Sv: 11rnas tråd del 4
Vad roligt med löshoppning. Jag är riktigt sugen på att åka iväg med Calle och testa på en gång innan vintervilan. Men har jag tur så får vi klart i paddocken nu i veckan. Annars får jag ta mig till ridhus. (Paddocken är under utbyggnad, så den behöver mer underlag samt staket för att löshoppning ska bli möjligt. Men belysning har vi iaf fått nu! Lyx!
)
Kl:
Har precis varit ute hos Calle, det blev en höstpromenad dagen till ära. Solen sken med det var kyligt i luften.
Han fick ju skor för två veckor sedan, och blev lite svullen i ena kotan ett par dagar efter det. Ohalt förvisso, men jag misstänkte ändå en vrickning och därför har han bara skrittats sedan dess. Idag var han helt ren i benet (inga gallor) för andra dagen i rad, och han blir bara finare efter promenaderna på fast underlag, så vi kör vidare så tills helgen åtminstone. Var nog rätt så bra med en liten halvvila för honom. Lätt att öka på svårighetsgraden för fort annars.
Nu reagerar han inte när jag sitter upp alls. Han står helt still medan jag kommer tillrätta och går fint fram på kommando. Har som plan att testa trav under ryttare på söndag, om vädret tillåter. (Han är inget fan av att arbeta i regn. Och vi har ju ingen brådska. Jag ser hellre att jag har de bästa förutsättningarna för en glad och lycklig häst vid första försöket än att hasta på..
)
Jag skulle vilja avsluta det här träningsåret med att filma några av momenten som han nu kan. Ska se om jag kan få till en film av det så att jag kan lägga upp här.