11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Vilken ståtlig häst du har! Ser hög ut...
Berätta gärna lite mer om honom :).

Kl
Idag har vi promenerat i ridhuset och han är så cool min lille Walle. Klev utan att tveka över en bräda på väg in och sen gick vi runt och han höll sig i skinnet och verkade mest nyfiken...
Tänk så lite det behövs för att göra matte stolt :love:

*kl

Min sötnöt

Provade och trava igår uppsuttet och det brydde han sig inte så mycket vid. Vill ha bättre underlag dock så det blev bara lite på långsidorna

Detta har vi roat oss med idag.
version-b1bab5a9da13ad3b839a4da33130a9e2

(Om det fungerar, testar att lägga in från ipaden)

Lastträning, och till slut fungerade det. (Jag ville kunna få honom att stå kvar medan jag satte för bommen bak. Dagens mål)

Han var 174cm i somras...har växt något så ja...runt "ynka" 176cm kanske ;P
Får min andra på 170cm att se ut som en ponny.

Well, han är en vänlig häst. Stenhård i huvudet, helt orädd och ett energiknippe som vill arbeta mycket.
Vi tar det lugnt, pga storleken, skrittar och travar uppsuttet, arbetar fantastiskt bra på töm i alla gångarter. Löshoppad med otroligt god bedömning. En häst som har oerhört lätt för sig, som en balettdansör trots sin storlek och ringa ålder.

Målet är att visa på treårs, Trollhättan eller Grevagården. Men som vi alla vet så kan vad som helst hända till dess, växtperioder och dyl.

Ja det ser ut som du lyckades :D
Jag ska lastträna i morgon, är själv så jag tänker inte stänga men sen på torsdag får jag hjälp och ska både stänga och köra en sväng.
Vet inte om jag är mest nervös för hästen eller för snöunderlaget..
Är nervös för ALLT nu för tiden. Ni som blivit mammor kanske känner igen sig :p

+ Nickelodin, han tackar :) brukar skojja om att jag köpte just honom pga ålderkris, ponnyn man drömde om när man va liten :D

+ Alexandra_W Hahaha :D tack! Jag missade ju ponnytiden när jag va ung

Det gjorde inte jag. Ändå har jag 2 ponnyer i stallet (3 fram tills nyår). Så jag förstår inte alls de där antydningarna om åldersnoja ;P

(Jag är ganska kort ska tilläggas, så stor D-ponny blir som hand i handske. Vad jag ska ha B-ponnyn till behöver vi inte vara så pipiga med just nu ;))

Söta Nasse :love: :love:

Quimero: Kul det gick bra :)

Maja_kandi: Trist att du inte kan ta hjälp av farbror nordis, men jag är säker på att du kommer lösa det här ;) Det kanske sitter långt bak, men Balder kommer förr eller senare på att det nog inte är så farligt ändå.

KL
Min piggelin till trollunge är uttråkad och fylld av energi. Så jag har tagit upp trickträningen igen, lärde ju henne att buga men lade sedan allt på is när jag insåg att hon inte är det optimala trickhästen med sitt humör haha :p Såg ni ponnyakutens första avsnitt? När Tobbe börjar lära en ponny snurra? Jag tyckte det var ett rätt skog trick, så jag testade det för nån vecka sen. Gjorde ytterligare ett litet träningspass i helgen och tyckte att det gick lite trögt (Nangijala verkade inte så road av det haha). Idag skulle vi träna igen och då var det väldigt roligt tyckte Nangijala! Skulle lägga longerlinan runt rumpan men hann knappt för hon började snurra runt så fort hon såg vad jag skulle göra. Plockade bort det och hon snurrade runt så fort jag bad om det :D den poletten trillade ner snabbt!

Exotic; glömde svara förut, men ja Paint/nordsvensk skulle vara en möjlighet förutom att WallE har det typiska lite bumligare och större Irish cob huvudet ;) Han har dock inte jätte konvex noslinje som många av dem har. Både Nordsvensk och Paint tycker jag har väldigt vackra huvuden så :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon