lyckas bättre.. :P
Min 2012:a är ett sto föl hbl/PRE E.Tendencioso UE.Ganesco 503.
Hon blir tre månader nu och är 120 cm i mankhöjd, när hon föddes hade hon lika långa ben som sin mamma som är 156 cm. Någon här som kan ha ett hum om hur hög hon blir? :)

http://www.youtube.com/watch?v=woKrKmuKTiw&list=HL1347533831&feature=mh_lolz

Jag ger aldrig mina föl enbart silage, oavsett värden (och jag brukar ha bra värden, med kvot 10-13). Fölens magar är inte färdiga helt för enbart stråfoder förrän vid ca 9 mån ålder. Dom har också ett väldigt stort behov av näring och mineraler under sitt första år och det är väldigt få grovfoder som möter upp dessa behov.

Jag ger mina fölungar fölpellets (obs, med MJÖLKPROTEIN, inte alla som innehåller det) från den sista tiden på betet när jag börjar stödfodra stona, sedan får dom det över avvänjningen och tills dom är 10-12 månader.
Oftast får de också fri tillgång på lusernpellets. Fibrerna i dessa är lättare för fölungar att processa än vad stråfodret är och jag vill att de ska ha optimala förutsättningar och INTE falla ur och ha sig över/efter avvänjning.

1000 tack för svaret! Jag har sett att de har den typen av fölpellets i en affär nära mig så det har jag tänkt inhandla. Blir att köpa lusern också då :banana:

Lasse har lite tecken, pussfläck bla:love:
216089_403806666335904_1141428390_n.jpg

Sockersööööt! :love: Bosse är riktigt läcker på bilden :d

IW: Vad hon utvecklas!

*kl*
Isadora börjar se bättre ut i kroppen igen
217885_10151011128295951_1305898671_n.jpg

Och Frans (numera Wacos) visar att han minsann kan trava minst lika bra som pappsen (Sir Donnerhall II) :D
429821_10151011129580951_1673795030_n.jpg

:love::love::love:

meeen dom är såå fina!

.. det gynnar ju inte direkt Hollie att lägga ut bilder direkt efter dina snyggingar men idag bytte hon till större hage och hamnade således i hagen brevid storebror. Hon tokbusade (kommer film på det senare) men jag lyckades fånga bild på henne brevid Zolero.. känns som prinsessan kommer växa om sin bror snart:eek::D
IW förstår du hur jag menar med typen om man jämför dom två?

417258_10151057623336344_991723468_n.jpg

389843_10151057623846344_1249594730_n.jpg

542009_10151057623541344_1518303945_n.jpg

Vad fin Hollie är!! Gillar Solettes avkommor!

kl
Jag är inte här inne så mkt, det skär fortfarande lite i hjärtat...

Men jag tänkte bjuda på några kort på lillan som bor hos mig!

6mån den 18e

xm1vt2.jpg

Kommer fler sen när datorn slutar knäppa sig...

åh så fin och älskar färgen! Jag har spanat lite på henne redan via FB;)

Vad glad jag blir när du säger så om solette! Jag försöker verkligen sätta mina känslor åt sidan när jag tittar på hennes avkommor för att kunna avgöra om hon tillför dressyraveln något, men så här långt tycker jag att hon faktiskt gör det :)

*KL*

Läser ikapp och dregglar på bilderna :D Så fina föl alla har.. kul se bilder på dem som visar rörelser :)

Min killa soooover massor. Han är i växtfas så han står, äter eller sover just nu. Han har börjat få mat på hink vid sidan om mamma redan då vi vill vänja av så fort det går pga att stoet inte mår helt bra. Så han mumsar mat bredvid mamma :) Diar än såklart men äter även mat.

Lite bilder med mobilkameran:
halge1.jpg

(växtfas ;) 128 m fram, 133 cm bak. 9 veckor)
halge2.jpg

halge3.jpg

Älskar hans älgöron :love:

Är det Hälge? Roligt att få se bild på honom igen, fin kille trots växtfas! Vad är problemet med hans mor?

Håller med om att det är kul att få se alla fina föl härinne i rörelse! Jag tar ju kort med smartphonen så får tyvärr inga bra bilder in action:(

Men här kommer en film från idag! Hon visade inte upp sin fina trav men hon hade galet roligt ser det ut som haha!:D
http://www.youtube.com/watch?v=jL2pS49RR-U&noredirect=1

Ja det tycker jag absolut :-) gillar henne skarpt o hade gärna haft henne här;-)

Yttik: fin han är!! Ser stor ut :-)

+ Charlottee: Tack så mkt! :love: :love:

IW: Din bebis är så cool!!

Charlottee: Va snygg Hollie var på mittenbilden :d!

yttik: Härliga öron :D!

Grandezza: Förstår det... Vilken trevlig liten tös :) Vad var det för stam på den?

Det er så mange fine föl her! Dine ser superfine ut, Victovie! :-)

Her er et dårlig bilde av Corretto i dag:

IMG_1838.jpg

Han har blitt veldig mørk i fargen. Nå er han snart fem måneder gammel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 659
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar