Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fy vad trist att det inte gick hela vägen med Z Han var otroligt fin! Men som sagt ett klokt beslut,även om det är skitjobbigt
För exakt 2 månader fick jag lämna Nixi på kliniken då hon blev utdömd. Livet som hästägare suger när man måste ta svåra beslut tyvärr :/
Som jag tänkte är det ju väldigt individuellt vad för bett som funkar. Mina var ju inte helt åt skogen så vi testar oss fram för att se vad fröken trivs bäst med.
Testade igår det tredelade fullcheeket och idag det raka bettet med fasta ringar. Hon är så himla duktig och inte heller bett var något som lilla fröken tyckte var konstigt. "Jaså ska jag ha det i munnen, okej då matte" Så himla okomplicerad och trevlig!
Bild från dagens promenad och första gången med träns, blir ju inte så roliga bilder när man är själv och fotar samt har en linslus till häst
Bilden är tagen ur en konstig vinkel, hon får plats i stallet
Var bara tvungen att visa denna fula bild på Lollie och Glimma (min 12.a också, ser ut som Lollie äter Glimmas öra)
KL
Nangijala skulle få gå nån minut med mig hängandes på ryggen idag. Vad kan det vara, 3e gången? Slutade med att jag satt typ 20s och skrittade 5 meter innan jag gled av Hon var helt cool med det och jag längtar verkligen tills hon ska ridas in! Hon är lite finare i kroppen igen så förhoppningsvis blir det innan nästa sommar haha. Tänkte att jag ska sitta så på henne en gång till i veckan och sedan slipper hon ha mig hängandes på sig fram tills hon vuxit i sin kropp mer och kan börja ridas in
Det är hemska beslut men han lider inte längre. Mycket tråkigt att det inte gick hela vägen, väldigt sorgligt. Favorit fuxen kommer vara saknad även här
Fina fina Zolero, styrke kramar till dig som gått igenom allt med honom!
Charlottee: Beklagar. så fruktansvärt sorgligt. Strongt att klara av att fatta beslutet.
KL
Igår blev det uteritt för första gången. Lilla Maui fick först åka transport till skogen och där promenera ut med bästa kompisen. Hon uppförde sig så väl. Skrittade lugnt och tittade på skogen och verkade så nöjd.
Dessvärre blev hon lite ömfotad då det var grusväg. Får ta henne till ett bättre ställe nästa gång. Vi måste åka transport för att komma till ridvägar så hon får bra träning på det också.
Tänker så på er och vad du tvingats gå igenom med fina Zolero. Vet hur det känns att kastas mellan hopp och förtvivlan flera gånger. För min del var det mitt i sorgen även en slags lättnad när det var över. Man slipper iallafall att våndas och fundera hela tiden. Känner du till berättelsen om regnbågsbron? (annars kan du söka på google) Den texten kändes tröstande när jag var i din situation. Styrkekramar till dig!!
Jag håller med dig om att det inte bara är sorg utan en lättnad att det är över. Jag insåg igår att det inte fanns någon hjälp för honom att bli återställd, när han blev såhär akut dålig och tillbaka på ruta ett igen. Hans blick igår var ledsen men också lugn, som om han visste att tiden var inne. Vi var till en början själva inne ( z hatade att vara själv) och jag borstade honom lös i boxen, han bara stod och tuggade hö. Han ville inte mer och inte jag heller.
TACK ALLA FÖR ER OMTANKE OCH FINA ORD OM Z! DET HJÄLPER MER ÄN NI ANAR..
Här är en video på Zolero ifrån augusti 2012 (innan han blev skadad) och det är så jag vill minnas honom.. lycklig och att kunna röra sig obehindrat... min fina stjärna.
Åh så ledsen jag blev av att uppdatera mig i 11: ornas tråd idag. Finaste Z. Du kan iaf med gott samvete säga att du gett honom alla chanser och att ni kämpat väl. Starkt att fatta beslut om när kämpandet räcker.
Underbara Zolero var lite av ett ankare i mitt hopp om att det går att rehabilitera hästar med ataxi. Just nu är Abbe den enda av de hästar jag följt med samma problematik som fortfarande finns kvar, så ikväll kramar jag om honom lite extra hårt.
Nu är han visad på rådgivande. Fina Sorandee!! Han överöstes med beröm för sitt fantastiska möderne och sin fina exteriör. Han visade galoppen kanon och i mycket uppförsbacke dock blev han väldigt spänd och visade tyvärr inte upp sin fina skritt och trav på bästa sätt men hoppade även bra. Han rekommenderades vidare så jag är hur lycklig som helst och svävar på moln. Har däremot sen några veckor tillbaka tagit beslutet att vi skjuter upp bruksprov till 2015 då jag fortfarande tycker han är för valpig för att visas 2014 utan behöver tid att utvecklas mer för att visas på bättre sätt. Men jag är stolt hästägare till finaste finaste Dino!!
Grattis Tramp så otroligt roligt!
Hade önskat jag hade varit där och fått höra allt! Uppfödaren hade ev det på film så förhoppningsvis går det att höra lite samtidigt som man får se den lille juvelen.
Håller vi tummarna för att han ska fortsätta att uvecklas väl!
-Charlottee, beklagar din förlust, läste tidigare och blev verkligen berörd.
Kram
Jag vet inte ens vad jag ska skriva... Så förjävla tragiskt så det är ju inte klokt. Fina fina Z, nu får han leka obehindrat med Koronn och Quimero... Alldeles för tidigt, livet är så jävla orättvist!
Skickar all värme och all styrka i stora styrkekramar, tänker på dig och vet precis hur det känns.
Jag är väldigt dålig på att vara aktiv här pga min egen hälsa och privatliv men kan lägga in en bild.
Han är skitig jag vet men försök undvika titta på hans "försök till vara skimmel" och se kroppen. Tycker han ändrats en del och biffat sig lite här och var. Eller vad säger ni?
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.