11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Min plutt är här med 150cm hög och 153 bak så han växer så det knakar nu. Kanske blir han större än vad jag trott (A) kul är det i alla fall och han har varit jätte duktig. Är jätte lugn i stallet nu och lyfter fötterna bra. Samt har jag suttit på honom idag och skrittat några steg. Han känns mycket tryggare nu, men balansen sitter inte riktigt där och vi tar det lugnt helt enkelt :)

Fjärilsviol :love:

Hej alla... Tänkte kasta mig in i denna tråden också(är ju hyfsat aktiv i föl 2013 och dräktiga ston 2014) om det är okej...

Har en 2 årig hingst E: Briar- Amiral- Idealist (helbror med Brisbane som går GP dressyr och var godkänd hingst men numera valack)

Hoppas att "vi" är välkomna även att vi inte varit här sedan han föddes.

Jag kommer säkert att lägga upp bilder på de andra av våra avkommor som är födda 2011

Vår lille pojke är idag ca 164 cm hög.
Någon som är duktig på det här med hur höga de blir?

En liten film på honom...
http://www.youtube.com/watch?v=8g4GMQtPR1g

Samt lite bilder på honom från förra helgen
IMG_0073_zps40c35ada.jpg

IMG_0074_zps4abf9662.jpg

IMG_0101_zps77ffd85a.jpg

IMG_0110_zpsadc162df.jpg

IMG_0130_zps6eb5b314.jpg

Fina Z, nu kan han galoppera och busa frisk igen.
Du gjorde helt rätt som släppte honom, du har kämpat så hårt för honom. <3

Fina Z. Jag vet att du gör vad som är bäst för honom. Det finns en himmel för de allra bästa, och där väntar de på honom, Q och Koronn och flera andra, för att leda honom till det finaste gräset.

Kram till dig!

KL.
Zolero lämnar oss ikväll om ca en timme. återkommer.

Nu är det över och Zolero finns alltså inte längre, nu springer han frisk och stark på dom evigt gröna ängarna..

Han blev akut sämre i sin ataxi och fastnad även med bakbenet i onormala lägen. Jag tog beslutet att låta honom gå.

Tack alla som hållit tummar för oss dessa 2½år, men ödet ville annorlunda.

Jag älskar dig min fina Z, det här var ett av dom värsta beslut jag tvingas ta.

208408_10150152412441344_2520129_n.jpg

250345_10150183425886344_6446319_n.jpg

1003247_10151520244046344_1282676122_n.jpg

531730_10151350455316344_942692235_n.jpg

Härmed tackar vi för oss i denna tråd..
http://www.youtube.com/watch?v=e-m8_Nx_J88

Nej... Vad har har hänt? Jag gråter nu också.förstår att du fattat rätt beslut. Skickar en stor varm kram.

Usch vad hemskt :( Tänker på dig, förstår att det är svårt men du har ju gjort allt du kunnat och han fick ett bra liv om än kortare än vad man önskat.

Tre veckors vila (förutom två löshoppningar) och Calle är utom sig av tristess.. Han bugar och flempussar och trickar så fort han kommer åt.. Bara 5 veckor vila kvar.. :D Tur att han har de andra slynglarna i lösdriften att leka med.. Annars vete 17 hur det skulle gå.. ;)

Fast, man får väl se det som positivt att han verkligen vill göra något. Han kommer glatt till grinden när jag kommer. Vi borstar lite, han äter sin lusern och sina mineraler och går ut igen.. Vilket hästliv.. :) Växa verkar han också göra, fast mest på bredden tror jag.

Ja.. Annars så läser jag mest härinne och känner mig sugen på att starta med honom igen.. Men den som väntar på ngt gott..

Fy vad tråkigt! Jag känner med dig :(
Har mest följt er i tysthet men vet hur mycket du kämpat för honom. Så sorgligt när man måste låta dem vandra vidare, speciellt i så unga år :(
Kram till dig!

Fy..där högg det till i hjärtat på mig.Vet så väl hur ont det gör.
Stor tröstekram till dig.Ni har vekligen kämpat du och din fina kille.
I bland är det så orättvist.

Stor kram!
Ta hand om dig.
Nu slipper du oroa dig mer, nu har han inte ont mer även om det gör väldigt ont att ta beslutet.

Klart han har långtråkigt när han inte får hitta på något ;)

När alla andra börjar sin vila så ska min snart få sätta igång istället.
I hagen med gammelhästen :love:

1450665_402729843163574_1080206805_n.jpg

Åh nej vad ledsamt, sorgligt och ja, alldeles jävla orättvist och förjävligt. :( :cry:

Jag lider med dig, må Z alltid få springa friskt och piggt på de gröna ängarna med alla våra andra saknade, älskade hästar. Tänker på dig, er historia har verkligen berört mig. :(

*kl*
Usch, känner mig så beklämd av Charlottes tragiska historia att jag mest av allt vill åka ut till stallet och krama min hästar godnatt. :( Nåväl, idag har Pricken och jag diskuterat vissa ledarskapsrelaterade frågor. Vi kan kalla det ett samråd... :angel:

Hon går i hagen med Battis hela dagarna och är så kär att hon börjat brunsta... :crazy: Battis är tack och lov en gentleman och inser att hon är ett barn så han låter henne tråna utan att bete sig, men visst värmer det mattes hjärta att se båda älsklingarna stå och äta ur samma höhög, omslingrat klia varandra på manken och synkront röra sig runt i hagen som varandras skuggor (nåja, mest hon som är Battis skugga, men ändå). Hennes behov av hästkompis var givetvis stort - men inte visste jag att hon skulle bli så här lycklig. :love:

Idag var det dock dags att bryta myspyset med lite transportträning. Fröken har ju trasslat lite vid lastning och det känns lite som att det är "på nåder" när hon går på, inte som att det är på grund av att hon faktiskt vet att hon SKA utan att hon velar lite och sedan så liksom "hamnar hon" ombord.

Sagt och gjort - hockeyutrustning på hästen och repgrimma på - och så diskuterade vi lite huruvida man går på matte eller inte. Hon är verkligen en raring, men dels förstår hon inte alltid och dels så blir hon frustrerad när hon inte förstår. Upplever henne aldrig som provokativ - förutom när hon försöker stämpla mig på fötterna genom att stå nedanför lämmen och fullkomligt kasta upp sina låååånga framben och bara "råka" landa på mattes skor varje gång. Sambon kallar det humor, jag vet inte om det är humOr eller humÖr. ;) Efter ngn halvtimma hade hon i alla fall gått på ensam med mig kvar utanför två gånger och tryggt stått och käkat mat därinne. Det stora problemet tror jag är att hon tycker det är äckligt att backa av mitt släp - rampen är för brant och hal. Hon vevar och har sig och känner efter som om hon oroar sig för att det inte "bär". Låter henne hållas - ska hon demolera ngt släp för att bli säker på att hon vågar så är det lika bra hon gör det med det här gamla släpet som ska bytas ut... :angel: Hon knatade i vart fall av lugnt två gånger också utan att kasta sig, så det går nog åt rätt håll hoppas jag.

Hon är oerhört rolig att arbeta med, hon tänker, tuggar, klurar och har liksom alltid lite fokus kvar på mig och vad jag kan tänkas vilja. Underbart! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 469
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar