11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Nu på rådgivande fick vi Dino till 164cm och jag tror han landar på 168cm, både hans mamma och pappa är 168cm så det verkar troligt. Passar mig alldeles lagom då jag inte är så stor själv och han är otroligt högrest så det hade blivit väldigt mycket häst om han hade landat på 170+

Står hon o speglar sig lite? ;)
Krya på er både du och Ai-chan!

--

Nasse är som sagt 150 nu men tror han blir 155

Senast ändrad:

Charlotte Jag tänker ofta på dig och fina Z. Han är så fin på filmen innan sjukdomen. Jag lider med dig!
Urkella Hoppas Ai-chan snabbt kryar på sig!
Maui Kul att se filmen, hon hoppar fint. Min är ju typ 155 men jag hoppas med en dåres ensvishet att hon når över 160. Är de "gammelstammade" kan de ju växa länge. Hennes mor växte efter det att jag visade henne på kvalitetstävlan som 4-åring.

När jag tömkörde Imbra i helgen tyckte jag att hon äntligen började visa lite trav. När jag tog henne på volt med ledande innertöm så gick hon bitvis i en fin form och det var då även traven såg lite luftigare ut. På onsdag är det ny träning för AE, sedan tänker jag ge henne vintervila.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska visa på 3-års.
Argument mot: hon är liten och sent utvecklad, det kostar massor av tid och pengar, hon ska ändå aldrig säljas och behöver inte bedömas av det skälet.

Argument för: jag får ett mål med utbildningen och tvingar mig själv att komma igång med ridnigen i vår, tänk om hon får positiva vitsord och jag missar dem och själv dissar henne i förväg?

Hur tänker ni runt 3-års??

Jag siktar på 3 års med Zacke. Sen får man se i vår sedan om han är mentalt och kroppsligt redo.
Men vi jobbar mot det som ett mål och sedan får tiden utvisa om han är redo :)

Apropå storlek. Hur höga är era nu och vad tror ni att de landar på? :)

Walle är ca 165 cm nu, gissar att han stannar strax under 170 cm.
Pappa är 170 och mamma bara 158 så han borde inte bli så mycket större.

Maui: Min gamle häst var bara 152 cm som tvååring och växte sent. Nu är han ca 163-164 cm, så ge inte upp hoppet än ;)

Ekedal: Har inte satt mig in vad de ska göra på 3 års än, eller när det går av stapeln och när man måste anmäla sig.
OM vi är redo så är planen att visa honom men jag vill inte stressa fram något. Har varken tömkört eller hängt på honom ännu.

Victovie: Så otroligt charmig och feminin hon var som föl :love:

Min lilla WallE är bara 150cm hög, men växer så det knakar och eftersom jag vet föräldrarnas höjd så kan han ju hamna på allt mellan 150-160 hahaha han verkar inte fått så mycket mat i livet, så jag tror han växer ikapp det nu :/ men gissar på 155 i alla fall och skulle hurra om han blev 158 :D

Nu gör ni mig nervös..Får värsta magknipet :crazy:
Min kille är ca 142 och jag vill absolut inte att han blir häst.
Mamma är 139 och pappa 165..

Gillar honom precis som han är

Kunde kasnke vara något minde het av sig.

Min kommer att åka iväg för inridning efter jul.
Har jobbat honom sporadiskt under senhösten. Har tyvärr inga bilder eftersom min mobil dog :( Hoppas att IT kan rädda mitt bildgalleri :p
Min pålle har varit så löjligt lättränad att jag knappt tror det är sant! Inte en reaktion när jag la på sadel första gången eller rörde en min när sadelgjorden kom om. I lördags var jag ruggigt sugen på att hoppa upp. Han har stått helt lugnt när jag hängt på honom även avslappnad när jag tynger lite i stigbygeln. Men nä även om jag är sugen på att känna vilken känsla han ger uppsuttet så ska jag låta någon annan ta första uppsittningarna. Får tömköra lite och kanske komma iväg på nån löshoppning fram till dess!

Hittade en bild faktiskt :D

IMAG1579_zps2f13d931.jpg

Ekedal: Jag hade samma "ursäkt" som du angående 3års. Mitt sto var bara 157cm men vi kom hem med ett diplom ;)

Magnus och roxi ska visas.ev visar jag tummen för skojs skull, hon kan inte få något diplom eller kvala men vore kul och se vad asvh:s domare tycker om att det är en knabstrupp med i gänget :p

Idag har mina 3 varit på sitt första ridhus besök! :D
Lastade först Tummen och Magnus och visst blev dom lite hispiga när jag ledde dom till ridhuset. Det står nämligen ca 80st hästar på vägen dit. Väl inne i ridhuset så började jag löshoppa Magnus medans tummen fick stå i en box i ridhuset. Magnus ville inte riktigt koncentrera sig på hoppningen men han slappnade av efter några språng, och hoppade riktigt fint.
Sen bytte vi plats på dom och tummen fick hoppa, hon var riktigt duktig idag! :)
Det gick bra att lasta dom tog kanske 1min ;)

Hem igen och lastade roxi, denna gång åkte bara jag då sambon skulle iväg och jobba. Skickade in henne i transporten och hon gick på direkt:D

Väl framme var det lite läskigt att gå in i ridhuset, men väl inne så hoppade hon riktigt bra, självklart den häst jag inte fick med på film ;)

Filmerna får vänta tills jag har internet på datorn.

Roxi är 164cm
Magnus är 161cm fram och 165 bak
Tummen är 157cm :)

Haha ja ;)

Jag tror 175 inte är omöjligt på henne.

Jag är fundersam på Zacke. Uppfödaren trodde närmare 180 men finns ingen så stor i släkten och han är 168 idag.

Vi får väl se vad hon landar på. Räknar med 175 men vi får väl se :)
Din kanske hamnar runt 175 också? Ganska behändig storlek :D
Jag ville ju ha en stor och rejäl häst men inget monster ;)

Har hört flera spå i min tjejs mankhöjd som färdigväxt på uppemot 180 också men det tror jag inte..
180 är ju enormt! :eek:

Jag provred en på 182 cm en gång.. ihk! Nej vill inte ha en så stor häst :)

Tror inte han blir 175 cm.
Pappa är 170 cm
Farfar 170 cm
Morfar 170 cm
Mormor 159 cm

Känner genomgående tema där ;) Och mamman är inte 170+ Tror hon var 165 cm ca.

Senast ändrad:

Nä fy så stort! :nailbiting: Lyftkran upp och höjdskräck när man väl är på plats :p
Alldeles lagom med 170 ju. Stort men inte för stort :) Men nog borde han väl växa och bli det i alla fall? Var ju ett släktdrag det där :D

Lollie har vuxit om både mor och far på höjden nu.

Fick ta en trestegs-stege för komma upp ;) Var som sitta på andra våningen :o Maffig med var han haha.

Jo känns som han borde följa grabbtrenden ;) Tänkte mäta honom när han ska skos tror jag.
Se om han växt något sen han kom hit eller bara på bredden :p

Men Lollie är en jättetjej ju :p

Åhh i Söndags tog jag och Ninja våran första galopp tillsammans och det gick galant! Har nog aldrig känt mig så trygg uppe på hästryggen som jag gör hos henne :)

Jag måste mäta Ninja, men tror hon ligger på strax över 160 nu iaf förmodligen några cm högre i baken. Hennes mamma va knappt på 160 när hon va 2,5 och slutade på 174 cm så hoppet finns ännu att hon ska närma sig 167-170 iaf :) Kan tillägga att pappan va 167.

Oh herregud! Haha hemska tanke ;)

Lollie är en stor tjej ja, hihi. Hon är både stor och väldigt högrest så det blir ju mycket häst när hon sätter den sidan till :p som tur är så är hon lugn och avslappnad för det mesta=lite mindre stor ;)

Min har också vuxit på bredden, dock mest på mittpartiet :D
Tycker han är väldigt fin din kille, ser pigg och alert ut men väldigt vänlig!

Vilka roliga bilder! :D Vad fint han hoppar! Han ser verkligen ut att ha förstått uppgiften. :)

Km
Här har vi äkta pissväder... Blåsigt som satan i två dagar och det ska fortsätta hela morgondagen också. Plusgrader och snön är borta. Enda positiva är att Balder nu plötsligt kan gå igen eftersom det blev mjukt. Jag kom hem halv fem (=dvs mörkt ute) men jag lyckades få se honom trava lite och han såg ohalt ut. Har inte fått tag på hovis igen, försöker vidare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 463
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar