11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Hon har vuxit mkt senaste halvåret helt klart, och det tycks som att hon fortsätter växa... :eek: Tycker hon är lagom nu typ, men gör å andra sidan inget om hon blir ytterligare lite större, men vill inte ha en jättehäst... :D

Haha, ja, hon var väääldigt laddad - det i kombination med att hon är väldigt rädd om sig gör ju att hon överhoppar ordentligt stundtals, trots att jag klätt in henne i både boots och skydd för att lindra "smärtan" vid islag. Prinsessan på Ärten blir annars mkt förnärmad... :crazy:

Vad kul! Jag siktar också på att åka fler ggr, hon behöver helt klart jordas och landa i det här konceptet att hantera att vara lös. :rofl:

Var finns Gillaknappen:)

Så har jag också gjort eller ridit ut själv, men på 3 år fyllda hästar.
Hästen fattar ju vad smack o prtoo betyder o bjudningen blir naturlig.:love:

det är mindre risk för att hästen känner efter om det är ngt obehagligt när yttre faktorer som man ska hålla koll på finns i naturen.

Jag inbillar mig att det blir en hel del fler "sadeltvångshästar" om man ska få hästen att gå runt runt i skritt eller möjligtvis tveksam trav i ridhus.

Har sett flera hoppryttare som bara suttit upp o både travat o galopperat runt fyrkanten första uppsittningen- helt okomplicerat.
Jag såg nog ut såhär:crazy:

Säger inte att ngt är fel- bara olika tänk o typer av människor.

Ja, det är härligt! Trist att hon är ung och måste vila bara, är ju så kul. ;)

Åh fy fan, sådär hade jag det en period med gamlingen. Vidrigt. Därför är jag extra livrädd nu att hamna i det, så nu står lastning på schemat regelbundet för att befästa att det inte bara är med min tränare som man går på snällt utan också med nya matte.:devil:

Vi gillar alla sorters 11or här :) Stort grattis!
Ameo Stort grattis!!!
Ameo: Va roligt med superfina poäng! Har själv en shettis som "bara" fick 38p om 2 åring.. Han tävlade jag med i agility, tömkörning och körning, Väldigt roligt att åka på utställningar! =D
Nu var det dock ca 10 år sen jag var iväg senast ;) o ch mina svarta springare har blivit 18 år. Jättekul med en shettis i tråden! =D
Grattis, så roligt. Tjusig rosett :D
STORT grattis, måste vara en fantastisk känsla? :bump: Självklart är du välkommen i tråden!
Tack alla! :D :banana: :bump:
Jo, det är en jättehäftig känsla, att för första gången vara en av de två bästa på en utställning. Och att få kvitto på att man både tänkt rätt med sitt hingstval och att man ser rätt när man studerar sin ponny där hon går hemma i hagen.

Och ja, rosetterna är jättefina! :D
rosetter_zps239ad81d.jpg

Lite trött kanske.. Men han går ju på lösdrift och det hade varit full rulle där under em, så han hade inget extra att bjussa på. :) men en så himla schysst häst! :) love him!!

Gud så söt han är! Hoppar trevligt gör han också, ser ut som han är välförtjänt av jullov nu. :)

Vad härligt det ser ut med uteritt! :love: Jag ser verkligen fram emot vår första, med viss skräckblandad förtjusning kanske ska tilläggas, tror inte att min kommer vara fullt lika lugn. :)

*kl på mig själv*

Här är filmen från den ystra tillställningen som kallas löshoppning... :D

Visar en film där jag släpper tidigt och tja, det går som det går, och en där jag släpper nästan framme vid hjälpbommen så yrhättan inte får upp så mkt fart = väldigt stor skillnad.

Boing boing boing :bump: : http://youtu.be/iBBslLsvNqk

Ja, hon går ju (tyvärr kanske :rofl:) inte på lösdrift och blir trött utan går just nu ensam i väntan på hopsläpp i en ganska liten grushage. Viss skillnad. ;) Sedan är hon ju rätt yster i och för sig ändå men tja, kan ju skylla på hagsituationen. ;)

Haha vilken energi, ser ut som en riktig tokstolla, som ändå lyssnar fantastiskt bra när du säger till henne att sluta ;) Haha väldigt lyhörd men jag tror hon vill MER bara MER haha, hon ser ut att ha jätte kul och jag tycker hon hoppar fint ändå, även om hon rusar på för att det är ju så jäkla kul ;)

