11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Fy vad trist att det inte gick hela vägen med Z :( Han var otroligt fin! Men som sagt ett klokt beslut,även om det är skitjobbigt :(
För exakt 2 månader fick jag lämna Nixi på kliniken då hon blev utdömd. :( Livet som hästägare suger när man måste ta svåra beslut tyvärr :/

Söt grisbild :D

Kl

Tack till er som svarade på min bettfråga! :)

Som jag tänkte är det ju väldigt individuellt vad för bett som funkar. Mina var ju inte helt åt skogen så vi testar oss fram för att se vad fröken trivs bäst med.

Testade igår det tredelade fullcheeket och idag det raka bettet med fasta ringar. Hon är så himla duktig och inte heller bett var något som lilla fröken tyckte var konstigt. "Jaså ska jag ha det i munnen, okej då matte" :D Så himla okomplicerad och trevlig!

Bild från dagens promenad och första gången med träns, blir ju inte så roliga bilder när man är själv och fotar samt har en linslus till häst ;)

1455985_10202332509330177_1486399888_n.jpg

Bilden är tagen ur en konstig vinkel, hon får plats i stallet ;)

Var bara tvungen att visa denna fula bild på Lollie och Glimma (min 12.a också, ser ut som Lollie äter Glimmas öra) :D

Charlottee: Näää fy så trist :cry: lider med dig...

Fragile: Haha, vilken söt bild!

Festina_Lente: Välkommen! :) Ser väldigt trevlig ut

KL
Nangijala skulle få gå nån minut med mig hängandes på ryggen idag. Vad kan det vara, 3e gången? Slutade med att jag satt typ 20s och skrittade 5 meter innan jag gled av :D Hon var helt cool med det och jag längtar verkligen tills hon ska ridas in! Hon är lite finare i kroppen igen så förhoppningsvis blir det innan nästa sommar haha. Tänkte att jag ska sitta så på henne en gång till i veckan och sedan slipper hon ha mig hängandes på sig fram tills hon vuxit i sin kropp mer och kan börja ridas in :)

Det är hemska beslut men han lider inte längre. Mycket tråkigt att det inte gick hela vägen, väldigt sorgligt. Favorit fuxen kommer vara saknad även här <3

Fina fina Zolero, styrke kramar till dig som gått igenom allt med honom!

Senast ändrad:

Charlottee: Beklagar. så fruktansvärt sorgligt. Strongt att klara av att fatta beslutet.

KL
Igår blev det uteritt för första gången. Lilla Maui fick först åka transport till skogen och där promenera ut med bästa kompisen. Hon uppförde sig så väl. Skrittade lugnt och tittade på skogen och verkade så nöjd.:D
Dessvärre blev hon lite ömfotad då det var grusväg. Får ta henne till ett bättre ställe nästa gång. Vi måste åka transport för att komma till ridvägar så hon får bra träning på det också.:)

Tänker så på er och vad du tvingats gå igenom med fina Zolero. Vet hur det känns att kastas mellan hopp och förtvivlan flera gånger. För min del var det mitt i sorgen även en slags lättnad när det var över. Man slipper iallafall att våndas och fundera hela tiden. Känner du till berättelsen om regnbågsbron? (annars kan du söka på google) Den texten kändes tröstande när jag var i din situation. Styrkekramar till dig!!

tack, ja jag har läst texten förr, det finns ju även filmer som ex. den här

http://www.youtube.com/watch?v=CCGTUAyHu7I

men usch vad jag lipar nu :cry:

Jag håller med dig om att det inte bara är sorg utan en lättnad att det är över. Jag insåg igår att det inte fanns någon hjälp för honom att bli återställd, när han blev såhär akut dålig och tillbaka på ruta ett igen. Hans blick igår var ledsen men också lugn, som om han visste att tiden var inne. Vi var till en början själva inne ( z hatade att vara själv) och jag borstade honom lös i boxen, han bara stod och tuggade hö. Han ville inte mer och inte jag heller.

TACK ALLA FÖR ER OMTANKE OCH FINA ORD OM Z! DET HJÄLPER MER ÄN NI ANAR..

Hoppas du tar det här rätt, den här har hjälpt mig när jag tänkt på mina hästar i Trapalanda :(

Don't Cry For The Horses, av Brenda Riley-Seymore

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be

Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep

Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

Manes and tails flowing
They gallop through time
They were never yours
They were never mine

Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way

On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun

We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune

Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here

Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?

A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

Vilken underbar text :love:

Här är en video på Zolero ifrån augusti 2012 (innan han blev skadad) och det är så jag vill minnas honom.. lycklig och att kunna röra sig obehindrat... min fina stjärna.

http://www.youtube.com/watch?v=K4fdq7aBP9I

Även om jag inte kommer att skriva så mkt här längre, så kommer jag att fortsätta att följa er andra och era fina 11:0r.

Åh så ledsen jag blev av att uppdatera mig i 11: ornas tråd idag. Finaste Z. Du kan iaf med gott samvete säga att du gett honom alla chanser och att ni kämpat väl. Starkt att fatta beslut om när kämpandet räcker.

Underbara Zolero var lite av ett ankare i mitt hopp om att det går att rehabilitera hästar med ataxi. Just nu är Abbe den enda av de hästar jag följt med samma problematik som fortfarande finns kvar, så ikväll kramar jag om honom lite extra hårt.

Tänker på er!

Senast ändrad:

Nu är han visad på rådgivande. Fina Sorandee!! Han överöstes med beröm för sitt fantastiska möderne och sin fina exteriör. Han visade galoppen kanon och i mycket uppförsbacke dock blev han väldigt spänd och visade tyvärr inte upp sin fina skritt och trav på bästa sätt men hoppade även bra. Han rekommenderades vidare så jag är hur lycklig som helst och svävar på moln. Har däremot sen några veckor tillbaka tagit beslutet att vi skjuter upp bruksprov till 2015 då jag fortfarande tycker han är för valpig för att visas 2014 utan behöver tid att utvecklas mer för att visas på bättre sätt. Men jag är stolt hästägare till finaste finaste Dino!!

Grattis Tramp så otroligt roligt! :bump::banana::bump:
Hade önskat jag hade varit där och fått höra allt! Uppfödaren hade ev det på film så förhoppningsvis går det att höra lite samtidigt som man får se den lille juvelen.

Håller vi tummarna för att han ska fortsätta att uvecklas väl!

-Charlottee, beklagar din förlust, läste tidigare och blev verkligen berörd. :(
Kram

Jag vet inte ens vad jag ska skriva... Så förjävla tragiskt så det är ju inte klokt. :cry: Fina fina Z, nu får han leka obehindrat med Koronn och Quimero... Alldeles för tidigt, livet är så jävla orättvist!

Skickar all värme och all styrka i stora styrkekramar, tänker på dig och vet precis hur det känns. <3

Beklagar så mycket din sorg. Så du kämpat men du gjorde rätt ändå.

Nu slipper han ha ont, inte lida och han springer med sina vänner nu.

Många tusen kramar från oss.. Följt er från dag ett och kommer aldrig glömma honom.

Jag är väldigt dålig på att vara aktiv här pga min egen hälsa och privatliv men kan lägga in en bild.

skillnad.jpg

Han är skitig jag vet men försök undvika titta på hans "försök till vara skimmel" och se kroppen. Tycker han ändrats en del och biffat sig lite här och var. Eller vad säger ni? :)

Grattis!! Va roligt!!

*kl*

Idag är det två år sen jag köpte denna lilla söta.

1468807_403362939766931_1369582353_n.jpg

Han fick dagen till ära prova sitt nya träns (som jag köpte i Falsterbo i somras)

1424546_403362623100296_1448312674_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 464
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar