12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Hur gammal är Dezza? Har inte hängt med riktigt i "betäckning 2012 tråden" men är hon dräktigt nu?

Som sagt, jag behöver ju göra mig av med en häst och lånar därför ut solette till avel så är du seriöst intresserad är du välkommen att kontakta mig :)

anestrvad maskulin han ser ut! Fin kille!

victovie tack :)

Charlottee: Det är min Hälge ja :D

Grandezza: han är stor i mina ögon. 128 cm och nio veckor! Nessi var 140 vid ett år :o

Victovie: Visst är hans öron söta :love: Så kär i dem.

Här är min lilltösa, tog en liten tupplur på kvällskvisten :)

Bonnietrtt.jpg

+ Grandezza, Tack å hennes vägnar, hon har utvecklats fint den sista tiden.
Vet inte hur hon lyckats med att gå från en korthalsing till att få en ganska fin hals. p

Usch, jag är nervös. Imorgon ska jag släppa ihop pluttan med shettisen. :crazy: Jag hoppas att hon inte tänker vara allt för rädd.

Skenet bedrar .. har kommit fram till att detta må va djävulens avkomma ;)

Vi släppte ilag fölunge å mamma med blodingarna (2 valacker 1 märr) och det gick skitbra, de går väldigt bra ihop allihopa, så det är nog inte så mkt att oroa sig för :)

Nu ska ju min lilla få släppas ihop utan sin mamma :( annars hade hon ju kunnat gömma sig hos mor sin om hon blir rädd.

Hon är e.Charon ue.Magritte-Anart :) Mammans 3e föl, alla ston och alla skimmlar :D

Men är det inte Mirandas föl som reds av någon är på Buke ?
Victovie är det inte din kompis som köpte Flora Linnea av dig som ägde och red Miranda härinne ?
Men jag kanske har missuppfattat att det är Miranda och din kompis som köpte Flora Linnea av dig ?

Jag är ju lite vimsig ibland :)

Mia

Men är det inte Mirandas föl som reds av någon är på Buke ?
Victovie är det inte din kompis som köpte Flora Linnea av dig som ägde och red Miranda härinne ?
Men jag kanske har missuppfattat att det är Miranda och din kompis som köpte Flora Linnea av dig ?

Jag är ju lite vimsig ibland :)

Mia

Jo, det stämmer, det var Beauty QRE som fick dubbeldiplom på 3-års i Strömsholm, och ägaren till henne finns här på buke :)

Ingen aning dock om Mirandas förra ägare finns här med? Vore ju roligt isåfall :)

Charlottee: Dezza är 21 nu, och har fått 13 föl, och ja, hon var dräktig på 44d, men är orolig att hon har tappat sin bebis då hon brunstat mot sin dotter och har gula flytningar :( Skickar PM till dig :)

Tack så mycket! Det gick helt ok, massor av tokspring och så försökte hon ta sig igenom staketet ett par gånger.
(Jag är glad att jag valde trähagen även om den är liten.) Sen så gick det bra och hon kunde hälsa på shetlandsponnyn.

Däremot så visade hon upp sin gamla spända stela kameltrav. Jag ska banne mig ta med kameran varje dag så att jag
kan fånga den bra traven på film om den kommer tillbaka. :devil:

(Btw. När hon var en vecka gammal så kunde hon springa under den understa slanan om hon duckade. :angel:)

http://www.youtube.com/watch?v=GFN5TYrP5uY&feature=youtu.be

Det ska nog gå jätebra det där!
Sprang hon UNDER den nedersta slanan? :eek: Jösses, nog har jag sett att hon har vuxit mycket men SÅ mycket :p

Men Jisses vad snygg hon blivit! :love: och så himla kvick i benen! Tycker inte det där var så mycket kameltrav, bara spänt. Det syns ju att det finns där! :laugh: Skönt att det gick bra att släppa ihop dom. :)

Såg att ni redan svarat.
Miranda reds av Lancet som finns här på dressyrforumet.
Och numer är beridare hos PK. Hon och Miranda är lite av kändisar här på buke :)

Tack å hennes vägnar! Hon har utvecklats åt rätt håll. :)

Traven är dålig om man jämför med hur hon travade för ett litet tag sedan. Då hade hon sin mammas knälyft och sin pappas schvung. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 659
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar