11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Hon ser fin ut! :)

Själv så kommer jag ju inte att visa Calle i år, har inte ens reggat om honm i ASVH. Men jag har tänkt att visa honom på kvalitén nästa år, om han känns redo för det om ett år. Mest för att jag ska få något att sträva mot :)

Tack! :)
tänkte att vi förbereder, men sen beror det på.. Vill inte ha dåliga siffror på henne och tror tyvärr knappt att hon är klass 1.. Hon är lite feg av sig, inte så konstigt egentligen men blir ju onödigt att visa ifall man vet att det inte kommer bli bra ;)

Kvalitén känns bättre att visa på, då har dom ju fått mogna ett år till.

Hon var jätteduktig! Elastisk och fin! Sista språnget var bäst, synd bara att kamerakvinnan fick en grå häst i huvudet så allt skakade till :D

jag blev hemskt ledsen av att läsa det här :cry: jag har hoppats att det åtminstonde skulle gå vägen för din bästa abbe.. jag vet så väl vad du går igenom nu, så måååååånga styrkekramar! Du gör det rätta för honom.

Vi har verkligen haft otur i denna årgångstråd och förlorat våra vänner alldeles för tidigt!

Zolero finns där och välkomnar honom...
999154_10151580435266344_894506033_n.jpg

Jag känner bara en stor sorg och tomhet när jag läser om fina Abbe.
Min gamling har pålagringar på halskotpelaren och får hänga med så länge han orkar och vill. Men han är 19 år, Abbe är inte ens 3 :(
Alldeles för ung för att bli pensionär.
Så tråkigt...

Ja, det är verkligen inte rättvist att så många av oss i den här tråden har förlorat sina vänner i så tidiga år.

Det jobbiga är att Abbe fortfarande är samma glada häst. Känns så hemskt att man ska behöva ta bort honom då. Tog ut mina hästar på promenad i vintersolen idag och lät dem busa av sig på utebanan och Abbe tyckte det var helfestligt att bralla runt med morsan.

Ursäkta bildbomben:
6069F8D4-5FB4-427B-8D98-D0501627CFC4_zps1an68m4p.jpg

57520600-15D7-466A-BA0C-D9B850766090_zpsuzo774qg.jpg

C10D8A72-4CA6-4EA1-B42C-C6A4CA3B9338_zps0wvbkbtb.jpg

9CF20135-C87F-47A1-8CCE-E3228F946A01_zpsjcomna5w.jpg

706697A8-8F49-4DB7-8B11-62C2BFC46773_zpserwos6ur.jpg

62515154-8247-42A4-A8C5-890002ADAFEB_zpst7rcpdof.jpg

Haha, vadå har inte alla gråa hästar i huvudet? :cautious::D

Jo jag i alla fall!

Vi har varit iväg på vårt första äventyr.
Positivt: Det gick bra att lasta och köra både dit och hem
Negativt: Han var ganska spänd och fokuserade på ALLT annat!
Drog iväg och brallade ett par gånger i linan så mitt nervösa mattehjärta höll på att hoppa ur kroppen :crazy:
Jag är nog för gammal för unghästar :p

1743729_423138194456072_1980831102_n.jpg

Det var Varmblodsklubben Malmöhus som höll i det för sina medlemmar, vi var på Yddinge Farm. Sjukt intressant! Väldigt glad att jag gick på det! Imorgon är det dags för CC att löshoppa igen, nu ska vi se om matte lärde sig ngt på kursen :P

Fia-Lisa: Jag är så himla ledsen för din skull :( Är som Maja säger, en jäkla otursförföljd årgång!

Hur många är det som lämnat oss nu?

Senast ändrad:

Halländska hästavelsförbundet skulle hålla ett par seminarier nu i vårvinter men de hade mer fokus på fölet och själva tillverkningen :p Tänkte försöka åka på i alla fall ett av dem.

Vill gärna se min över hinder också - får bärga mig några veckor till - sen hoppas jag få film från utbildaren :)

Det är verkligen inte rättvist :( En så ung fin häst, nej verkligen inte rättvist.

Ska gå ut och krama på mina lite nu. Uppskatta det som finns här nu.

Vilken vacker häst du har med så fint uttryck! Förbannat sorgligt!!

Vimsan: det ser ut som en pigg och vaken häst du har....:d otroligt söt!!

Kl
Tänk så lite som behövs för att jag ska vara glad hela kvällen...
Idag har vi promenerat i ridhuset och tränat på gå, stå, svänga, stanna och backa. Efter det lyfte jag alla fyra hovarna utan minsta protest eller spark :D.
Så glad!! :banana::bump::banana:

Idag har Dino fått komma ut i hage för första gången på två veckor, super lycklig var han men han höll sig som tur var ändå lugn, kanske tack vare vår dagliga 20minuters promenad innan. Nu är ju inte hagen så stor utan han får gå i en liten platt grushage dom här 2-3 veckorna innan återbesöket men skönt ändå att han får komma ut några timmar om dagen förutom vår dagliga promenad.

Han är fortfarande varm och tjock i både kotan och senan och idag var han även tjock och varm i det andra frambenen samt ena bakbenet, suck. Börjar ju nojja direkt att det är mycket allvarligare än vad jag trott och har redan ångest inför återbesöket för jag tvivlar att han kommer vara helt fräsch.. Känns ju märkligt att han hunnit med två blödningar och två kotledsinflamationer på samma ben på ett års tid.. Om han inte är helt fräsch vid återbesöket tänker jag nog kräva en röntgen av kotan så det inte är någon lös benbit eller så. Röntgade ju hela honom (alla ben + rygg) som ettåring för att vara säker på att han inte hade något medfött som skulle orsaka problem i framtiden men då var han helt ren på alla plåtar. Men vem vet, det kan säkert hända något på dessa år, kanske något som kommit när han vuxit? Blir ju livrädd att det ska vara något kroniskt eller något som gör att han inte kommer hålla, speciellt nu när jag ser hur många fina unghästar som fått galoppera vidare här i tråden. Nej nu ska jag inte vara så negativ, det blir nog bra med lite vila och lugn igångsättning.

1545031_10203256121712134_1746064021_n.jpg

Bild från idag när han kom ut i hagen, spanar in kompisarna bredvid. Gud så han växt, måste vara runt 168cm nu, måste börja bredda sig snart så han växer i sina långa ben.

1525568_10203164694226504_1840875441_n.jpg

Dino och jag myser, nyss hemkomna från rådgivande i november.
946982_10202745456225816_1673357379_n.jpg

Ytterligare en puss bild efter rådgivande. Åh vad jag älskar min gosiga bebis, helt sjukt vad man kan älska en häst och att tiden går så fort. Nu har han varit min i 2.5 år, min fina fina häst! ❤️

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar