11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Skönt att få ett bra pass :) Man behöver verkligen dem!

kl
Nu är det bara 1 vecka kvar tills min hingst åker på inridning! Är så nyfiken på hur han är under ryttare så jag håller på att sprängas :D Längtar till att få sitta upp :d

Vilken duktig kille! :) Det är så roligt när träningen ger resultat! :) Såna där dörrar vill jag också ha, jag har bara såna där remmar bakom rumpan... :cautious:

KL
Idag har Balder varit riktigt duktig! :bump: Tog en tömkörningstur såhär på em så det hann nästan bli mörkt innan vi kom hem igen. :) Började som vanligt i stallet med att dra tömmarna runt rumpan och fladdra med dem runt benen. Idag spände han sig ingenting! :bump: Ut på tur och fortsätta träna på att stå still vilket nu börjar sitta riktigt bra! Jag räknar ner från 10 eller 20 och fladdrar och flaxar med tömmarna, byter läge, går runt bakom honom osv innan han får gå. Han har börjat fatta vinken och står snällt still de flesta gångerna! Idag spände han sig heller ingenting när jag slängde med tömmarna! :)

Idag gick det bättre att låta tömmen glida ner längs sidorna. I början trippade han iväg snabbare, då bytte jag taktik och gick fram och ledde honom samtidigt som jag lät yttertömmen hänga ner runt rumpan när vi gick. Första stegen vart han paff och spände sig lite, sen slappnade han av och gick så snällt! Så nu känns det lite bättre, duktig pålle idag! :)

Fin rumpa från sist vi var ute
IMG_20140120_142813_zpsin7jaxq8.jpg

Sötnäsa när vi kommit hem idag! Han fick prova ha nosgrimma för första gången, tyckte han blev så söt! :p
IMG_20140123_161722_zpsxzsslair.jpg

Vad fasen, hur många hästar har du egentligen? Du är ju med i varenda årgångstråd men en häst :D

Skönt att få ett bra pass :) Man behöver verkligen dem!

kl
Nu är det bara 1 vecka kvar tills min hingst åker på inridning! Är så nyfiken på hur han är under ryttare så jag håller på att sprängas :D Längtar till att få sitta upp :d

Det förstår jag, han ser riktigt fin ut.. Vem var han efter nu igen? (jag vet, jag har frågat 100 ggr tidigare) :p

Haha! :laugh: Tre. ;) En ponny 07a, min egen uppfödning i 10ornas och denna herren. ;) Ibland hoppar jag in i 08ornas med min sålda uppfödning, men de va längesen nu.

fia-lisa: Men neeeeeej! Fy fan rent utsagt! :cry: Jag finner inte ens ord... Jag vet att ingenting hjälper, jag har tänkt på er hela dagen och hoppats. 11ornas årgång verkar vara extra otursdrabbade. :( Stora stora styrkekramar <3

Beklagar, vilket tråkigt besked :(

Kl

Fia har varit och löshoppat, förra gången hon var på detta ställe så var hon så spänd att hon inte ens ville galoppera! Men denna gång gick det bättre. Håller på och förbereder för 3-års test men är lite osäker på om hon ska visas.

http://www.youtube.com/watch?v=SanEMDMbp5E

Senast ändrad:

*kl

Jag köpte en äldre connemaravalack till mitt sto :D

Så nu ska här lilla fröken få se världen minsann!

Hon är väl inte riktigt med på noterna än men vi har bara försökt en gång och hämtade valacken för två veckor sedan :D (Det är en ponny jag känt sedan 1998, så jag köpte inte precis grisen i säcken).

Det förstår jag, han ser riktigt fin ut.. Vem var han efter nu igen? (jag vet, jag har frågat 100 ggr tidigare) :p

Han är e Radisson :)

Han rör sig så himla härligt så jag vill ju veta om det känns så som jag tror att det kommer kännas när jag väl är på :d

Jag beklagar verkligen!
Är ny i tråden så jag har inte följt dig och din häst men jag vet hur fruktansvärt det är.
Tog bort min älskade häst född 06 i augusti...
Lider med dig...

Åh nej, inte fina Abbe, Dinos fina halvbror. Åh vad tråkigt! Vet hur det känns och beklagar verkligen!

*KL*

Tack för styrkekramar och vänliga ord.

Jag vill fortfarande inte tro att det är sant och kan inte sluta gråta.
Min fina prins skötte sig naturligtvis sim den stjärna han är hela dagen igår. Inget ifrågasättande utan öronen framåt och full av förtroende för alla dumheter vi utsatte honom för. Hals och hela bakbenet röntgat och ultraljudat, även kontroll och UL av bäcken, höfter och si-led. Alla leder i bakbenet bedövade i tur och ordning, även hov och en mer generell bedövning. Rörelseprover på rörelseprover gjorda. Det enda man hittar är Pålagringar på halskotorna.

Vi skulle kunna sticka honom i leden och testa behandla, men eftersom vi redan varit igenom detta är prognosen inte särskilt god. Dessutom visar ju röntgen på försämring. Han kanske blir bättre men då enbart temporärt och då känns det inte rättvist mot Abbe att börja sticka och krångla för något som kanske bara hjälper ett halvår. Även om jag naturligtvis skulle vilja göra allt för att få ha kvar min fina kille så många dagar dom möjligt måste jag sätta Abbes bästa först den här gången.

Fy f.n vad det känns tungt och rent ut sagt pissigt ibland... :cry:

Vi har haft en sådan hemsk oflax i den här tråden.. :( Tror att inte mindre än tre av våra fina killar har fått somna in på grund av förändringar i kotorna i nacken? Himla orättvist.

Tänker på dig och förstår hur svårt du har det just nu! Kram

Jag ids knappt skriva något om dagen, det känns inte helt rätt just nu, men samtidigt kan jag inte hålla mig..

Idag satt vi upp på Calle igen. Samma/lika som med körningen. Han mindes. Vi hängde en gång och gick några steg innan vi satt upp som vanligt, just in case.. Men han gick som en klocka. Så vi testade att trava lite med under ryttare, gick galant. Idag tog vi det på lina för säkerhets skull, men det hade nog gått bra utan med.

Dessutom har jag investerat i en ny brösta till körselen. Helst skulle jag byta ut hela selen på stubb, men jag har helt enkelt inte den ekonomin nu. Så jag får helt enkelt byta ut del för del istället. Men vi testade bröstan idag och den satt SÅ bra!! :D Kommer nog att bli kanon det där!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar