Sv: 11rnas tråd del 4
Idag har Dino fått komma ut i hage för första gången på två veckor, super lycklig var han men han höll sig som tur var ändå lugn, kanske tack vare vår dagliga 20minuters promenad innan. Nu är ju inte hagen så stor utan han får gå i en liten platt grushage dom här 2-3 veckorna innan återbesöket men skönt ändå att han får komma ut några timmar om dagen förutom vår dagliga promenad.
Han är fortfarande varm och tjock i både kotan och senan och idag var han även tjock och varm i det andra frambenen samt ena bakbenet, suck. Börjar ju nojja direkt att det är mycket allvarligare än vad jag trott och har redan ångest inför återbesöket för jag tvivlar att han kommer vara helt fräsch.. Känns ju märkligt att han hunnit med två blödningar och två kotledsinflamationer på samma ben på ett års tid.. Om han inte är helt fräsch vid återbesöket tänker jag nog kräva en röntgen av kotan så det inte är någon lös benbit eller så. Röntgade ju hela honom (alla ben + rygg) som ettåring för att vara säker på att han inte hade något medfött som skulle orsaka problem i framtiden men då var han helt ren på alla plåtar. Men vem vet, det kan säkert hända något på dessa år, kanske något som kommit när han vuxit? Blir ju livrädd att det ska vara något kroniskt eller något som gör att han inte kommer hålla, speciellt nu när jag ser hur många fina unghästar som fått galoppera vidare här i tråden. Nej nu ska jag inte vara så negativ, det blir nog bra med lite vila och lugn igångsättning.
Bild från idag när han kom ut i hagen, spanar in kompisarna bredvid. Gud så han växt, måste vara runt 168cm nu, måste börja bredda sig snart så han växer i sina långa ben.
Dino och jag myser, nyss hemkomna från rådgivande i november.
Ytterligare en puss bild efter rådgivande. Åh vad jag älskar min gosiga bebis, helt sjukt vad man kan älska en häst och att tiden går så fort. Nu har han varit min i 2.5 år, min fina fina häst!