Min 11.a har tagit sönder sin fina lädergrimma idag, troligtvis med hjälp från 12.an som ständigt går och "snuttar" på lädret där han kommer åt x) Det hände även på loppet av 20 min eftersom jag då hämtade en häst i hagen, grimman var hel, när jag borstat klart osv och kom ut från stallet var den sönder. Tur jag såg det, hade inte varit bra om han fastnat någonstans :/ Så blev att köpa en ny skitgrimma ist, för han måste ju ha en och vi hade inga reserv i stallet ;P

Haha, ja, så är hon riktigt bra faktiskt, hon är lätt att bryta. Men sedan börjar det liksom om igen. ;) :rofl: Jag är också nöjd med hoppningen, men tror det finns bättre hoppning där att hämta när hon sansar sig och börjar tänka till lite, än så länge rusar hon ju liiiite väl mkt. :D

Åh så segt med grimman. :( Mina går utan i hagen, och för första gången någonsin har jag kunnat unna mig lite finare grimmor till/från hagen eftersom grimmorna förvaras i vattentäta lådor utanför hagarna. Inget slitage alls alltså, värsta lyxen. :D

Haha ja jag ser det, så fort du då fortsätter med vad ni skulle så blir hon lika tokig igen ;) Men de är roligt att se på ändå, för hon lyssnar ju, men energin går typ upp över öronen! :D Ja men det tror jag också, så fort hon börjar vänja sig vid att det är inte FÖR kul längre. Då blir det nog ännu bättre när hon lugnat ner sig och måste snarare tänka lite istället för att rusa över det så fort som möjligt ;)

Haha låter jätte lyxigt! Jag får nog skylla mig själv eftersom jag då och då är lat. Brukar inte ha på grimmorna i hagen, inte på unghästarna i alla fall, men har blivit så med honom eftersom han gärna springer undan om jag inte är ensam när jag hämtar honom.(brukar ha en svans av de andra hästarna efter mig och han är fortfarande lite rädd för de andra) Mycket tråkigt, men de löser sig säkert, kul att han leker då och då med 12.an iaf :)

Haha, va rolig hon är! Min kunde behöva lite av den energin när han löshoppar :D

--

Nasse vet att det inte är el i hagen tyvärr, stod 2meter utanför grinden (med grinden om hals + ben) och åt imorse
Får se om han tänker rymma idag eller ej.....

Hihiiii! Nils-Erik, vilket gulligt namn! :D Otroligt söt häst också! :love:

SaraMara: Jisses!!! Snacka om energi som sprutar ur öronen! :laugh: Hon verkar verkligen tycka att det är roligt! :D Skönt som sagt att hon är lätt att bryta, annars är det ju lätt att det blir farligt istället.

Quimero: Vad roligt med film! Duktig KomaCalle! :D Haha, skrattade högt när jag läste det. :laugh: Välförtjänt jullov! :)

ameo: GRATTIS!!!! Jättekul med så bra resultat! Och som sagt, här är vi nog den mest blandade skalan av alla årgångstrådar så här är alla välkomna. ;)

Maui: Vad duktig hon är! Så himla snäll och lugn och bara jahapp, springa, hopp, hopp, hopp, stanna. :D Ser väldigt sansat och bra ut! Kul att få höra tränarens kommentarer också! :)

KL
Balder har blivit bättre i foten, har sköljt och bytt tuss i hålet några gånger och han sköter sig jättebra. Igår kom han travandes i full fart när det var dags för mat, och jag har bara sett honom halta några gånger de senaste dagarna, alltid när han ska vända runt och vrider foten. Bölden satt på utsidan av hoven så det är när han belastar utsidan som han ibland nickar till, men det blir bättre och bättre. Känner mig faktiskt lite stolt att jag fick till den helt själv. :D

I övrigt kom mera regn och BLÄ-väder så nu är det lerigt igen... Men from imorgon verkar det ska bli minusgrader äntligen, håller tummarna för att det stämmer!

Vad duktig hon är! Jag hoppas också på kyla nu, vill få ut lillskruttan på gräshagarna innan hon brinner över i hjärnan av energi nu när hon ska vila över vintern snart.

Maja_Kandi Haha, ja, energin är det ingen brist på direkt med den här lilla madamen. :rofl:

Hon har kommit på att det är jättekul när matte mockar hage, så hoppar kråka som en galning runt mig och försöker nog bjuda in mig till lek. Hennes trista matte anser dock att hon är liite för stor för att leka den typen av lekar med, men jag kan inte låta bli att skratta lite åt henne ändå - hon är bra kul den här lilla tjejen alltså... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 681
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 464
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar