11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

*kl

Skulle filma när jag hänger på grisen och såklart så är solen rakt in i kameran så inget syns! :D
Sen kommer de åkande med ett släp mitt i och så rycker han till när de tar ner rampen på släpet..
Ni kan få se ändå.. tränar iaf i grimma o han vänder sig bak för att få en godis

Min har (sett bildbevis ;) ) men tror han testar lite på ny plats. Så blir grimskaft i marken (med foten på då han drar uppåt) och repgrimma. Så han lär sig att sitter haken i så sitter man fast. Han står ju som ett ljus i transporten fast ;) Puckot :p

Haha vet inte om min dator är sämst eller så, men jag ser ingenting på filmen tyvärr (A) ser hästen men ser inte dig överhuvudtaget nästan xD så ser lix inte när du hänger på hästen.. Hehe, men det gick säkert jätte bra! :D

Ackio: Haha ja det är konstigt att de kan sitta fast i en trång transport, men inte i en stor fin stallgång med utrymme duh ;)

*kl*

Mr Grey :D

1480488_404803199622905_377383789_n.jpg

Ja visst går tiden fort! Helt otroligt! Hon är väldigt klok och världsvan för sin ålder, inget som stirrar upp henne inte ;)
Tar in henne och kompisen samtidigt, håller själv två hästar samtidigt som man spolar ben osv, inga problem alls.. Glömmer ibland helt att hon bara är 2,5!

Tänka sig att det redan gått 2,5 år sedan hon var så här liten
230642_10150178931535951_1055791_n.jpg

Lite stolt över att från början gissat att hon skulle landa runt 175cm och att det redan nu tyder på att det kommer stämma :D.
Dessutom påminner hon så mycket om sin mormor på flera plan att man blir lite full i skratt, världsvan från födseln enligt dom själva ;). Tror hon kommer kunna bli lika tävlingskär som sin mormor Forsythia!

Så fin tjej du har :) !

Åh bebisbild på Z :love: minns hur jag föll för hans färg dag ett.

Tack! :D
Tur jag hade att du aldrig kom iväg för att titta på henne :P

För att svara på din storleksfråga så är Lollie nu 172 cm cirka.
Förra ägaren tror hon landar på 175 cm, jag har ingen som helst aning.

Vad tror ni? :)

Mamma var 170, pappa lika så har jag för mig och morfar 172.

Haha ja ;)

Jag tror 175 inte är omöjligt på henne.

Jag är fundersam på Zacke. Uppfödaren trodde närmare 180 men finns ingen så stor i släkten och han är 168 idag.

Ai-chan är runt 150 cm tippar på att hon landar runt 155 cm som vuxen.

Igår var Ai-chan bättre i sitt ben, hasen är fortfarande lite svullen men själva underbenet var mycket mindre :D
Hon kommer få gå i sjukhage några timmar om dagarna då jag tror hon mår bättre av lite rörelse, benet blev iaf mindre svullet av det.
Tyvärr inte ute så länge som jag önskat då stallkompisarna får ta hand m henne denna vecka då jag ska opereras.. och de är alltid uppe mitt på dagen >__< Men hon får iaf stå i en utebox där hon ser de andra iaf :) Så hoppas jag på att hon ska bli bra så hon kan släppas ihop med de andra när jag kommer hem sedan.

dsc_5031_5292726388e59d9c732c81c9.jpg

dsc_5053_529272652a6b225f71b6930d.jpg

Roxi är 163cm tror att hon blir runt 166-168
Magnus är 160cm tror han blir 165
Tummen är 157cm tror hon blir 160cm, vet dock inte storleken på föräldrarna på henne.men jag tror dom ligger på 155-160cm. Knabstruppar brukar inte bli så stora även om jag träffat undantag. ( hon som jag fick tummen hade en jätte på 175+ grov i typen. :))

Mina kan gärna få sluta växa på höjden och istället växa på bredden ;) Magnus och Tummen skulle behöva det. Roxi kan få växa på längden så hon slipper se ut som att hon är uppvuxen i en 1,5 liters mjölk-tetra ;)

Vår lilla skit är idag 154 och vi hoppas och ber att hon skall nå 160 men det är nog inte troligt.:mad: Hur kunde det bli så fel?
KL
Igår kom vi iväg på löshoppning igen. Tredje gången. Hon visste helt klart vad det var frågan om. Hoppade fin även om det blev lite problem nån gång men det löste hon fint.
Hästen hon hoppade med hade aldrig gjort det innan så han fick massa hjälpbommar. För att underlätta för "hinderpersonalen" lät det våra hoppa flera gånger i följd. Hon blev lite trött på slutet då det var jobbigt.
När hon var klar la hon sig ner och rullade sig.:p

http://www.youtube.com/watch?v=74lzvZj-rxE&feature=c4-overview&list=UUTo9SejRYyTZe8AfdNKTNXw

Min verkar mer växa på bredd än höjd just nu :p Jag är mest glad han ändå var 167 cm när han kom för då vet jag att mina ben inte är för långa. Är de under 165 så sitter jag inte bra på dem :o Så är rät ok med att han tog en paus på höjden och breddar sig men ser gärna att han blir 170 cm :) Då är jag nöjd (176 cm lång själv med långa ben)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 463
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar